Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse en eindigen op de4

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door G(ij)S1200 »

Zou je niet zeggen ,na vandaag...zo warm was het nou ook weer niet.. :wink:
Moet echt wel schakelen als dit er van komt....
Ik geloof 'rooie Gerrit,Friese Pietje Paulusma en al die andere voor geen meter...maar het zou kunnen..
Dan gaan we maar meer LURKEN :!:
Afbeelding
Sheers en ook met al die( achterlijke :x ) Gladiolen Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door MPX-NL »

Toch best knap dat er mensen zijn die in zo'n menigte van het pad geraken :)
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door G(ij)S1200 »

MPX-NL schreef:Kijk dat handje op haar schouder :)
As anywere,....Je verbroedert,en je verloedert :?:

Maar nou zijn er hier VEEL Wijsneuzen.... :oops:

Tav mijn wantrouwen van die weermannen/vrouwen,zeker na het Pelleboer tijdperk!!!

Hoe zit dat nou met die voorspelling..
Zoveel,% regen vandaag....=
Is dat ,..zoveel Procent van de gegeven tijd,of zoveel % van het over het bedoelde land :?: :?:
Ik weet het niet en kan het niet produceren,Ha Ha.Loop ik buiten die % Tijd of loop ik over het buiten % gebied van de regen??
Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

sf-ftd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1684
Lid geworden op: 4 jun 2008 22:55
Locatie: Raalte

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door sf-ftd »

Volgens het KNMI:

Het kanspercentages geldt voor iedere willekeurige plaats in Nederland en is een gemiddelde voor alle plekken in het land. Is die waarde 90 procent dan is het zo goed als zeker dat er die dag op elke willekeurige plaats in ons land neerslag komt. Bij een kans van 10 procent blijft het vrijwel zeker droog en bij 50 procent kan het net zo goed droog blijven als regenen of sneeuwen. Hoe hoger het percentage, hoe zekerder de meteoroloog is dat er neerslag komt. De onzekerheid hangt samen met de voorspelbaarheid van het weer. Hoe langer de verwachtingstermijn hoe groter de onzekerheid.

Een neerslagkans van 30 procent is juist als een regenmeter die de hele dag op een vaste plek blijft staan in gemiddeld drie van de tien verwachtingen aan het einde van de dag 0,3 mm of meer bevat, de grenswaarde voor een natte dag. Wie de hele dag bij de regenmeter blijft zitten krijgt in gemiddeld drie van de tien gevallen tenminste 0,3 mm over zich heen. Voor iemand die door het land reist verandert de kans om nat te worden. De kans dat het in ons hele land regent is meestal kleiner maar kan per situatie verschillen. Van belang is bijvoorbeeld of de neerslag samenhangt met buien of met een groter neerslaggebied dat overtrekt.

In weersverwachtingen worden de kanspercentages en het regionale karakter van de neerslag vertaald in woorden, zoals "mogelijk, een kleine kans op" of omschrijvingen als "hier en daar, plaatselijk, bijna overal, vrijwel nergens of vrijwel geen". Op de neerslagradar is de buienactiviteit op de voet te volgen. Uit de radarbeelden is af te leiden waar binnen een bepaalde tijd neerslag kan worden verwacht en wordt door middel van kleuren ook een indicatie gegeven van de intensiteit.

Voorbeelden van kanstermen voor neerslag
kans omschrijving in weerbericht
10-30 procent (slechts) een kleine kans op / vrijwel (bijna) nergens / vrijwel (bijna) geen
30-70 procent kans op mogelijk / hier en daar / plaatselijk / op enkele plaatsen
70-90 procent grote kans op vrijwel (bijna) overal / waarschijnlijk / op de meeste plaatsen / op veel plaatsen
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten

G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door G(ij)S1200 »

sf-ftd Tjsee,want een toestand.... :?
Dat had ik toch wel simpeler verwacht,je moet het maar weten.... :?
Is amper,eenvoudig uit te leggen....maar goed,ik weet het nou.

Het blijft wel een grote slag in de lucht,dus ook geen tijdsinbeelding.... :?
Dus,het wordt gewoon tijd dat de reële Buienradar ook op mijn GPS/ Zumo komt :!: :?:
Afijn,het wordt nu alleen maar warmer,op naar een Hittegolf. :o
Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door G(ij)S1200 »

Het WEER bij jou thuis voor de deur . Super


Echt heel knap gemaakt! Ff iets anders :!:Ook voor hier in Nederland,uiteraard!!!

Het WEER bij jou thuis in je omgeving!
Klik op onderstaande site.

Na openen even wachten…. Dus echt even wachten!!! echt even geduld vanwege het laden ! :!:
Er verschijnen wolken en daarna straat en plaatsnaam invullen.
Dan weer even wachten..... echt ongelooflijk mooi gemaakt !

http://weerwedstrijd.nieuwsblad.be/
Echt doen is echt mooi.

Vandaag viel de "Hitte"eigenlijk best mee,voelde niet als een Hittegolf,maar dat is persoonlijk.
Alleen dat natspuiten onderweg hoef voor mij niet. :(
Morgen de laatste dag en we mogen iets eerder starten,want dan wordt het schijnbaar ECHT warm,we shall see..

Er moet toch maar eens een herkennings dingetje komen voor deze WaypointForumtijgers daar terplaatse,zodat er niet alleen virtueel geouwehoerd wordt maar ook IRL op het parcours bv over eoa GPS :D .
Voor dat 4 daagse volk dan,hoewel zich hier bar weinig lopers(durven!!!)te melden ,mogelijk bang om uit te vallen.Kan.. Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door GPS Expert »

Omdat je tijdens de vierdaagse geen gps nodig hebt :) en 's avonds echt nog even op een gps forum gaat zitten lezen (jaja.....)

Als ik de foto zie heb ik er al genoeg van, beetje heel veel file lopen... nee dank je.

:mrgreen:
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse

Bericht door G(ij)S1200 »

Ho ho Marco,trankiel mate... 8)
Ik spreek in dit draadje Forumbezoekers die de 4 daagse lopen aan.. :mrgreen: :mrgreen:
En ook,das ook waar, wat wijs-neuzen.bv over dat Weer-voorspellen ed. :oops: :oops:

1 Dus,ja GPS gebruik van een GPS om je JUISTE LOCATIE te kunnen bepalen over afstanden en nog te doen-en afstanden,+POI,s erin frommelen. RV points voor jou alleen of supporters ergens in de buurt van de route ed.
2.showing the Flag,of reclame of uitdrukking maken over deze TOKO/GPS ed.

Ik denk dat jij nog nooit deze tocht hebt gelopen en niks weet van de Hoed en de Rand... :P
Maar pak een biertje,tis je als Niet Loper ook gegund.Je behoeft ook niet over alles EXPERT te zijn :wink: :wink: Gijs


Btw Zelf heb ik met de Z390 de allernieuwste brug over de Waal(oversteek)gemakkelijk gevonden en gedaan...
Probeer jij deze dan maar eens te vinden vanaf de A15 naar dat middelpunt in Nijmegen...
Geweldig,dan zoek je je te pletter,want fatsoenlijk aangegeven staat hij dus niet,is een prachtige brug voor N weg verkeer,4 dik naar die nieuwe wijk "DE Waalsprong".Maar spoorslag ernaar toe,...ho maar!!
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse en eindigen op

Bericht door GPS Expert »

Nee, zandvoort ook niet morgen of zaterdag :lol:
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse en eindigen op

Bericht door G(ij)S1200 »

Stange,Ik heb je vaker ontmoet,buiten deze kroeg om,in the crowd ,op evenementen waar je "zwom als een vis in het water".Foto,s??Bewijs,..kan!!
Dus daar ligt het niet aan...dan moet het de temperatuur zijn,maar de tropen ken je ook... :?: Dusss..
Dan kan het niet anders of je hebt een kleine inzinking. :P
Ik raad je daarom ten sterkste aan om toch naar buiten te gaan,terras iod en geniet van al die Mensen in de Massa.
Het is tenslotte ook zeer ,Korterokje,s dag,een gezond oog wil ook wat... :x :x En in Nijmegen hadden ze ook,als je dat wil,een Homodag otw een roze Woensdagparade :!: :!: Dus keuzes genoeg Makker!!!
See You Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse en eindigen op

Bericht door GPS Expert »

hahahahahahahaha
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse en eindigen op

Bericht door G(ij)S1200 »

Het zit er weer op mensen...
Een weinig spectaculaire 4 daagse,marstechnisch was er weinig te mekkeren.
Misschien vandaag met de Hitte,maar ook dat viel eigenlijk ook mee,als je gebruik maakte van zoveel mogelijk ochtenduren,en dat kon.En een kleine aanpassing door de Leiding,niks dramatisch.. :P :P

Wat de mars wel behoorlijk beïnvloedde,was de vliegtuig crash met al zijn slachtoffers. :cry: :cry:
Dus geen joelende menigte,knettermuziek en meer van die canavalstoestanden.Genoeg gladiolen maar ingetogen en veel minder toeschouwers,dat zeker... :shock:

Op naar volgend jaar maar weer,maar schroom zelf ook niet om de stoute schoenen aan te trekken,met of zonder GPS...
Morgen maar weer de Motor van stal,maar dat is met tropentemperatuur ook NIET echt leuk,de z390 zal nu wel helemaal gaan koken.Bedankt voor je intresse in deze wereld,ook Marco. :) :) ...Gijs Afbeelding
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

Commodoortje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 233
Lid geworden op: 31 mei 2013 07:12

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse en eindigen op

Bericht door Commodoortje »

Ook ik heb dit jaar de Nijmeegse 4-daagse gelopen (4x50km)
leuk dat dit topic geopend is.
Graag wil ik hier inhaken. Zijn er lopers met een Garmin die hetzelfde ervaren hebben als mij (de vraag komt zo)
Iedereen die de 4daagse heeft gelopen weet dat je een paar km in het begin over hetzelfde stuk loopt.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een Oregon600 en een Fenix2 bezit. Met de Fenix2 was ik perfect te volgen voor het thuisfront en belangstellenden.
Met de Oregon kon ik me perfect orienteren waar mijn vooraf ingestelde waypoint van vrienden en kennisen dielangs de route aanwezig waren.

Nu mijn bevinding:
Elke dag ging mijn Oregon600 op excact hetzelfde punt uit! Ik ontdekte dat natuurlijk pas als ik op mijn Oregon600 keek. Mijn oproep is aan andere lopers of zij hetzelfde hebben ervaren.
De Fenix2 had dit probleem gekgenoeg niet.
Het lijkt erop dat er een extern signaal de Oregon600 kan uitschakelen.

Ik zal als ik tijd heb de locatie waar het gebeurde kenbaar maken op dit forum.

Ook ben ik benieuwd of er meerdere types van Garmin dit fenomeen hebben ondervonden.

Degene die de 4-daagse hebben (uit-) gelopen wil ik feliciteren met de behaalde prestatie. #Respect

G(ij)S1200
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 946
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
Locatie: meteren

Re: Lopers beginnen aan eerste dag Vierdaagse en eindigen op

Bericht door G(ij)S1200 »

Commodoortje en meerdere Nijmegen-lopers, :) :)

Goeie zaak makker,High5..

Ik heb zelf, deels de Z590 gebruikt,als eerste om via die nieuwe brug mijn weg te vinden naar de stad,dat was de eerste dag ivm het deels afsluiten van de ouwe Waalbrug,omdat de lopers die dan gedeeltelijk gebruiken de Betuwe in.(Elst zijn dag)
Daarnaast een dag als Gimmick om de positie te weten en te bepalen,waar en hoe zit ik en de supporters te "vinden"
Maar dat was aardig maar ik werd hem zat omdat hij maar een paar uur meegaat met de Batterij en hij mij symbolisch te "zwaar"werd :(
De app voor het weer heb ik niet gebruikt,moet ik iedere keer dat ding aanzetten en dat kan direct met de Phone,alhoewel het was zo klaar als een klontje dat het mooi bleef.
Dus jou meer to the point GPS had ik niet,alleen die simpele Z590 :!: voor deze lol :oops: :oops: .
Al met al,weer genoten en op naar volgend jaar (G)Ijs en wederdienend Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”