Nieuwe laptop met GMTK kaart restore en toch geen kaart?

Voor alle vragen en tips rond het gebruik van het programma MapSource.
Selecteren van kaarten, maken van routes etc. etc.. Ook problemen met het volgen van routes vinden meestal z'n oorzaak in MapSource, ongeacht welk type toestel je gebruikt.
Plaats reactie
lucsch
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 jun 2013 15:33

Nieuwe laptop met GMTK kaart restore en toch geen kaart?

Bericht door lucsch »

Hallo,

Ik heb met GMTK eerst op mijn oude laptop mijn CN Europe NT 2020.1 kaarten op een USB stick gezet, om ze daarna op de nieuwe laptop terug te zetten: allemaal mooi gelukt.

Daarna Mapsource 6.16.3 geinstalleerd. Als ik echter Mapsource open dan verschijnt er geen kaart! En als in in de Mapsource Utilities ga kijken staat mijn CN Europe NT 2020.1 er wel degelijk in en zijn de kaarten unlocked?

Als ik dan een .gdb route oplaad, dan zie ik de magenta lijntjes maar zonder enige kaartachtergrond?

Iemand enig idee wat er mis loopt? Ik heb me al suf gezocht, maar ik krijg de ontgrendelde kaarten niet in Mapsource getoond? De .gma en .ucx bestanden zijn mooi meegekomen via GMTK.

Rgds

Luc

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Nieuwe laptop met GMTK kaart restore en toch geen kaart?

Bericht door GPS Expert »

In MapSource de kaart kiezen, via menu of kaartenselectie werkbalk?
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

lucsch
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 jun 2013 15:33

Re: Nieuwe laptop met GMTK kaart restore en toch geen kaart?

Bericht door lucsch »

GPS Expert schreef:In MapSource de kaart kiezen, via menu of kaartenselectie werkbalk?
Hi Marco,

Het schaamrood :oops: :oops: :oops: staat op mijn wangen!

Als kaart stond 'No Maps' aangevinkt ipv CN Europe NT 2020.1 en ik had het niet opgemerkt… En aangezien ik maar 1 kaartenset had opgeladen, kreeg ik de kaartenselectie werkbalk niet, waar ik die voorheen steeds had (en waar ik in feite naar op zoek was :roll: )!

Verdorie, wat een beginnersfout en ik die sinds 1998 met Mapsource werk!

Probleem is dus opgelost!

Rgds & Thx

Luc

Plaats reactie

Terug naar “Garmin MapSource”