Laatste kaartupdate 278 ??

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.
Roy Crijns
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2005 19:36

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Roy Crijns »

Vandaag, na bijna een maand, dan toch nog een antwoordt gekregen van Garmin betreffende de falende kaart update:

... Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Marine Support.
Het klopt dat u met de 276 en 278 geen update meer op het toestel gezet kan worden omdat de software niet verder ondersteund wordt. Wat we kunnen doen is de kaarten en abonnementen op een ander toestel beschikbaar stellen (overzetten) ...

@RonalT: Als het over de firmware van het toestel zou gaan, als het toestel defect zou zijn of als de kaarten (bv vanwege de grootte of een nieuwere compressie) niet meer compatibel zou zijn ben ik het volledig met je eens. Maar nu biedt Garmin wel nog geschikte kaarten aan die, als we ze zouden kunnen downloaden (bv zoals WayPoint aanbiedt), zelf naar het toestel kunnen sturen.

We hebben wat dat betreft dat stuk verouderde software niet eens nodig maar kennelijk kiest Garmin hier bewust voor om nieuwe apparaten te kunnen verkopen. In het verleden hebben ze de compressie al een keer veranderd waardoor nieuwe kaarten op oudere toestellen niet meer functioneerde (Streetpilot III) In dat geval zouden er dus gewoon geen kaarten meer te krijgen zijn en dus inderdaad einde oefening.

Nu is er technisch niets wat het gebruik van de nieuwe kaarten in de weg staat alleen ontbreekt de mogelijkheid om deze te downloaden.

Ik heb de nieuwe kaart inmiddels zonder al te veel problemen op het toestel gezet en ben er blij mee.

Gebruikersavatar
Saffie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 mei 2004 16:47
Locatie: Drenthe

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Saffie »

Dus als ik het goed begrijp, moeten we de kaarten downloaden, middels een tool toevoegen aan basecamp, unlocken.
Dit voor het pc gedeelte (gebruik ook nuvi2340 vandaar basecamp).

Voor overzetten naar 276c of 278 eerst mapsource weer installeren, kaarten toevoegen middels tooltje, kaarten selecteren (max1,7Gb), opslaan, renamen, overzetten middels webupdater ??

De nuvi heeft alleen LTU west europa en de 278 geheel vandaar dat ik basecamp ook graag wil updaten.
Zal Garmin ook eens mailen misschien laat ik die geheel europa dan omzetten naar de Nuvi en gebruik de 278 alleen nog offroad op de motor en de 4x4 (verwacht dat de leuke stuurweggetjes in de bergen niet zo snel veranderen ;)

Edit: Net even de 2020.10 kaarten in basecamp gezet maar dat unlocken gaat niet werken alleen via web maar de comunnicator plugin werkt niet onder FF of Edge ?? Suggesties of moet ik maar weer terug naar windows xp met ie 7 ;)

Edit2: Nou breekt m'n klomp, alles een keer gerestart, start basecamp en na wat gepiep van de 278 is de 2020.10 unlocked, heeft ie toch een code ergens opgeslagen op de 278 ?!
Ik word te oud voor deze onzin :mrgreen:
Saf-arie

Enjoy the journey of life but leave no tracks
(other then on your gps) ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 276C/278/296C”