mio cyclo505 desktop software werkt niet

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!
Plaats reactie
Roze
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 nov 2012 19:52
Locatie: Valkenswaard

mio cyclo505 desktop software werkt niet

Bericht door Roze »

In het voorjaar bij GPS Balie een mio cylo505 gekocht.
De desktop software werkt nog steeds niet.
Er schijnt een probleem te zijn van deze software na een W10 update. Het advies is om deze update niet te downloaden.....

Bij mij is W10 up-to-date en ik kan mijn Mio gegevens niet op mijn PC downloaden. Weet iemand wanneer de MIo desktop software weer gaat werken met W10?
| Rob | BMW K75 | 1990 | ZUMO 350 | Basecamp 4.1.2 |Windows 10|SENA helmset SMH5 Solo| MIO Cyclo505

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: mio cyclo505 desktop software werkt niet

Bericht door RonalT »

Misschien als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen? :-)

Ik denk niet dat iemand hier op het forum het juiste antwoord weet omdat het een toestel is wat niet zo veel besproken wordt.
Het beste kan je de vraag wegleggen bij de importeur of fabrikant van het toestel.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: mio cyclo505 desktop software werkt niet

Bericht door GPS Expert »

Elders las ik dat het Windows 10 probleem is opgelost door Mio sinds kort.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Roze
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 nov 2012 19:52
Locatie: Valkenswaard

Re: mio cyclo505 desktop software werkt niet

Bericht door Roze »

OK, dan ja ik het deze week weer eens proberen. Frustrerend dat de software van een nieuw duur apparaat niet werkt.

@RonalT: de importeur geeft als advies: doe geen W10 update.........
| Rob | BMW K75 | 1990 | ZUMO 350 | Basecamp 4.1.2 |Windows 10|SENA helmset SMH5 Solo| MIO Cyclo505

Roze
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 nov 2012 19:52
Locatie: Valkenswaard

Re: mio cyclo505 desktop software werkt niet

Bericht door Roze »

@marco: met een oude laptop van de zaak met nog een oude versie van W10 is het nu gelukt om de Mio te updaten. :D Vervolgens wordt hij door mijn eigen PC met een up-to-date W10 wèl gezien en er volgt dan nog een kaartupdate. So far so good.

Resteert de synchronisatie met WIFI: dat lukt me niet. Of het wifi netwerk wordt niet herkent, of de server is niet bereikbaar: probeert u het later nog een keer.................... :?
| Rob | BMW K75 | 1990 | ZUMO 350 | Basecamp 4.1.2 |Windows 10|SENA helmset SMH5 Solo| MIO Cyclo505

Roze
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 nov 2012 19:52
Locatie: Valkenswaard

Re: mio cyclo505 desktop software werkt niet

Bericht door Roze »

Na alle updates werkte mijn kaarten niet meer lekker................

Gezocht bij MIO en gekozen voor herformatteren:

Code: Selecteer alles

 

Uw toestel herformatteren


Voordat u begint: zorg ervoor dat u CycloAgent geïnstalleerd heeft, toestel aangesloten, gesynchroniseerd en uw toestel geregistreerd heeft.

Indien u problemen ondervindt met uw Mio Cyclo, kunt u het toestel herformatteren. U moet echter dan alleen de Mio_system partitie herformatteren (dus niet de Mio_data partitie). Schakel het toestel uit, sluit deze aan op uw PC en zet het toestel weer aan.


Open Windows Verkenner (of Deze Computer/Computer) en rechtsklik de Mio_system partitie. Selecteer Formatteren. Vink het hokje Snel Formatteren aan en klik op Start. Als dit gedaan is, kopperl het toestel los van de PC. U zult dan een USB verbindingsscherm blijven zien. Koppel het toestel weer aan de PC en open CycloAgent.


De CycloAgent applicatie zal detecteren dat er niets meer op het toestel staat en u krijgt dan een melding ‘Uw apparaat herstellen’ met onderaan een Herstel knop. Klik op de herstel knop en de CycloAgent applicatie zal de software en kaarten opnieuw voor u downloaden en installeren. (Houd er rekening mee dat dit proces enige tijd kan duren.)
Wanneer het toestel hersteld is zult u een melding krijgen dat het herstel gelukt is. U kunt uw toestel nu weer normaal gebruiken.
Alles weer opnieuw instellen, maar de opgeslagen routes in het toestel gaan nu als een speer via wifi naar de PC en de kaarten zijn up-to-date. :D
| Rob | BMW K75 | 1990 | ZUMO 350 | Basecamp 4.1.2 |Windows 10|SENA helmset SMH5 Solo| MIO Cyclo505

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”