Belangrijke site (FAQ) over Quest
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Yep; mooiere bergen, betere bochten, veeeel beter bier en lagere belasting (behalve de BTW...).
Ergo: de toegevoegde waarde van Belgie MOET wel hoger zijn
Ergo: de toegevoegde waarde van Belgie MOET wel hoger zijn
Laatst gewijzigd door Hans Vaessen op 29 mar 2005 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Quest NL handleiding
Is er iemand die me aub de NL-handleiding van de Quest zou willen mailen? De importeur denkt dat mijn Questje niet via Sailtron in NL is gekomen??elsinga schreef: ..... Gelukkig is er voor de Quest een nederlandse handleiding van Sailtron en Formar. Niet echt uitgebreid, maar toch... Wie weet komt er daar nog eens een uitbreiding op.
....
alvast bedankt!
Re: Quest NL handleiding
Sailtron ís de importeur. Als jouw Quest via Sailtron NL is binnengekomen zul je bij hen vast en zeker de NL-handleiding kunnen krijgen.PeePee schreef:De importeur denkt dat mijn Questje niet via Sailtron in NL is gekomen??
Groet,
Floyd.
Quest I / Map 60Cx / Navigon 4310max
Floyd.
Quest I / Map 60Cx / Navigon 4310max
Laat ik nou denken dat dit forum voor ALLE Garmin gebruikers is.elsinga schreef:En als Sailtron het nummer abusievelijk niet in het bestand heeft, dan is ongetwijfeld een NL aankoopbon van een gereputeerde dealer genoeg. gereputeerd betekent hier dat de dealer niet bekend staat om parallelimport... zoals bijvoorbeeld de "toekomstwinkel".
Jammer
PeePee
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Dit forum is in de eerste plaats voor klanten van Waypoint Notter. Tenslotte is het hun forum... dus hun klanten worden met voorrang geholpen.
Maar: verder is iedereen hier welkom. Er zijn vele onafhankelijke specialisten (en Notter medewerkers) die gewoon iedereen willen helpen. Ook mensen die hun GPS bij de genoemde "toekomstwinkel" hebben gekocht of in het buitenland.
Echter: een NL handleiding is alleen beschikbaar voor door de belgische of nederlandse importeur geleverde GPS'en. En sommige winkels (Notter niet, dat moge duidelijk zijn) leveren echter grijs geimporteerde Garmin spullen, vanuit hun buitenlandse vestigingen. Is kennelijk prijstechnisch gunstiger (voor hen?), maar heeft zo zijn nadelen.
Maar: verder is iedereen hier welkom. Er zijn vele onafhankelijke specialisten (en Notter medewerkers) die gewoon iedereen willen helpen. Ook mensen die hun GPS bij de genoemde "toekomstwinkel" hebben gekocht of in het buitenland.
Echter: een NL handleiding is alleen beschikbaar voor door de belgische of nederlandse importeur geleverde GPS'en. En sommige winkels (Notter niet, dat moge duidelijk zijn) leveren echter grijs geimporteerde Garmin spullen, vanuit hun buitenlandse vestigingen. Is kennelijk prijstechnisch gunstiger (voor hen?), maar heeft zo zijn nadelen.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Hierover kan toch ECHT geen misverstand bestaan: zie de tweede kopregel op de homepage van het forum en de daar achter staande link naar http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=3093PeePee schreef:
Laat ik nou denken dat dit forum voor ALLE Garmin gebruikers is.
Jammer
PeePee
Beginnend met:
Om te beginnen: iedereen is van harte welkom op dit forum!
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Beste Robert,
Sailtron's protectionistische standpunt is wel begrijpelijk en ook hun goed recht. Maar om dat nou zo sterk vanuit dit forum te ondersteunen?
Verder niets dan lof over dit forum. Ik ben blij dat Hans nadrukkelijk stelt dat het forum voor iedereen is bedoeld.
Protectionisme leidt uiteindelijk alleen tot problemen. Talloze europese industrien hebben dat inmiddels aan den lijve ondervonden.
Trouwens, hopelijk vind je het geen probleem dat ik veel baat heb bij je Quest FAQ's en HOWTO's. Geweldige informatie, bedankt daarvoor!
groet
PeePee
Sailtron's protectionistische standpunt is wel begrijpelijk en ook hun goed recht. Maar om dat nou zo sterk vanuit dit forum te ondersteunen?
Verder niets dan lof over dit forum. Ik ben blij dat Hans nadrukkelijk stelt dat het forum voor iedereen is bedoeld.
Protectionisme leidt uiteindelijk alleen tot problemen. Talloze europese industrien hebben dat inmiddels aan den lijve ondervonden.
Trouwens, hopelijk vind je het geen probleem dat ik veel baat heb bij je Quest FAQ's en HOWTO's. Geweldige informatie, bedankt daarvoor!
groet
PeePee
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Dank voor je complimenten.
Maar ik (we, denk ik, toch Hans?) ondersteun(en) Sailtrons "protectionistische standpunt" niet sterk vanuit dit forum. Er zijn echter een paar dingen waar je als NL Garmin handelaar mee te maken hebt:
- reparaties doet Sailtron alleen aan door hen geimporteerde apparatuur
- NL handleidingen levert Sailtron alleen voor door het geimporteerde apparatuur (en ja, dat controleren ze volgens mij)
- de prijs die Sailtron rekent (de inkoopprijs voor de NL handelaar) is kennelijk hoger dan in bijvoorbeeld Portugal, Denemarken of Engeland.
Ik wijs daar alleen op.
Verder is dit het forum van een echte Garmin winkel, die alleen echte NL import levert en dus met alle voordelen (en het prijsnadeel) die daarbij horen. Als iemand dus vraagt naar één van de voordelen (de NL handleiding), dan wordt gewezen op de voorwaarde die daarvoor geldt: levering via Sailtron (of Formar in Belgie). Als de handelaar waar die persoon de Garmin GPS kocht niet verteld heeft dat de GPS in kwestie grijze import is, dan is dat een fout van de handelaar... niet van onze informatieverstrekking. Nietwaar?
Ik snap Sailtron wel, die produceren geen NL handleiding voor apparatuur waar ze zelf niets aan verdienen. Wellicht was het slimmer van ze om de handleiding dan te verkopen tegen een prijs waar zij ook wat aan hebben... maar dat is hun beslissing.
Maar ik (we, denk ik, toch Hans?) ondersteun(en) Sailtrons "protectionistische standpunt" niet sterk vanuit dit forum. Er zijn echter een paar dingen waar je als NL Garmin handelaar mee te maken hebt:
- reparaties doet Sailtron alleen aan door hen geimporteerde apparatuur
- NL handleidingen levert Sailtron alleen voor door het geimporteerde apparatuur (en ja, dat controleren ze volgens mij)
- de prijs die Sailtron rekent (de inkoopprijs voor de NL handelaar) is kennelijk hoger dan in bijvoorbeeld Portugal, Denemarken of Engeland.
Ik wijs daar alleen op.
Verder is dit het forum van een echte Garmin winkel, die alleen echte NL import levert en dus met alle voordelen (en het prijsnadeel) die daarbij horen. Als iemand dus vraagt naar één van de voordelen (de NL handleiding), dan wordt gewezen op de voorwaarde die daarvoor geldt: levering via Sailtron (of Formar in Belgie). Als de handelaar waar die persoon de Garmin GPS kocht niet verteld heeft dat de GPS in kwestie grijze import is, dan is dat een fout van de handelaar... niet van onze informatieverstrekking. Nietwaar?
Ik snap Sailtron wel, die produceren geen NL handleiding voor apparatuur waar ze zelf niets aan verdienen. Wellicht was het slimmer van ze om de handleiding dan te verkopen tegen een prijs waar zij ook wat aan hebben... maar dat is hun beslissing.
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
En de Quest FAQ & HowTo pages zijn uitgebreid met de Settings Explained pagina's.
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 20 feb 2006 10:10
FAQ uit de lucht
Heb ik vandaag net een Quest aangeschaft, wil ik de FAQ bekijken, nu met Quest in de hand krijg ik dit:
Verbinding met server mislukt
Het adres http://www.elsinga.net/quest-settings dat u probeerde te bereiken, is momenteel niet beschikbaar.
Ik hoop maar dat het tijdelijk is.
Joost
Verbinding met server mislukt
Het adres http://www.elsinga.net/quest-settings dat u probeerde te bereiken, is momenteel niet beschikbaar.
Ik hoop maar dat het tijdelijk is.
Joost
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 20 feb 2006 10:10