Mydrive app uitzetten?

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
Han*
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2019 16:48

Mydrive app uitzetten?

Bericht door Han* »

Net mijn 10 jaar oude Zumo 550 vervangen voor de Rider 550.
Daarbij ook de Mydrive app op de telefoon geïnstalleerd. Nu blijkt de telefoon ineens veel stroom te verbruiken en dus wil ik de app uitzetten als ik niet navigeer. Kan dat en zo ja, hoe dan? Zelf kan ik geen mogelijkheid vinden.

Heb wel begrepen dat de app noodzakelijk is voor telefoneren en verkeers- en flits - info

Wie herkent dit en heeft een oplossing?

Dirk motard
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Mydrive app uitzetten?

Bericht door Dirk motard »

Je geeft wel weinig info om hier iets over te zeggen. Je zegt bv niet welke telefoon je hebt .... iphone? Android?..... Hoe je op je smartphone een app sluit ... dat is toch een basishandeling voor je smartphone. En kan je best opzoeken in de handleiding of via google.

Wat je ook best nakijkt is of de Mydriveapp de gps-functie van jouw telefoon mag gebruiken en vooral wanneer. Meestal kan je dat op altijd , nooit en bij gebruik van de app zetten. Als dat op altijd staat gebruikt de Mydrive app heel de tijd de gps van de telefoon .... dus ook als de telefoonvergrendeling aan is of de app in de achtergrond loopt. Je wil enkel de data delen voor de traffic dus staat dat best op bij gebruik van de app. Je gps-toestel heeft zelf een gpsontvanger dus dat geeft enkel onnodig batterijverbruik in je telefoon.

Echter als alles goed gaat , maakt de Mydriveapp 2 bluetooth verbindingen tussen de 550 en je telefoon. Om te bellen heb je de Mydrive app normaal niet nodig , dat is gewoon een bluetoothverbinding. De 2e BT verbinding dient om data te delen met je telefoon voor de traffic en flitsers enz (dus de 4G van te telefoon te laten gebruiken door de TT550) Wat in mijn ervaring niet altijd even goed lukt :oops: Maar deze verbinding verbruikt niet merkelijk meer stroom.

Echter de ‘oude’ manier van aansluiten (zoals bij de 400 reeks) kan ook nog altijd , meer zelf dat werkt wel goed. Echter hiervoor moet je je persoonlijke hotspot aanzetten op je telefoon en deze verbruikt wel meer stroom. Hoe heb je de verbinding gemaakt tussen je telefoon en je rider 550 ?

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Mydrive app uitzetten?

Bericht door Mr. M »

Ik ben de klacht omtrent stroomverbuik van de MyDrive app nog niet tegengekomen. Zie je onder Settings in de tel ook dat de MyDrive app veel gebuikt? Maw, een analyse is nooit weg.
Je kunt de 550 ook op de 450 manier koppelen via de Hotspot van je telefoon. Maar ik weet niet of je dan niet van de regen in de drup belandt.
EDIT: Zie dat de bovenbuurman dat ook reeds plaatste.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Mydrive app uitzetten?

Bericht door Roadrider »

De Rider 5x0 gebruikt Bluetooth low energy. Dit was een nieuwe optionele toevoeging van Bluetooth 4.0 en pas standaard bij 5.0. Veel oudere telefoons en enkele merken met slechte drivers hebben nog een slechte implementatie van BT Low Energy.

Ik heb hier met mijn vorige telefoon ook veel last van gehad dat mijn Activity tracker die op BT Low Energy gebruikt de batterij leeg trok.
Met mijn nieuwe Android telefoon heb ik hier geen last meer van. Natuurlijk gebruikt het wat stroom maar niet meer veel.
Met enkele andere apps heb ik wel problemen. Ik sluit deze dan met Kill Apps dan wordt ook MyDive volledig afgesloten zodat ik niet moet vergeten om deze weer te starten voordat ik ga rijden met de motor.
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Han*
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2019 16:48

Re: Mydrive app uitzetten?

Bericht door Han* »

Bedankt voor jullie snelle reactie, alleen kom ik daar nog niet echt verder mee. Daarom nog de aanvullende info waar Dirk om vraagt.
Ik heb een Samsung A3 (2017) en de Mydrive app heeft vanmorgen in 4 uur tijd 7% van de batterij verbruikt, terwijl ik de app niet gebruikt heb en ook de navigatie niet. Bluetooth van de tel staat uit.
Als ik via instellingen naar de app ga dan zie ik geen menu waarin de app kan uitzetten. Alleen "verwijderen" of "gedwongen stoppen" zijn de mogelijkheden en bij de laatste wordt dan gedreigd dat er allerlei fouten kunnen ontstaan bij stoppen.
Bij machtigingen kan ik wel van alles uitzetten, maar kan niet zien wat de gevolgen dan zijn, zie bijlagen. Ik begrijp van Dirk dat de "locatie" dan uit kan? En wat zal er dan meer uit kunnen?

Met de instellingen in de app zelf kunnen alleen alternatieve routes, volgorde contactpersonen en eenheden worden ingesteld, slechts 3 vinkjes in totaal.

ben benieuwd wat jullie er nu van vinden
Groet, Han*
mydrive app.jpg
mydrive app.jpg (115.68 KiB) 2093 keer bekeken
Bijlagen
mydrive app machtigingen.jpg
mydrive app machtigingen.jpg (73.12 KiB) 2093 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Mydrive app uitzetten?

Bericht door Mr. M »

"Alleen "verwijderen" of "gedwongen stoppen" zijn de mogelijkheden en bij de laatste wordt dan gedreigd dat er allerlei fouten kunnen ontstaan bij stoppen."

Gedwongen stoppen doen. Die dreigementen zijn in 99 van de 100 keer loos. Hebben vaak betrekking op Apps die gelieerd zijn aan het Operating Systeem.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Mydrive app uitzetten?

Bericht door Roadrider »

Met KillApps kun je snel alle ongewenste applicaties op je telefoon stoppen.
https://play.google.com/store/apps/deta ... lall&hl=nl

Dit werkt ook goed met MyDrive

(Ja en Samsung is inderdaad een merk dat zijn Android drivers vaak niet op orde heeft)
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”