276c laad geen kaarten

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.
Plaats reactie
ReinierS
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 dec 2007 12:31

276c laad geen kaarten

Bericht door ReinierS »

Ik wilde de Garmin eens "helemaal schoon maken" en heb na een harde reset de FW op 5.40 staan. Met Roadtrip (release) of MS 6.15.4 lukt het mij niet meer om kaartmateriaal (CS7) te laden?!
De procedure loopt de 276 wel helemaal door en "zegt dat de kaarten geladen zijn". Echter op het scherm van de gps zie ik een grove kaart. Er zijn geen gedetaileerde straten te zien alleen plaatsen?! Het water is wit en de landen oranje?

Iemand tips?

egberto
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 76
Lid geworden op: 6 jun 2007 11:46

Bericht door egberto »

Ik zou eerst eens kijken naar een andere versie van mapsource
De versie 6.15.4 staat niet bekend als een goede versie, om het lichtjes uit te drukken.
Zoek maar eens op dit forum wat er al over 6.15.4 is gezegd.
Thuis met 6.15.4 op de pc ging het mis toen ik een route had gemaakt en overgezet naar de 276C. Ik kreeg heel andere routes dan ik op de pc had gemaakt. Zelf ben ik toen bij gebrek aan een nieuwere versie Mapsource teruggegaan naar 6.13.7 en daarmee heb ik begin deze week gewoon weer kaarten overgezet op de 276C

En dat is goed gegaan, want hier in het New Forest heb ik de juiste kaarten op mijn 276C staan

EgbertO

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 mar 2004 09:02
Locatie: Berlaar (Antwerpen)

Bericht door ferre »

staat er een vinkje bij "menu---kaartinformatie---CS7"
"menu---instellen kaart---detail" staat het daar niet verkeerd.
grtz
ferre

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

Volgens mij zie je nu een basiskaart.

Via Menu - Kaart info (opf was het nou menu, kaart, menu, kaartinfo) zie je welke kaarten er in je toestel zitten.
Als daar alelen een atlantiv in staat, heb je alleen de basiskaart.

Verder lukt het bij deze toestellen neit om gewoon lkaarten te laden (ja, naar de datamodule, maar neit naar intern), daarvoor dien je deze procedure te doorlopen om je kaarten weer in je toestel te krijgen.

Succes.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

ReinierS
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 dec 2007 12:31

Bericht door ReinierS »

egberto schreef:Ik zou eerst eens kijken naar een andere versie van mapsource
De versie 6.15.4 staat niet bekend als een goede versie, om het lichtjes uit te drukken.
Zoek maar eens op dit forum wat er al over 6.15.4 is gezegd.
Thuis met 6.15.4 op de pc ging het mis toen ik een route had gemaakt en overgezet naar de 276C. Ik kreeg heel andere routes dan ik op de pc had gemaakt. Zelf ben ik toen bij gebrek aan een nieuwere versie Mapsource teruggegaan naar 6.13.7 en daarmee heb ik begin deze week gewoon weer kaarten overgezet op de 276C

En dat is goed gegaan, want hier in het New Forest heb ik de juiste kaarten op mijn 276C staan. Nu nog zoeken naar 6.13.7

EgbertO
Ok, is te proberen. Bij het zoeken naar oude versie kom ik alweer een update tegen: 6.15.6
Echter dit werkt ook niet.

ReinierS
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 dec 2007 12:31

Bericht door ReinierS »

ferre schreef:staat er een vinkje bij "menu---kaartinformatie---CS7"
"menu---instellen kaart---detail" staat het daar niet verkeerd.
grtz
ferre
Je moet het maar weten;-x

Tis gelukt.........many TNXS
:) :) :)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 276C/278/296C”