Nu ik toch bezig ben: Ik heb het altijd een raar fenomeen gevonden dat als ik mijn 276C een route laat plannen dat in 95% van de gevallen de "korte route" langer is dan de "snelle route".
Dat deugt toch ook niet ?
Ik plan daarbij altijd routes voor "Fiets" met meestal "snelwegen vermijden" aangevinkt. Maar dat laatste is denk ik niet nodig want dubbel op.
Ik heb het altijd als een eigenaardigheid geaccepteerd maar het is m.i. gewoon FOUT.
Ik ben benieuwd naar jullie verklaring c.q. ervaring.
Groet,
Paul
"Korte route" is altijd langer dan "Snelle ro
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 mei 2007 16:59
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- ++ Lex ++
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 16618
- Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
- Locatie: Mellieha, Malta
Ik heb hier, ook bij andere toestellen, wel meer over gelezen.
In voetgangers- fietserstand zou het gedrag afwijken van auto/motorstand.
Bij korte route zouden dan de doorgaande wegen meer gemeden worden, ook als de route daardoor langer wordt.
Dus wandelen door een woonwijk, en niet over de ringweg, al is die korter.
In voetgangers- fietserstand zou het gedrag afwijken van auto/motorstand.
Bij korte route zouden dan de doorgaande wegen meer gemeden worden, ook als de route daardoor langer wordt.
Dus wandelen door een woonwijk, en niet over de ringweg, al is die korter.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st
Bedoel je langer in tijd of langer in afstand?
Langer in tijd klopt. Er wordt door alle (in elk geval de SP's) Garmins geprobeerd om dan de korts mogelijke verbinding tussen 2 punten te vinden. Als je (grof gezegd) van Groningen naar Maastricht navigeert en je vergelijkt de 2 opties, dan zal de in tijd kortere je via Utrecht (en misschien zelfs via Joure en Utrecht) naar Maastricht brengen over de vierbaanswegen. Dit is sneller. Maar kan best wel een fiks end om zijn.
De korte route zal OOK wel wat snelwegen gebruiken, maar bijvoorbeeld ook dwars door steden gaan. Qua tijd is de korte route dan ook altijd langer. Maar landschappelijk (zeker als je "vermijd snelwegen" hebt aan staan) leuker zijn.
Langer in tijd klopt. Er wordt door alle (in elk geval de SP's) Garmins geprobeerd om dan de korts mogelijke verbinding tussen 2 punten te vinden. Als je (grof gezegd) van Groningen naar Maastricht navigeert en je vergelijkt de 2 opties, dan zal de in tijd kortere je via Utrecht (en misschien zelfs via Joure en Utrecht) naar Maastricht brengen over de vierbaanswegen. Dit is sneller. Maar kan best wel een fiks end om zijn.
De korte route zal OOK wel wat snelwegen gebruiken, maar bijvoorbeeld ook dwars door steden gaan. Qua tijd is de korte route dan ook altijd langer. Maar landschappelijk (zeker als je "vermijd snelwegen" hebt aan staan) leuker zijn.
garmin 2610 op RODE vfr vtec en zumo 660 op dezelfde motor.
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
- ++ Lex ++
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 16618
- Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
- Locatie: Mellieha, Malta
Wat je nu beschrijft is de auto/motorstand.
Ik heb gelezen, maar weet niet meer precies hoe het was, dat in fiets- en voetgangersstand het gedrag anders is.
Dan is het meer het kiezen voor een bepaald wegtype, ook al wordt de afstand dan groter.
In een bepaalde situatie kan dan de instelling "kortste afstand" tot een langere route leiden dan instelling op "kortste tijd", als de kleinere wegen langer zijn dan de grotere, waar de voorkeur ligt bij "kortste tijd".
Bij auto/motor wordt geoptimaliseerd op wat er staat, bij voetganger/fiets betekent kortere afstand kleinere wegen.
Althans zoals ik het me herinner.
Ik heb gelezen, maar weet niet meer precies hoe het was, dat in fiets- en voetgangersstand het gedrag anders is.
Dan is het meer het kiezen voor een bepaald wegtype, ook al wordt de afstand dan groter.
In een bepaalde situatie kan dan de instelling "kortste afstand" tot een langere route leiden dan instelling op "kortste tijd", als de kleinere wegen langer zijn dan de grotere, waar de voorkeur ligt bij "kortste tijd".
Bij auto/motor wordt geoptimaliseerd op wat er staat, bij voetganger/fiets betekent kortere afstand kleinere wegen.
Althans zoals ik het me herinner.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st