Software nieuwe 2610 niet te installeren.

Voor alle vragen en tips rond het gebruik van het programma MapSource.
Selecteren van kaarten, maken van routes etc. etc.. Ook problemen met het volgen van routes vinden meestal z'n oorzaak in MapSource, ongeacht welk type toestel je gebruikt.
Plaats reactie
Meeuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 apr 2004 13:36
Locatie: Huizen

Software nieuwe 2610 niet te installeren.

Bericht door Meeuw »

Hallo,

Ik heb afgelopen donderdag bij jullie een nieuwe 2610 gekocht. Hiermee heb ik een aantal dagen gespeeld en ik probeer nu de software geinstalleerd te krijgen op de PC. De Setup CD wordt geaccepteerd en verwerkt. Na de vraag: plaats disk1 gaat de boel draaien en de cd-rom blijft zoeken voor een tijdje. Daarna is het over met de pret. Doe ik iets verkeerd of is er met de CD iets aan de hand.
Als ik iets moet opsturen?? wat is er dan precies allemaal nodig.

Gr,
Paul.

Koopmans
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 18
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:53
Locatie: Purmerend

Bericht door Koopmans »

En als je dan van disk 1 de setup icoon opzoekt en via die wijze instaleert ???
Krijg je dan ook een error melding of gaat ie dan wel met de installatie beginnen van mapsource ??
Had zelf wel probs met overgang van disk 1 naar disk 2 zodra je dan disk 2 er in stopte en OK drukte dan zocht ie weer meteen naar disk 1 dus die er dan weer in en vroeg ie voor 2e keer naar disk 2, dus toen disk 2 erin en ging ie wel netjes verder met installen.
Maw ik moest ff een beetje spelen met de cd's.

hoop dat t je op deze wijze misschien ook lukt !!

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

De mapsource-CD's zijn vrij 'vol'. Sommige CD-roms hebben daar wat moeite mee en accepteren 'm pas na enkele pogingen.

Suggestie: probeer, indien mogelijk, te installeren op een andere PC. Eenvoudigweg om vast te stellen of het aan de CD of aan de PC ligt. Heb je daar dezelfde problemen dan ligt het vermoedelijk aan de CD en zullen we die (allicht) omruilen voor een nieuwe!

De ervaring leert dat het meestal niet aan de CD ligt, vandaar mijn advies om eerst een andere PC te proberen.

Hans

Gebruikersavatar
Henk Havelaar
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 apr 2004 08:53
Locatie: Emmen

Bericht door Henk Havelaar »

Dit komt niet alleen bij de 2610 voor.
Ik vermoed dat je een virus scanner hebt draaien in een "auto protect mode". Norton bijvoorbeeld heeft de eigenschap om elk .cab file wat nog nooit door het programma is onderzocht te scannen. Dit scannen duurt dan te lang voor het setup programma en daardoor krijg je deze melding.
Als je het een paar keer achterelkaar probeert dan heeft Norton het bestand herkend en zijn de problemen over.
Je kan ook tijdelijk de auto-protect uitzetten, dit probleem treed op bij programma's die zeer grote .cab bestanden gebruiken en City Navigator gebruikt die.
Dit probleem dook bij mij voor het eerst op bij City Navigator versie 5 en daar heb ik me ook in alle bochten moeten wringen om CN5 op de PC te krijgen maar meerdere malen proberen of auto protect uit zetten is de oplossing.
De CD's, daar mankeert niets aan! Hopelijk heeft iedereen met set-up problemen hier iets aan. :D

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Henk,

dank voor de tip!

Hans

Plaats reactie

Terug naar “Garmin MapSource”