Garmin Ultra 30

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram46
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:16
Locatie: Oirschot

Garmin Ultra 30

Bericht door Bram46 »

Beste, ik heb sinds kort een Ultra 30 actioncam in mijn bezit.
Ik heb bij de systeeminstellingen, de GPS aanstaan.
De bestanden die de cam daarvoor aanmaakt krijgt bv de naam: 2019-09-12-08-50-16
En die data hoort dan bij bv clip: VIRB0395

Dat vind ik best onoverzichtelijk, je moet dus de datum en tijd van de clip opzoeken om de twee te kunnen linken.
Kan dit niet eenvoudiger zodat je meteen kunt zien welke clip bij welke data file hoort?

Overigens heb ik gemerkt dat heel soms, ik kan niet verklaren waardoor, er tijdens een fietstocht de GPS ineens uit staat.
Kijk ik dan bij systeeminstellingen, staat deze daadwerkelijk weer, spontaan, op uit.
Ook best wel onhandig wanneer je ervan uit gaat dat de data bij elke clip wordt opgeslagen.

mvg Bram
Waarom LIGT koffie op het schoteltje en ZIT het in een kopje? En waarom zitten we VOOR de tv en ACHTER de pc?

Gebruikersavatar
Bram46
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:16
Locatie: Oirschot

Re: Garmin Ultra 30

Bericht door Bram46 »

Voor hen die hier ooit op dit topic terecht komen omdat ze met hetzelfde probleem zitten heb ik de volgende oplossing.
Dat FIT bestand koppelen aan de MP4 clip gaat automatisch met Virb Edit.
Eventueel dat FIT bestand exporteren naar een andere map en je hebt de betreffende file te pakken die bij de clip hoort.
Ik monteer mijn filmpjes met Premiere maar kan met Virb Edit wel een overlay maken, eventueel met Blue screen, welke in te lezen is met Premiere.
Nu het probleem dat de GPS soms uitvalt.
Ik heb enkele presets gemaakt van videoinstellingen.
Als je een preset maakt en die opslaat, neemt de software OOK de systeeminstellingen op in die preset.
Eigenlijk best wel verwarrend want in het menu zijn die twee instellingen toch echt seperaat van elkaar.

Ik had dus video-presets gemaakt waarbij in de systeeminstelling de GPS op UIT stond. Telkens als ik een andere preset koos, werd dus de GPS uitgeschakeld. Dan maar weer handmatig AAN gezet, even later een andere preset en dan stond die dus weer uit. Opgelost dus, maar logisch vind ik het niet om twee los-van-elkaar-instellingen, in 1 bestand op te slaan.
Waarom LIGT koffie op het schoteltje en ZIT het in een kopje? En waarom zitten we VOOR de tv en ACHTER de pc?

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”