ETrex touch 35 of Edge Explorer 820

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
PatRRick
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2013 22:13

ETrex touch 35 of Edge Explorer 820

Bericht door PatRRick »

Goedendag,

Ik ben me aan het oriënteren voor een gps ter vervanging van mijn edge touring, ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het mtb-en en wil hier ook graag via ant+ een hartslagmeter op aan kunnen sluiten, en verder is het belangrijk dat ie me de weg stuurt door het bos mtb tracks/ routes die ik via via krijg.

Ik hoor graag van jullie wat jullie voor en nadelen zijn, mijn eigen indruk zover is dat de eTrex een stuk lomper oogt en overkomt als de Edge 820

Alvast bedankt

Gr Patrick

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: ETrex touch 35 of Edge Explorer 820

Bericht door GPS Expert »

Gaat het om de statistieken, sensoren en competitie, dan een Edge
gaat het om mtb en lange afstanden en minder om de statistieken, dan een etrex.

Die "lompheid" went vanzelf, als het gaat om beauty boven bruikbaarheid dan geen GPS, maar een nieuwe outfit in de kleur van de fiets.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

PatRRick
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2013 22:13

Re: ETrex touch 35 of Edge Explorer 820

Bericht door PatRRick »

‘T gaat voornamelijk om mtb-en en dan routes rijden en niet verdwalen echt hele lange afstanden zijn het niet tot nu zo’n 60km max. Je leest wel wat veschillende recensies van beide apparaten dus dacht ga hier eens horen of er mensen zijn die hun ervaringen willen delen! Maar tot nu toen weinig reacties muv gps expert dan

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: ETrex touch 35 of Edge Explorer 820

Bericht door Meneer Zwijn »

't Ja, ik heb alleen een eTrex 35 Touch, ben daar heel blij mee maar hij is inderdaad op de fiets een dikkertje. Hij kan prima overweg met routes en tracks, en dat is wat ik wou bij het fietsen en wandelen. Zelf ga ik (liefst een paar duizend kilometer) ver met mijn fiets, meestal verhard. En behalve het hoogteprofiel geen interesse voor statistieken hier.
Al die Edge's, die ken ik gewoon niet. Maar ik associeer ze met racefietsen en cadansmeters, wattage's, ...
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: ETrex touch 35 of Edge Explorer 820

Bericht door Rush FZ1N »

Als je alleen met de fiets gaat zou ik voor de Edge gaan. Is daarvoor gemaakt en heeft een fijner formaat. Als je ook wandelt, dan dien je te gaan voor de Etrex. Deze is veelzijdiger.
Voordeel van de Edge vind ik ook dat deze de routes en tracks omzet naar coursen.

Als je het echt wilt vergelijken, kun je ook bij Waypoint beide toestellen een dagje huren.
Wanneer je vervolgens daar een toestel koopt, krijg je die huurprijs gewoon weer terug.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”