Fietservaring met de 276Cx

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.
Gebruikersavatar
Autistische Rimboeloper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 mei 2009 15:48
Locatie: Velp

Fietservaring met de 276Cx

Bericht door Autistische Rimboeloper »

Al een tijdje zocht ik een goede GPS voor op mijn fiets en na lang zoeken ben ik overgestapt van de GPSmap 62st naar de GPSmap 276Cx. Mede omdat ik zowiezo een knopjestoestel wil hebben en het liefst met een lekker groot scherm. Daarnaast moest het toestel batterijen ondersteunen en eventueel aangesloten worden op mijn SON-naafdynamo. Eerst viel mijn oog op de Montana-serie, maar die viel al af omdat het toughscreenmodellen zijn. Aangezien ik vaak met handschoenen aan fiets was ik aangewezen op de 276Cx. Hoewel dit toestel eigenlijk gemaakt is voor op de motor, heb ik hem toch bij Waypoint in Notter gekocht. Mede omdat ik van een aanbieding gebruik kon maken die eigenlijk al ruim een maand verlopen was! :lol: Dat noem je nog eens service! :lol: Chapeau!!!!!

Het betrof een motorpakketeditie met gratis City Navigator Europa op DVD voor €799,95. Aangezien de City Navigator DVD al €90 kost, was deze aanbieding heel erg aantrekkelijk. Mede omdat het toestel los al bijna achthonderd euro kost! Ongeveer het zelfde astronomisch hoge bedrag dat ik destijds in 2008 bij Waypoint voor mijn GPSmap 76CSx betaalde! Deze 76CSx gebruik ik vandaag de dag nog steeds bij mijn wandel- en kanotochten. Mij ging het om die DVD omdat ik hem dan kan updaten met City Navigator LIfe-Time update. Helaas past die bijgeleverde motorsteun niet op mijn fiets waardoor ik voor een paar tientjes extra alsnog een fietssteun erbij moest kopen. Omdat mijn GPSmap 62st steeds meer kuuren begon te krijgen, heb ik besloten om de Onroute kaartlicenties van de Fiets- en Wandelkaart ook naar mijn nieuwe toestel over te laten zetten. Mede omdat ik besloten heb om de GPSmap 62st als backup GPS te gebruiken.
Hoewel deze GPS eigenlijk gemaakt is voor op de motor, misstaat hij ook niet op mijn fiets.
Hoewel deze GPS eigenlijk gemaakt is voor op de motor, misstaat hij ook niet op mijn fiets.
276Cx op Villiger.jpg (39 KiB) 2420 keer bekeken
Hoewel deze GPS eigenlijk gemaakt is voor op de motor, misstaat hij ook niet op mijn fiets. Met de Onroute Fietskaart er in leidt de 276Cx mij prima door de prachtige fietspaden in het ommeland.

Eerst wilde ik de GPSmap 276Cx laten verbinden met mijn SON-naafdynamo. Maar de fietsenmaker waar ik mijn fiets destijds in 2005 gekocht heb, vroeg daar maarliefst €250 voor! Bij Waypoint hebben ze geen ervaringen met SON-naafdynamo's en aangezien hij het op een accu ongeveer 16 uur uit houdt, besloot ik het voorlopig bij oplaadbare AA-batterijen en de meegeleverde accu te houden! Mede omdat de bodem van mijn portemonnee nu echt wel in zicht is! :mrgreen:

:?: Mijn vraag aan jullie is:
Wie van jullie gebruikt de GPSmap 276Cx ook op de fiets? En gebruiken jullie ook de bijgeleverde accu of een setje oplaadbare AA-batterijen? Of hebben jullie de betreffende GPS bedraad aangesloten op de naafdynamo?
Computer: MacPro (12Core-Mod2013) GPS: iPhone12ProMax, AppleWatchS2, iPadPro12,9''2021, GPSmap76CSx en de GPSmap276Cx. Kaarten: CN2009+LTU, OFM-EU, Topo-NL v1, -België v1, -BeLux v2, BeNeLux v2, -Frankryk v2, -Duitsland v2+v7, -DK v2 en -GB v2 +Onroute F&W.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 276C/278/296C”