Garmin kondigt 256MB datacards aan voor SP-III en 276C

Ook al zijn ze een jaartje ouder: nog steeds vele gebruikers!
crmtd
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 nov 2005 21:31
Locatie: Purmerend

Bericht door crmtd »

T.J.K. schreef:
Op zich juist maar je bent weer "uren" bezig met terugladen.
Eelco,gebruik/heb je geen cardreader? Ik verander trouwens ook niet vaak wat ik op mijn kaartjes heb staan.Op de 128 MB heb ik Nederland,stuk Duitsland en Belgie,deze gebruik ik dus het vaakst en op de 256MB heb ik het gebied staan van de vakantie.
Volgens mij ga ik het toch ook zo doen, dan kan ik eventueel de 128 MB nog gebruiken om zo ver mogelijk te komen en vanaf het volgende stuk dus starten met een aparte route.
Momenteel erase ik de gekochte 256 mb kaart, moet ik dan nog formateren of is dit genoeg?

Gebruikersavatar
T.J.K.
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 mei 2004 20:43
Locatie: N53.25871 E6.39579

Bericht door T.J.K. »

Momenteel erase ik de gekochte 256 mb kaart, moet ik dan nog formateren of is dit genoeg?
Indien je nieuwe kaarten laadt,wordt het kaartje helemaal over geschreven,je hoeft het dus niet vooraf te wissen.

Gebruikersavatar
Imme vd V
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 mar 2004 23:55

Bericht door Imme vd V »

Eelco schreef: Op zich juist maar je bent weer "uren" bezig met terugladen.
Daarom gebruik ik de 256 mb datacard voor mijn vaste kaartmateriaal (Benelux, Duitse omgeving t/m Eifel en Sauerland). Die wijzig ik alleen als ik een update van CNEurope heb gedaan, omdat het zo lang duurt..
De oude 128 mb kaart gebruik ik als wisselkaart op de manier die je beschrijft. Daar kwam ik tot in de Provence en in Catalonïe goed mee uit en het bevalt me prima.
Me dunkt dat het logisch is om de memorie-kaart met de meest toepasselijke opslagruimte
te gebruiken voor het gebied waar die het meest voor geschikt is.
Het punt is dat je de toepassing,voor zover nodig danwel mogelijk,
splitst in doorlopende reisroute en tourengebied rond je reisdoel..

Zelf heb ik doorgaans ruimschoots voldoende aan 128MB. :roll:
vrindelijke groet,
Imme.

Plaats reactie

Terug naar “Streetpilots, Quest, iQue, GPS-V”