Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

kopen 2610

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!

kopen 2610

Berichtdoor sigmund freud » 7 apr 2004 19:41

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een garmin 2610 te kopen.
Deze wil ik uitbreiden met een 1GB cf-kaart.
Nu heb ik gelezen dat het ontvangst via een intercom (verso-xl) storing geeft met een gewone walkman plug.(past deze eigenlijk wel?)
Vraag 1)is deze al te koop bij de hobbyist voor de verso-xl?
Vraag 2)ontvangst verbeteren met een hulpontvanger; hoeveel beter is dan de ontvangst van de satellieten?
Ook in de Alpen?
Vraag 3)Als je de Garmin 2610 bij een concurent (buitenland) koopt en er mankeert iets aan wordt je dan ook door 'Notter"geholpen (bijv er is een produktiefout geconstateerd).

Grt Hans
sigmund freud
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 212
Geregistreerd: 6 apr 2004 19:03
Woonplaats: Pijnacker

Berichtdoor Hans Vaessen » 7 apr 2004 20:22

vraag 1:
Ik meen dat zowel wij als de hobbyist inderdaad de nodige kabels voor de Verso XL beschikbaar hebben. Bij een van beide baehrs was sprake van een probleempje met de plug, ik heb zo snel niet bij de hand welke dat was. Dat probleem wordt spoedig opgelost.
Op de vraag over de walkmanplug moet ik je het antwoord schuldig blijven; het is me niet bekend althans. Bel anders even met de hobbyist; dan hoor je het uit eerste hand (zij zijn onze 'baehr-partner').

vraag2:
Op de motor zal het niet heel veel uitmaken; met name in de auto in de stad zeker wel. Rij je veel in bergen dan kan er verschil zijn (we hebben dat met de 2610 nog niet zelf getest, maar elders op dit forum werd er melding van gemaakt).
In de bergen bestaat echter altijd het risico van reflectie waardoor het signaal kortstondig verstoord raakt. Vervelend maar niet 'navigatie-bedreigend'. Met welk toestel heb je ervaring in de bergen?

vraag3:
Ja en nee. Ja; we zijn niet zo heel principieel als iemand met een probleem met een elders gekocht toestel bij ons komt. Vaak iemand die ons eerder niet kende. Mocht hij over een paar jaar aan een nieuw toestel toe zijn dat schatten we de kans hoog in dat hij bij ons inkoopt. Maar ook los daarvan zijn wij niet het 'type' dat iemand de deur wijst als we er geen geld aan kunnen verdienen.
Het ligt toch wel ietsje anders met mensen die puur op de laagste prijs een toestel uit het buitenland halen; daar vervolgens geen service krijgen en 'dan alsnog maar naar ons komen'. Ik denk dat dat niet meer dan logisch is. Voor service ga je naar je dealer. Zijn zijn prijzen zo laag dat ie geen service biedt dan is dat een risico dat je erbij 'koopt'.

Bij een defect dat niet door ons te verhelpen is gaat een toestel naar de importeur. De importeur kan aan het serienummer van het toestel zien uit welk land het komt en voor herstel in principe daarnaar doorsturen c.q. doorverwijzen. Garmin biedt beslist wereldwijde garantie, maar ga er in de praktijk van uit dat reparatie van dat toestel uiteindelijk aanmerkelijk langer gaat duren dan van een in NL gekocht toestel. Ik wil niemand afschrikken; iedereen bepaalt zijn eigen keuzes. Maar dit is wel de praktijk. Van de andere kant: Garmins gaan nu eenmaal zelden kapot. Vrijwel alle vragen die we krijgen gaan over gebruik, niet over defecten.

Daarnaast: kijk bij prijsvergelijking altijd ook naar het totale pakket, niet alleen naar het toestel zelf. Een voorbeeld is de externe antenne en draagtas, die wij bij de 2610 gratis toevoegen. Ook motoraccessoires kunnen van invloed zijn. Er zijn ook aanbieders die het 'autopakket' als accesoire positioneren.

Dat prijsverschil zal in ieder geval in sterke mate gelden voor de Perfect Cradle: bij 2610's die bij ons gekocht zijn gaat die er tegen kostprijs bij (Perfect Cradle Red: 150 euro). In principe zal er in Nederland geen losse verkoop zijn; wel zal de Perfect Cradle ge-exporteerd worden. De losse prijs zal dan naar verwachting circa factor 3 zijn.

Kortom: het staat eenieder vrij om te kopen waar hij wil; eventuele productiefouten vallen binnen garantie en zullen altijd verholpen worden (maar niet door onszelf). Op ons forum ben je sowieso van harte welkom, maar bottom-line is dat we onze 'eigen klanten' voorrang geven. En da's ook wel logisch lijkt me.


Groeten,
Hans
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten