Taal toevoegen aan amerikaanse Garmin GPSMAP 530

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!
Plaats reactie
Pluto02
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2006 18:50

Taal toevoegen aan amerikaanse Garmin GPSMAP 530

Bericht door Pluto02 »

Hallo!
Heb een Garmin GPSMAP 530s uit de VS gekocht. Laatste firmware update erop gezet (5.60)
Nu blijkt dat ik (ook vóór de update) slechts uit Engels, Frans en Spaans kan kiezen... :cry:
Vraag: enig idee hoe ik dus Nederlands kan toevoegen?
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Taal toevoegen aan amerikaanse Garmin GPSMAP 530

Bericht door keesm »

Ik heb geen oplossing voor je.

Nog wel wat uitgeprobeerd zoals we dat eerder voor een 60Cs(x) deden welke uit de US kwam om een taal toe te voegen: Ik heb de gupdate.gcd v5.60 voor de 530s binnengehaald, gcd omgezet naar rgn-bestand (met RGN-Tool) en met Garminpatch ingelezen, echter deze geeft aan dat het een onjuist firmwarebestand is (Garminpatch is oorspronkelijk alleen bedoeld voor GPSmap 60/76 CX/CSX en ETrex Vista HCX).Dus daar komen we niet mee verder.

Pluto02
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2006 18:50

Re: Taal toevoegen aan amerikaanse Garmin GPSMAP 530

Bericht door Pluto02 »

keesm schreef:Ik heb geen oplossing voor je.

Nog wel wat uitgeprobeerd zoals we dat eerder voor een 60Cs(x) deden welke uit de US kwam om een taal toe te voegen: Ik heb de gupdate.gcd v5.60 voor de 530s binnengehaald, gcd omgezet naar rgn-bestand (met RGN-Tool) en met Garminpatch ingelezen, echter deze geeft aan dat het een onjuist firmwarebestand is (Garminpatch is oorspronkelijk alleen bedoeld voor GPSmap 60/76 CX/CSX en ETrex Vista HCX).Dus daar komen we niet mee verder.

Oké...toch bedankt voor de info! Misschien dat er nog meer ideeën komen..

Pluto02
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2006 18:50

Re: Taal toevoegen aan amerikaanse Garmin GPSMAP 530

Bericht door Pluto02 »

Heb mail van Garmin:

Thank you for choosing Garmin, I'm happy to assist you today. Unfortunately as of right now, the device doesn't support Dutch as a preset language. Any additional languages would have been included in a software update. You're up to date on the most current version, which means we haven't added the support for Dutch. At this time, we don't have the ability to add in a language either. I'm sorry for the inconvenience.

Best wel appart...geen Nederlands toestellen dus...

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Taal toevoegen aan amerikaanse Garmin GPSMAP 530

Bericht door Rush FZ1N »

Pluto02 schreef:Heb mail van Garmin:
Best wel appart...geen Nederlands toestellen dus...
Hoezo apart? Het betreffende toestel is toch helemaal niet leverbaar in Nederland? Dan is het logisch dat ze er geen aparte taalfirmware voor hebben.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”