Hans Vaessen schreef:Aha! Ik heb niet goed opgelet:
Ik meende dat sprake was van dubbelklikken op een waypoint-naam, en dat ging zonder problemen.
Ik heb het probleem daarmee dus niet kunnen reproduceren; vandaar mijn indruk dat het met je PC te maken had.
Ik begrijp nu echter wat er bedoeld werd (sorry, ben niet zo snel van begrip...
): het gaat om het dubbelklikken van een routepunt (door mapsource ook waypoint genoemd) danwel via rechtsklikken openen van de routepunt properties. Daar 'hangt' het programma op. En dat is makkelijk te reproduceren en dus een bug in de software.
Ergo: ligt niet aan de installatie; even afwachten tot Garmin met een update komt; ik zal er nog een berichtje richting Garmin aan wijden.
Ondertussen: heel erg is dit niet: ik kan me niet herinneren ooit de routepunt-properties nodig te hebben gehad. Maar allicht wel knap vervelend als, ook als je het per ongeluk doet, het programma ineens afsluit en je alles kwijt bent.
TIP (voorlopig): nooit dubbel-klikken op de route.
Dit is de reactie wat ik kreeg van Garmin, na het mailen van de foutmelding.
ik heb het nog niet geprobeerd, zal het straks effe testen.
Hello Francois.
Thank you for contacting Garmin Europe Support.
Please follow the instructions below:
1. Uninstall MapSource via the Add/Remove Programs applet in the Control Panel
2. Reboot your computer
3. Click the Start button
4. Click Run
5. Type "regedit" (without the quotes)
6. Click OK
A window will open called Registry Editor
1. Find HKEY_LOCAL_MACHINE and click the + next to it
2. Find Software and click the + next to it
3. Find Garmin and click the + next to it
4. Find MapSource and right click on it
5. Click on Delete in the menu that pops up
6. Click on Yes when it asks you if you want to delete the key
7. Reboot your PC
8. Reinstall MapSource as normal
This should correct the problem, if it does not, please let me know.
If you have any further queries please don't hesitate to contact us again.
When replying to emails, please include any previous email correspondence (AOL users should select the email before clicking Reply).
Regards,
Nicholas Williams
Product Support Associate