Beschermfolie voor fiets-gps

Allemaal toestellen specifiek voor wandelen en fietsen
Plaats reactie
livino
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 mei 2013 17:32

Beschermfolie voor fiets-gps

Bericht door livino »

Hallo,

ik gebruik een Garmin Etrex 35 Touch om me te leiden tijdens mijn fietsavonturen.

Zoals bij zovele touchscreenapparaten, plakt ook daar een extra beschermhoesje op.

Of ik moet bijna zeggen 'plakte'. Het ding is na vele jaren trouwe dienst de strijd tegen het oprukkend stof aan het verliezen.

Mijn vragen:

- Hoe nodig is zo'n beschermfolie eigenlijk? Is het aangetoond dat zoiets nuttig is, of is het enkel ontworpen om de verkoopcijfers aan te zwengelen. Zijn er fietsers die het niet gebruiken en geen problemen hebben.

- Zelfs op de website van Garmin vind ik geen folie te koop. Misschien verkopen zij het niet? Enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Lieven
Daarheen en weer terug :)

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Beschermfolie voor fiets-gps

Bericht door e.vdwerf »

Zou het gewoon weglaten. Die schermen zijn tegenwoordig veel krasvrijer. .. en tegen contact met rotsen e.d. helpt een folie ook niet. Ik gebruik mijn touch vrij intensief en zie nauwelijks krasjes. Je moet maar denken ..het is een gebruiksvoorwerp.

Gr Egbert

edit.. Hier nog een schermtest waar je wellicht helemaal eng van wordt :D
https://youtu.be/vOx5HmUGLww

Er zwerft hier op het forum ook nog een filmpje rond waar iemand met een garmin aan het smijten is.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Beschermfolie voor fiets-gps

Bericht door keesm »

Altijd interessant dezelfde vraag op meerdere fora: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... d7309ebdaa

Na mijn Oregon 300 heb ik geen beschermfolie meer gebruikt op 600 en 66s.
De 600 heeft aardige beschadigingen aan behuizing en paar krassen op scherm, maar dat was na flinke hikingtocht in Noorwegen over veel rotsachtige paden. Had folie ook niet geholpen denk ik.
Het is inderdaad gebruiksvoorwerp voor mij.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Beschermfolie voor fiets-gps

Bericht door e.vdwerf »

En dat gooi en smijtfilmpje had iemand bij wereldfietser inmiddels ook weer gevonden.. blijft bizar
https://youtu.be/C0Ab2lr4WVI
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Beschermfolie voor fiets-gps

Bericht door RonalT »

Ik heb meer last van vuil op mijn scherm, krassen zitten er na enkele jaren gebruik nog steeds niet op.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPS60C/CS(x); 76C/CS(x); eTrex en geko”