Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar een multifunctioneel motorcommunicatiesysteem, maar door de vele bomen kan ik het bos niet meer zien. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Ik ben op zoek naar een systeem, waar:
- Mijn telefoon via Bluetooth verbonden kan worden.
- Een PMR reeds is ingebouwd (zoals bij de MIP-200) of, maar dit heeft niet de voorkeur, waar ik mijn reeds aangeschafte Motorola-portofoons (PMR) op aan kan sluiten voor bike-to-bike-communicatie.
- Ik een intercom-verbinding heb met mijn bijrijder achterop.
Iemand enig idee? Het zoeken naar een goed systeem loopt vaak vast bij de combinatie van én Bluetooth- én PMR-functionaliteit.
Bij voorbaat dank,
Groeten,
Johan Verhagen
Ik ben op zoek naar een multifunctioneel motorcommunicatiesysteem, maar door de vele bomen kan ik het bos niet meer zien. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Ik ben op zoek naar een systeem, waar:
- Mijn telefoon via Bluetooth verbonden kan worden.
- Een PMR reeds is ingebouwd (zoals bij de MIP-200) of, maar dit heeft niet de voorkeur, waar ik mijn reeds aangeschafte Motorola-portofoons (PMR) op aan kan sluiten voor bike-to-bike-communicatie.
- Ik een intercom-verbinding heb met mijn bijrijder achterop.
Iemand enig idee? Het zoeken naar een goed systeem loopt vaak vast bij de combinatie van én Bluetooth- én PMR-functionaliteit.
Bij voorbaat dank,
Groeten,
Johan Verhagen
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Ik meen dat je met name met autocom als basis een heel end zul komen, maar dat gaat ook een lieve duit kosten.
Als je voor PMR kiest vanwege bereik > 3 km cq communicatie met anderen met PMR dan zal het wel zoiets worden. Gaat het om 'de eigen groep' dan vermoed ik dat de pmr op markplaats mag en je beter af bent met een goede BT-set. Door de opkomst van BT zie je dat de 'traditionele intercomfabrikanten' weinig meer investeren en vrij zieltogend zijn...
Als je voor PMR kiest vanwege bereik > 3 km cq communicatie met anderen met PMR dan zal het wel zoiets worden. Gaat het om 'de eigen groep' dan vermoed ik dat de pmr op markplaats mag en je beter af bent met een goede BT-set. Door de opkomst van BT zie je dat de 'traditionele intercomfabrikanten' weinig meer investeren en vrij zieltogend zijn...
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Beste Hans,
Dank voor de snelle reactie.
De PMR is voor mij voornamelijk belangrijk, omdat ik wil kunnen communiceren met vrienden / familie die in een auto in de buurt (mee)rijden, en daarbij dan via de normale PMR-portofoon kunnen praten.
De PMR is dus eigenlijk wel iets dat ik er echt op wil hebben; wat biedt Waypoint aan met bovenstaande 'eisen' (en aan wat voor een prijskaartje zou ik dan moeten denken)?
Groet,
Johan
Dank voor de snelle reactie.
De PMR is voor mij voornamelijk belangrijk, omdat ik wil kunnen communiceren met vrienden / familie die in een auto in de buurt (mee)rijden, en daarbij dan via de normale PMR-portofoon kunnen praten.
De PMR is dus eigenlijk wel iets dat ik er echt op wil hebben; wat biedt Waypoint aan met bovenstaande 'eisen' (en aan wat voor een prijskaartje zou ik dan moeten denken)?
Groet,
Johan
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Dat moet je aan WayPoint vragen (ik werk daar al een tijdje niet meer). Maar da's wel de juiste plek om je vraag voor te leggen; best in Notter (Edwin), Moordrecht (Ruud) of Vessem (Jeroen) (in de andere vestigingen hebben ze hier iets minder kaas van gegeten - je moet de 'oud-gedienden hebben).JSV schreef: De PMR is dus eigenlijk wel iets dat ik er echt op wil hebben; wat biedt Waypoint aan met bovenstaande 'eisen' (en aan wat voor een prijskaartje zou ik dan moeten denken)?
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Ah, oké, dank!
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
De Midland BT Next heeft een mogelijkheid om een pmr op aan te sluiten en kan ook nog eens met 6 andere motorrijders communiceren, onafhankelijk van het merk van de BT-set. Maar waarschijnlijk zijn de meeste moderne BT-sets hier ook geschikt voor. De BT Next kwam wel als beste uit een test van Motorrad/Motoplus. Ik heb hem zelf vorig jaar gekocht en gebruik hem tot nu toe probleemloos met mijn Zumo550. Heb geen ervaring met communicatie met anderen.
Kijk eens op http://www.[in strijd met de forumregels - elsinga].nl
Kijk eens op http://www.[in strijd met de forumregels - elsinga].nl
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Ziet er inderdaad interessant uit! Kwam ook deze tegen: http://www.midlandradio.eu/download.asp ... t-next.pdf
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Na een Camos BHS-600, scala FM, Scala Q2, Scala G4 sinds kort een autocom Logic geplaatst op m'n motor, met een bluetooth interne aanvulling voor verbinding met m'n telefoon. Ik vind het een verademing na al de bluetooth headsets, niets meer opladen buiten m'n telefoon, draad tussen helm en autocom aansluiten en klaar. Alles werkt meteen, geen gedoe met pairing die weggevallen is. En ook de geluids kwaliteit is een stuk beter. Nadeel, je moet elke keer dat kabeltje tussen je helm en motor aansluiten cq loskoppelen.
Zumo XT2, 276Cx, Monterra en Virb elite op een Aprilia Tuono en Moto Guzzi V65TT
ex: GPS V, 276c, Montana 600
ex: GPS V, 276c, Montana 600
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Inderdaad een groot nadeel, vooral als je vergeet los te koppelen als je afstapt. Dat is mij al 2x overkomen met als gevolg dat de kabel er aan ging en ik weer een nieuwe moest kopen.Elsjo schreef:Nadeel, je moet elke keer dat kabeltje tussen je helm en motor aansluiten cq loskoppelen.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3857
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Elk nadeel heb zijn voordeel (J.C.)
Voordeel van een kabeltje t.o.v. BT is dat de batterij niet leeg kan raken.
Nadeel dat je het kabeltje moet losmaken ..... mijn vrouw is al verschillende keren niet vrijwillig afgestapt en het kabeltje van een tien euro setje heeft het al minstens 3 maal overleeft. Kabeltje zit gewoon in de houder van de Z550
Voordeel van een kabeltje t.o.v. BT is dat de batterij niet leeg kan raken.
Nadeel dat je het kabeltje moet losmaken ..... mijn vrouw is al verschillende keren niet vrijwillig afgestapt en het kabeltje van een tien euro setje heeft het al minstens 3 maal overleeft. Kabeltje zit gewoon in de houder van de Z550
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
- Locatie: Dijk en Waard
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Voor jouw wensen is de CBShop Overloon "the place to be", Johan. Zelf ben ik tevreden met het bereik van BT-sets. Die zijn zo goed als de "after sales service" van de winkel waar je die koopt. In mijn/ons geval Waypoint, die ons uitstekend van dienst is. De Scala G4 set die we kochten werkte slecht. Ingeruild voor een robuuste Sena SMH10 duo set met een bereik van plm 1km. Telefoon via de Z660 bt in je helm evenals de gps-aanwijzingen. Bij Problemen met de Sena worden we perfect geholpen, zoals altijd bij Waypoint. Inderdaad, wij zijn tevreden klanten.
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
Hoe meer ik dit lees, hoe meer geïntrigeerd ik geraak...RonalT schreef:... mijn vrouw is al verschillende keren niet vrijwillig afgestapt
Tell us more !
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2
Re: Motor-communicatie: welk systeem te kiezen?
SENA rules !
Maar dat is mijn mening. Super apparaat en geluid. Goede technische ontwikkelingen.
Maar dat is mijn mening. Super apparaat en geluid. Goede technische ontwikkelingen.