kaartupdate voor de sp2720

DE mobiele GPS voor de auto, HET toestel voor op de motor
r1150ertee
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2008 23:20
Locatie: Schimmert

Re: kaartupdate voor de sp2720

Bericht door r1150ertee »

Erik , bedankt voor je reactie, ik was eerder vanmiddag en vanavond niet in de gelegenheid te reageren, maar ik ga je advies opvolgen en de vraag voorleggen aan de engelse techsupp@garmin.com en eveneens de ontgrendeling proberen met mapsource 6.12.4. Alvast bedankt voor je support en ik hou jullie hier op de hoogte zodra ik weer nieuws heb.
Wie verdwaalt, ontdekt nieuwe wegen

r1150ertee
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2008 23:20
Locatie: Schimmert

Re: kaartupdate voor de sp2720

Bericht door r1150ertee »

Hallo, ontgrendelen met Mapsource 6.12.4 gaat in mijn geval niet werken omdat ik een 64 bits laptop heb met windows 8.1. Dat gaat het dus niet worden. Ik stuur wel een mail naar techsupp@gsarmin. Wil wel nog even kwijt dat op de achterkant van de verpakking van de dvd bij de paragraaf comptabiliteit de streetpilot c-serie wordt vermeld en niet de normale Streetpilots. Kan dat niet de oorzaak zijn dat de ontgrendeling niet werkt?
Wie verdwaalt, ontdekt nieuwe wegen

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2593
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: kaartupdate voor de sp2720

Bericht door Erik »

r1150ertee schreef:ontgrendelen met Mapsource 6.12.4 gaat in mijn geval niet werken omdat ik een 64 bits laptop heb met windows 8.1.
Niet voor één gat te vangen:
een work-around is om de kaart eerst op een computer met een oudere Windows versie te installeren en te ontgrendelen. Daarna met klik GMTK overzetten naar de laptop.
r1150ertee schreef:nog even kwijt dat op de achterkant van de verpakking van de dvd bij de paragraaf comptabiliteit de streetpilot c-serie wordt vermeld en niet de normale Streetpilots
ook dat was vorig jaar het geval en heeft vermoedelijk meer te maken met de (in)comptabiliteit van de StreetPilots 2720/2820 e.a. met Garmin Express.

r1150ertee
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2008 23:20
Locatie: Schimmert

Re: kaartupdate voor de sp2720

Bericht door r1150ertee »

Oke Erik,

bedankt voor je update, ik ga ermee aan de slag en hou je op de hoogte.
Wie verdwaalt, ontdekt nieuwe wegen

r1150ertee
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2008 23:20
Locatie: Schimmert

Re: kaartupdate voor de sp2720

Bericht door r1150ertee »

Even een update van mijn kant:
Erik schreef: Niet voor één gat te vangen:
een work-around is om de kaart eerst op een computer met een oudere Windows versie te installeren en te ontgrendelen. Daarna met klik GMTK overzetten naar de laptop
Ik had nog een bijkomend probleempje dat ik niet kon inloggen op het mygarmin-account. Daarvoor had ik vandaag de nederlandse garmin-support gebeld. Het account accepteerde om duistere redenen niet mijn geresette wachtwoord. Dat is telefonisch opgelost en toen heb ik tegelijkertijd de vraag gesteld hoe ik mijn kaarten kon ontgrendelen omdat ik eerder een melding ontving dat de productkey van mijn DVD CN navigator europe NT reeds geregistreerd was en daardoor niet kon ontgrendelen.
Ik ben heb de volgende oplossing via email met een gma-bestandje in de bijlage ontvangen:
Windows:
1. Open MapSource of BaseCamp
2. Klik op Hulpprogramma’s of Kaarten
3. Klik op Kaartproducten beheren
4. Klik op het tabblad Ontgrendelbare regio’s
5. Klik op Importeren
6. Klik op ‘codebestanden ontgrendelen’
7. Verander dit naar ‘ontgrendelingscodebestanden’
8. Selecteer het eerder opgeslagen .gma bestand
9. Klik op Openen.

Dit heb ik uitgevoerd en met dit stappenplannetje heb ik binnen 5 minuten mijn kaarten van versie 2015.2 kunnen ontgrendelen op mijn laptop met Windows 8.1. Ik heb mijn Garmin-accountgegevens weer kunnen updaten hoop voorlopig weer overal de weg te vinden.
Eenieder die gereageerd heeft op mijn bericht: bedankt voor de tips, ideeën en mogelijke oplossingen om dit euvel tot een goed einde te brengen.Uiteindelijk bleek de oplossing redelijke eenvoudig, maar dat is altijd achteraf gemakkelijk te zeggen. Dus mensen: nogmaals dank voor jullie support.
Wie verdwaalt, ontdekt nieuwe wegen

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2593
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: kaartupdate voor de sp2720

Bericht door Erik »

je zelfredzaamheid is beloond met nieuwe wegen
gefeliciteerd en bedankt voor je feedback!
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Streetpilot 2820/2720/2610/2620/2650 -- Perfect Pilot Red&Blue”