alarm instellen voor flitspalen

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.
Plaats reactie
marc
Berichten: 43
Lid geworden op: 6 jul 2004 22:41

alarm instellen voor flitspalen

Bericht door marc »

Is het mogelijk een alarm in te stellen bij nadering ingeladen flitspalen.

mvg
marc

reinout
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2004 10:54
Contacteer:

Bericht door reinout »

Mijn inziens moet je dan een zeer groot waypoint geheugen hebben, en die is er op dit ogenblik nog zeker niet.
Ik dacht dat het maximem ongeveer 5000 is en er zijn ongeveer 10.000 alleen al in nederland, en dat zijn alleen vaste flitspalen.
de mobile zijn de gevaarlijkste.

Wat ook kan is een radar verklikker, alleen deze apparatuur zit niet in gps ingebouwd naar mijn weten.

Wat de oplossing is voor dit probleem is, denk ik, is radarverklikker ingebouwd in gps en gps gekoppeld aan bijvoorbeeld een internetadres waar mensen waarschuwingen kunnen melden (zie ook op de radio).
En dat deze verbinding bijvoorbeeld via umts tot stand komt (dus ook telefoon ingebouwd in gps).
Maar ik denk dat dat nog toekomst muziek is.
Een jaar of vijf dan zal dit waarschijnlijk kunnen.

Veteq
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2004 16:07
Locatie: Rijnsburg

Bericht door Veteq »

Hoi Marc,

Dat kan, je kunt voor een way point een 'gevaren zone' instellen (de afstand).
Je krijgt dan een alarm als dat waypoint op de ingestelde afstand bent genaderd. Ik heb ze voor mn flitspalen op 0,5 Km. staan.
FZR1000 Exup in mn vrije tijd, Golfje voor mn werk . . .

gerard2
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 226
Lid geworden op: 26 mar 2004 17:20
Locatie: Huizen

Bericht door gerard2 »

Veteq schreef:Hoi Marc,

Dat kan, je kunt voor een way point een 'gevaren zone' instellen (de afstand).
Je krijgt dan een alarm als dat waypoint op de ingestelde afstand bent genaderd. Ik heb ze voor mn flitspalen op 0,5 Km. staan.
Kun je dit eens nader uitleggen? Ik bedoel; hoe ga je tewerk om dit in te stellen?

Gebruikersavatar
Henk Havelaar
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 apr 2004 08:53
Locatie: Emmen

Bericht door Henk Havelaar »

Gerard,

Vraag in Mapcource de properties van het desbetreffende waypoint en geef bij Proximity de gewenste afstand in.
Dit werkt alleen bij een GPS ontvanger die proximity alarm ondersteund.
GPSmap 276C met 512 MB'tjes op de quad
Index Scale voor de gezondheid.
Edge 1040 Solar voor de fiets.

Gebruikersavatar
Saffie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 mei 2004 16:47
Locatie: Drenthe

Bericht door Saffie »

alleen jammer dat er maar 10 inpassen :cry:
op de 176 is dat nu 50 geworden dus wie weet :o

saf-arie

marc
Berichten: 43
Lid geworden op: 6 jul 2004 22:41

Bericht door marc »

Is dit mogelijk voor alle flitspalen of moet je het instellen voor elk waypoint die met een flitspaal is gemarkeerd.

marc

Gebruikersavatar
Henk Havelaar
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 apr 2004 08:53
Locatie: Emmen

Bericht door Henk Havelaar »

Marc,

"Flitspalen" op zich bestaan niet, wat je kan maken is een waypoint en hoe je die interpreteerd is jou zaak, je kan bij elk waypoint diverse zaken opgeven. Volgens Saffie passe er maar 10 proximity waypoint in de 276C dus kan je 10 waypoint definiëren als "Flitspaal".
Ik heb er een paar instaan die heb ik het "Skull en crossbones" icon gegeven maar dat is een persoonlijke smaak. Een vriend van me heeft ze het "Bank" icon gegeven.
GPSmap 276C met 512 MB'tjes op de quad
Index Scale voor de gezondheid.
Edge 1040 Solar voor de fiets.

marc
Berichten: 43
Lid geworden op: 6 jul 2004 22:41

Bericht door marc »

Het beste zou zijn dat het mogelijk is een alarm aan een bepaald icoon te kunnen koppelen zodat alle flitsalen een alarm geven bij nadering, zoals we bij alarmen, een alarm kunnen instellen bij bv: aankomst, volgende bocht enz.

mvg marc

Snarf
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2004 11:15
Locatie: Almere

Bericht door Snarf »

Opzich is het aantal waypoints nog niet direct het probleem. Via flitspaal.nl zijn er zo'n 1000 beschikbaar en ook te converteren naar Garmin via GPSbabel. Wel moet je nog proximity instellen en dat voor 1000 palen :shock: Ga dat file dus binnenkort maar eens aanpassen :wink:

Heb wel nog een ander probleem: het proximity alarm gaat wel af op de 276C, ook een popup op de display (die weer automatisch verdwijnt zodra je uit de buurt bent), maar niets van een signaal via het speakersysteem. In de auto niet zo erg, maar op de motor hoor je dat dus niet. Ik ben ijverig door de alarm en geluids instellingen gelopen, maar zonder gewenst resultaat. Nu zag ik wel dat er aan de datakabel een alarm-draad zit (wit), maar het signaal wat daarop komt te staan heb ik nog nergens in de documentatie kunnen terugvinden (en komt daar wel signaal op te staan :?: )

map192
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 mei 2007 18:42

Bericht door map192 »

In een ander draadje hier zag ik dat de alarm draad naar 0 schakelt.

Standaard is het dus een "open" draad (geen spanning of aarde/min)
bij alarm wordt de draad aan de min gekoppeld.

Een lampje of buzzertje aan de plus en de alarm draad zal 't dus doen.

(de maximale belasting, aantal mA, heb ik nog niet gezien)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 276C/278/296C”