vergelijking tussen 2610 en 276C

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!
Plaats reactie
sigmund freud
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 217
Lid geworden op: 6 apr 2004 20:03
Locatie: Pijnacker

vergelijking tussen 2610 en 276C

Bericht door sigmund freud »

Hoi allemaal,

Ik wil graag een vergelijking van deze twee toestellen wat ze allemaal specifiek kunnen en wat niet.
bijv:adres invoeren in de 276C kan dat?
kaart op straatnivo bij de 276C?

enzovoorts.

Groeten Hans Verkerk

Christ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2004 13:39

Bericht door Christ »

Hans,

Volgens mij zijn dit de belangrijkste verschillen:

2610 heeft touchscreen, 276c niet
2610 heeft geen accu's (batterijen) moet dus altijd aan voeding hangen en de 276c heeft oplaadbare accu's
2610 werkt met universele geheugen kaarten (te krijgen tot 1G), 276 werkt met Garmin geheugen kaart (duurder) tot 256K

Voor de rest zijn ze vrijwel gelijk. Beiden kunnen route berekenen naar een opgegeven adres (invoer in de 2610 is door het touchscreen iets eenvoudiger). Beiden kunnen met spraak de route aangeven, beiden geven de route d.m.v. kaart op het scherm.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en als ik iets over het hoofd heb gezien hoop ik dat dit door anderen zal worden aangevuld.

Groeten, Christ

sigmund freud
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 217
Lid geworden op: 6 apr 2004 20:03
Locatie: Pijnacker

Bericht door sigmund freud »

Hoe zit het met de waypoints?

Grt Hans

Gebruikersavatar
Eric GS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:41
Locatie: SweetLakeCity

Bericht door Eric GS »

2610:

500 waypoints
2000 tracklog punten
Display:
3.3"W x 1.7"H (8.4 x 4.4 cm)
305 x 160 pixels
bright, automotive-grade 8-bit, 256 color LCD w/automatic dimming backlight and touch screen; compatible with polarized sunglasses

276C:

3000 waypoints
50 reversible routes met 300 waypoints elk,
10.000 tracklog punten
Display:
3.8-inch diagonal, 480 x 320 pixel, 256-color TFT screen with adjustable LED backlight
Het scherm van de 276C is in diverse topics her en der geroemd en schijnt beter af te lezen (zon) te zijn dan de 2610.

Ik ben met de 276C zeer tevreden. Kinderlijk eenvoudig in het gebruik! :D
1200 GS Adv + GPSMap 276C

Gebruikersavatar
Imme vd V
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 mar 2004 23:55

Bericht door Imme vd V »

Eric GS schreef:
276C:

3000 waypoints
50 reversible routes met 300 waypoints elk,
10.000 tracklog punten
Hi Eric

Hoe zit 't met de mogelijkheid om routes te inverteren en/of Backtrack mogelijkheden?

Groet,
Imme.

sigmund freud
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 217
Lid geworden op: 6 apr 2004 20:03
Locatie: Pijnacker

Bericht door sigmund freud »

Eric,

Je geheugen bij dit apparaat 128 mb?
Is dat genoeg?
Het schijnt dat er nu 256 mb op de markt is gekomen en hoeveel kost deze in de V.S.?
Werkt het laden op straatnivo hetzelfde als bij streetpilotIII?
Ik weet hier heel weinig vanaf......vandaar de vraag.
En.........ik heb geen handleiding over de 276C.
P.S. Gebruik voor een motor of auto?Zoja voor motor hoe zit het dan met voeding en audio hebben ze daar in de V.S. al oplossingen ervoor?
Sites please.

groeten Hans Verkerk

Gebruikersavatar
Eric GS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:41
Locatie: SweetLakeCity

Bericht door Eric GS »

He jongens rustig aan. :wink:

Imme jij was eerst.
De mogelijkheid van het inverteren van de route ben ik nog niet tegengekomen :cry: Volgens de specs. en de handleiding moet het wel kunnen. Maar zal met eerstvolgende firmware update wel goed komen.

Dan de Trackback optie. Die zit er op en werkt ook net zoals op mijn GPS V. Vooral met wandelen is dit een leuke optie.

Sigmund, die 128Mb is voor mij een weldaad. Ik ben 19Mb gewend van de GPS V. Met die 128Mb en in de toekomst 256Mb is er flink wat data op te zetten. Nu met de 128Mb heb ik bv. half Nederland heel Belgie Luxemburg en een stuk van de Eifel erop staan en dit deel van Europa is behoorlijk van detail dus ook veel data.
Wat de prijs van de 256 in de States is, is volgens mij zo uitgezocht, Sigmund jij surft volgens mij ook aardig het net af naar prijsjes.
Volgens mij is het laden van data hetzelfde als dat van SPIII maar weet het niet zeker. Die van de 276C gaat via een bijgeleverd USB kabel. Met een kleine 15min. staat de 128Mb erop.
Auto en motor geen probleem dit is er een perfect apparaat voor. Ram zuignap (H.V. :wink: ) op de vooruit en met houder en de knijper zit het als een huis.
Voor de motor is ook de Ramhouder van toepassing. Moet alleen nog een keer de Migsel houder rond de Kmteller (1100/1150gs) eens goed bekijken. Maar volgens mij staat hij dan te ver van mij vandaan om nog gemakkelijk iets te kunnen instellen.
Voor voeding en audio is een kabel bijgeleverd. Je moet alleen een oortje of een intercom eraan knutselen.

http://www.naviboard.de/forum/index.php ... ct=SF&f=57
1200 GS Adv + GPSMap 276C

sigmund freud
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 217
Lid geworden op: 6 apr 2004 20:03
Locatie: Pijnacker

Bericht door sigmund freud »

Eric GS,

Bedankt voor je informatie en je naviboard site.

Grt Hans

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”