allemaal op de bon!!
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
allemaal op de bon!!
Het begon allemaal met dit draadje: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=6462
Of liever: Dit draadje in het forum van Flitsservice: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=20039
Mijn eerste reactie was "tsjonge jonge, weer zo'n broodje aap verhaal". Echt zo'n verhaal voor in de kroeg, dat jarenlang als waarheid te boek kan staan.
Maar toch ook wel relevant: stel dat het waar is, dan kan het toch wel relevant zijn om onze klanten hier even op te attenderen: 95 euro boete is niet niks. En niet te vergeten: misschien zijn er inderdaad wel situaties dat zo'n GPS de verkeerveiligheid in gevaar brengt!
Meteen dus maar even contact gezocht met de enige melder van dit bericht die ik kon vinden. En hij was bovendien zo vriendelijk me een scan van zijn gele bonnetje toe te sturen. Donders!! Dus geen broodje aap??
Op basis van wat de agent tegen 'm zei maar even een paar foto's gemaakt van wat wel en niet toegestaan zou zijn. En een apart nieuwsberichtje op het forum ( http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=6476 )
Even de vinger aan de pols houden, want dit kon wel eens 'hot' zijn. Er rijden immers honderdduizenden met een tomtometje rond en dat wordt scoren voor de hermandad...
En ja hoor: hoe voorspelbaar: gisteravond stond het al op www.geenstijl.nl, vanochtend in het AD en op TV berichtte RTL-Z erover.. De rest zal spoedig volgen. Want zelfs de beurs reageerde erop en rond 10 uur vanochtend had tomtom maar liefst 10% van haar waarde verloren.
10%!!!!!!
Doordat één vent in Nederland zijn navigatiesysteempje (niet eens een tomtom) zodanig idioot had bevestigd dat een agent voor het eerst in z'n leven uitriep 'dat kan ècht niet!' en de goede man niet slechts daarvoor waarschuwde maar meteen een bon van 95 euro uitschreef!!!
10%!!!!!!
Doordat die agent gewoon een beetje de balen had van die slingerapen die tijdens het rijden met een pennetje op de PDA een adres invoeren Hij had er net nog twee gezien, of was het doordat de koffieautomaat het niet deed, doordat ie had moeten krabben op de voorruit of gewoon doordat het rotweer was of z'n schoonmoeder op bezoek was.. Of doordat die navigatierijder hem meteen zo eigenwijs van repliek diende.... Geen idee waarom, maar normaal had ie alleen een waarschuwing gegeven: niet meer doen joh... Nu werd het een bon.
95 euro!!!
En als ik bekeurd was zou ook ik zou het daarbij niet laten zitten, en ook ik zou m'n gram halen, op z'n minst op dit forum! Potverdorie ff 95 euro aftikken! En het was niet eens voor wildplassen!! Mede-flitsservice-lezers: wees gewaarschuwd en deel mijn leed!!!
Maar ja: daar blijft het dan natuurlijk niet bij. Voor je het weet sta je ook op het gps-forum, zelfs met een scan van het PB. Da's geen broodje aap, da's echt! En dus kom je dan op geenstijl.nl, nu.nl in het AD en op RTL. Ben benieuwd naar de journaals van vanavond! Ook maar even naar CNN kijken, want hier is wat loos!!! Dit kon nog wel een belangrijker zijn dan het kamerdebat over Afghanistan!
300 miljoen!!!
En voor wie daarover nog zou twijfelen: vanochtend om 10.00 was tomtom maar liefst 10% van z'n koers kwijt! Da's naar beurswaarde gericht toch maar liefst 300 miljoen euri!!! 20 euro boete per Nederlander!Da's meer dan ze uberhaupt in Nederland aan navigatiesystemen verkocht hebben!!!
77 km/h te hard
...............Duh??...........
77 km/h. Waar slaat dat nu weer op??
Alle berichtgeving is gebaseerd op het bonnetje van welgeteld één persoon. Een persoon die anoniem wil blijven, omdat hij nog een 'zaakje' heeft lopen waarbij hij 147 reed waar hij maar 70 mocht. Vandaar ook dat ie graag gebruik maakt van de diensten van flitsservice.
De tomtom is 300 miljoen minder waard geworden door één melding van één persoon die anoniem wilde blijven (en inmiddels vermoedelijk als 'beschermde getuige' politiebescherming krijgt ).
geen tomtom
Het meest beroerde voor tomtom is bovendien dat de veroorzaker niet eens een TomTom had. Sterker: hij had een NavMan, en de ingewijden weten dat dat eigenlijk helemaal geen navigatiesysteem is.....
----------------------------
Moraal van het verhaal?? Ik weet niet, zit er een moraal in??
- dat we wat weinig vertrouwen hebben in de hermandad?
- dat we wat minder vertrouwen zouden moeten hebben in de media?
- dat we wat minder vertrouwen zouden moeten hebben in flitspaaldiensten? (77km/h te hard...)
- dat de financiele markt geen idee heeft wat ze aanmoet met navigatie?
- dat de analisten meestal rond 10 uur de krant lezen?
- dat een stratenboek op je schoot veiliger is? Njet.
- dat we ons gezond verstand een beetje moeten gebruiken als je een ding aan je voorruit hangt?
Ja, dat was het wel zo'n beetje... Vooral dat laatste...
Of liever: Dit draadje in het forum van Flitsservice: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=20039
Mijn eerste reactie was "tsjonge jonge, weer zo'n broodje aap verhaal". Echt zo'n verhaal voor in de kroeg, dat jarenlang als waarheid te boek kan staan.
Maar toch ook wel relevant: stel dat het waar is, dan kan het toch wel relevant zijn om onze klanten hier even op te attenderen: 95 euro boete is niet niks. En niet te vergeten: misschien zijn er inderdaad wel situaties dat zo'n GPS de verkeerveiligheid in gevaar brengt!
Meteen dus maar even contact gezocht met de enige melder van dit bericht die ik kon vinden. En hij was bovendien zo vriendelijk me een scan van zijn gele bonnetje toe te sturen. Donders!! Dus geen broodje aap??
Op basis van wat de agent tegen 'm zei maar even een paar foto's gemaakt van wat wel en niet toegestaan zou zijn. En een apart nieuwsberichtje op het forum ( http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=6476 )
Even de vinger aan de pols houden, want dit kon wel eens 'hot' zijn. Er rijden immers honderdduizenden met een tomtometje rond en dat wordt scoren voor de hermandad...
En ja hoor: hoe voorspelbaar: gisteravond stond het al op www.geenstijl.nl, vanochtend in het AD en op TV berichtte RTL-Z erover.. De rest zal spoedig volgen. Want zelfs de beurs reageerde erop en rond 10 uur vanochtend had tomtom maar liefst 10% van haar waarde verloren.
10%!!!!!!
Doordat één vent in Nederland zijn navigatiesysteempje (niet eens een tomtom) zodanig idioot had bevestigd dat een agent voor het eerst in z'n leven uitriep 'dat kan ècht niet!' en de goede man niet slechts daarvoor waarschuwde maar meteen een bon van 95 euro uitschreef!!!
10%!!!!!!
Doordat die agent gewoon een beetje de balen had van die slingerapen die tijdens het rijden met een pennetje op de PDA een adres invoeren Hij had er net nog twee gezien, of was het doordat de koffieautomaat het niet deed, doordat ie had moeten krabben op de voorruit of gewoon doordat het rotweer was of z'n schoonmoeder op bezoek was.. Of doordat die navigatierijder hem meteen zo eigenwijs van repliek diende.... Geen idee waarom, maar normaal had ie alleen een waarschuwing gegeven: niet meer doen joh... Nu werd het een bon.
95 euro!!!
En als ik bekeurd was zou ook ik zou het daarbij niet laten zitten, en ook ik zou m'n gram halen, op z'n minst op dit forum! Potverdorie ff 95 euro aftikken! En het was niet eens voor wildplassen!! Mede-flitsservice-lezers: wees gewaarschuwd en deel mijn leed!!!
Maar ja: daar blijft het dan natuurlijk niet bij. Voor je het weet sta je ook op het gps-forum, zelfs met een scan van het PB. Da's geen broodje aap, da's echt! En dus kom je dan op geenstijl.nl, nu.nl in het AD en op RTL. Ben benieuwd naar de journaals van vanavond! Ook maar even naar CNN kijken, want hier is wat loos!!! Dit kon nog wel een belangrijker zijn dan het kamerdebat over Afghanistan!
300 miljoen!!!
En voor wie daarover nog zou twijfelen: vanochtend om 10.00 was tomtom maar liefst 10% van z'n koers kwijt! Da's naar beurswaarde gericht toch maar liefst 300 miljoen euri!!! 20 euro boete per Nederlander!Da's meer dan ze uberhaupt in Nederland aan navigatiesystemen verkocht hebben!!!
77 km/h te hard
...............Duh??...........
77 km/h. Waar slaat dat nu weer op??
Alle berichtgeving is gebaseerd op het bonnetje van welgeteld één persoon. Een persoon die anoniem wil blijven, omdat hij nog een 'zaakje' heeft lopen waarbij hij 147 reed waar hij maar 70 mocht. Vandaar ook dat ie graag gebruik maakt van de diensten van flitsservice.
De tomtom is 300 miljoen minder waard geworden door één melding van één persoon die anoniem wilde blijven (en inmiddels vermoedelijk als 'beschermde getuige' politiebescherming krijgt ).
geen tomtom
Het meest beroerde voor tomtom is bovendien dat de veroorzaker niet eens een TomTom had. Sterker: hij had een NavMan, en de ingewijden weten dat dat eigenlijk helemaal geen navigatiesysteem is.....
----------------------------
Moraal van het verhaal?? Ik weet niet, zit er een moraal in??
- dat we wat weinig vertrouwen hebben in de hermandad?
- dat we wat minder vertrouwen zouden moeten hebben in de media?
- dat we wat minder vertrouwen zouden moeten hebben in flitspaaldiensten? (77km/h te hard...)
- dat de financiele markt geen idee heeft wat ze aanmoet met navigatie?
- dat de analisten meestal rond 10 uur de krant lezen?
- dat een stratenboek op je schoot veiliger is? Njet.
- dat we ons gezond verstand een beetje moeten gebruiken als je een ding aan je voorruit hangt?
Ja, dat was het wel zo'n beetje... Vooral dat laatste...
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- BigTaz
- WayPoint relatie
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 17 sep 2004 14:36
- Locatie: 700 m. Notter, 163 km. Vessem, 153 km. Moordrecht, 187 km. Heerhugowaard en 129 km. van Leek!
Zoals zo vaak heeft Hans het met zijn monoloog bij het juiste eind!
Beroepshalve kan ik schrijven dat de enige en juiste omschrijving is;
De voorruit, de zijruiten dan wel het windscherm (indien vereist) en bij afwezigheid van een rechterbuitenspiegel de achterruit is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren.
Aldus het Voertuigreglement
Met de kanttekening dat cat 4 (motorfietsen) niet bekeurd kan worden voor dit vergrijp
Echter alleen:
personenauto (cat.2)
bedrijfsauto (cat.3)
driewielig motorrijtuig (cat.5)
motorvoertuigen met beperkte snelheid (cat.7)
gehandicaptenvoertuig, uitgerust met een verbrandingsmotor of een elektromotor en voorzien van een gesloten carrosserie. (cat.10)
Beroepshalve kan ik schrijven dat de enige en juiste omschrijving is;
De voorruit, de zijruiten dan wel het windscherm (indien vereist) en bij afwezigheid van een rechterbuitenspiegel de achterruit is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren.
Aldus het Voertuigreglement
Met de kanttekening dat cat 4 (motorfietsen) niet bekeurd kan worden voor dit vergrijp
Echter alleen:
personenauto (cat.2)
bedrijfsauto (cat.3)
driewielig motorrijtuig (cat.5)
motorvoertuigen met beperkte snelheid (cat.7)
gehandicaptenvoertuig, uitgerust met een verbrandingsmotor of een elektromotor en voorzien van een gesloten carrosserie. (cat.10)
Laatst gewijzigd door BigTaz op 10 jan 2006 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten vanuit Twente,
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
- yzf1kr
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 2 jun 2004 08:06
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Waar komt die conclusie vandaan dat de daling van de waarde van het aandeel Tomtom te maken heeft met die boete...
De waarde had het aandeel Tomtom gisteren al verloren, de werkelijke oorzaak ligt immers heel ergens anders en was ook door Tomtom zelf al aangegeven. Maarja altijd handig zo'n toevalligheid, leuk voor de Garmin-freaks om Tomtom even door het slijk te halen.
De waarde had het aandeel Tomtom gisteren al verloren, de werkelijke oorzaak ligt immers heel ergens anders en was ook door Tomtom zelf al aangegeven. Maarja altijd handig zo'n toevalligheid, leuk voor de Garmin-freaks om Tomtom even door het slijk te halen.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- BigTaz
- WayPoint relatie
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 17 sep 2004 14:36
- Locatie: 700 m. Notter, 163 km. Vessem, 153 km. Moordrecht, 187 km. Heerhugowaard en 129 km. van Leek!
Om helemaal compleet te zijn
De bekeuring is waarschijnlijk niet rechtsgeldig!
Immers bij het voortuigreglement bestaat cat 1 niet eens en derhalve kan de overtreder alleen bekeuring krijgen voor Cat 2 namelijk personenauto's.
Dus Hans, als je de overtreder kent
De bekeuring is waarschijnlijk niet rechtsgeldig!
Immers bij het voortuigreglement bestaat cat 1 niet eens en derhalve kan de overtreder alleen bekeuring krijgen voor Cat 2 namelijk personenauto's.
Dus Hans, als je de overtreder kent
Laatst gewijzigd door BigTaz op 10 jan 2006 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten vanuit Twente,
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- maarten1951
- WayPoint relatie
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 21 mar 2004 11:42
- Locatie: leiderdorp
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Klopt. Zo kun je op de snelweg rustig 140 rijden met alleen stadslichten voor (zoals die idioot die ik inhaalde en niet snapte dat mijn geknipper met de lampen voor hem bedoeld was), 4km links blijven rijden terwijl de hele rechter baan vrij was (meerdere malen meegemaakt), met 90km/u naar links schieten als er iemand aankomt met 120km/u die dan in de ho-ankers moet om een aanrijding te vermijden (vrijwel dagelijks...) en zelfs niet-handsfree bellen kan makkelijk.
Echter, iets te snel rijden is gevaarlijk... als je niet 50% van je aandacht op de berm richt. Maar toch, ik rij op de snelweg vrijwel altijd (indien mogelijk uiteraard) 140 echte kilometers per uur en kreeg in 2005 daarvoor slechts 1 bekeuring (+17 op de snelweg, staandehouding ook nog ).
En controle op drank... in de 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb en met de laatste 10 jaar gemiddel 40.000 km per jaar heb ik slechts 1x hoeven blazen. En dat was die keer dat ik staande werd gehouden vorig jaar.
Nee, de pakkans is erg klein...
Echter, iets te snel rijden is gevaarlijk... als je niet 50% van je aandacht op de berm richt. Maar toch, ik rij op de snelweg vrijwel altijd (indien mogelijk uiteraard) 140 echte kilometers per uur en kreeg in 2005 daarvoor slechts 1 bekeuring (+17 op de snelweg, staandehouding ook nog ).
En controle op drank... in de 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb en met de laatste 10 jaar gemiddel 40.000 km per jaar heb ik slechts 1x hoeven blazen. En dat was die keer dat ik staande werd gehouden vorig jaar.
Nee, de pakkans is erg klein...
Dat je een bekeuring kreeg voor 17 km te hard rijden. Volgens mij staat de flitsapparatuur ingesteld op 127 km (gelezen in een infofoldertje van de Politie) En een snel rekensommetje leert dat de apparatuur die jou heeft geflitst staat ingesteld op 123 km Je zou haast denken dat we weer bij de neus worden genomen.. (p.s. rijd meestal 126 echte km op snelweg en nog geen bekeuring mogen ontvangen (hopelijk blijft dat ook zo )
Groeten
Groeten
Streetpilot i3 en Dakota 20
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Neen, ik ben gevolgd terwijl ik (boefje! ) optrok van 120 (tijdens invoegen) naar net over de 150... gemiddelde meting (piek was niet rechtsgeldig, denk ik) was 137. En volgens de tracklog klopte dat ook wel.
Niet geflitst dus... die krengen zie ik vaak wel (en anders helpen de herinneringen van www.flitsservice.nl me wel even). En tegenwoordig rij ik met de meestvoorkomende mobiele plekken als POI in mijn Quest2.
Niet geflitst dus... die krengen zie ik vaak wel (en anders helpen de herinneringen van www.flitsservice.nl me wel even). En tegenwoordig rij ik met de meestvoorkomende mobiele plekken als POI in mijn Quest2.
Zo heb ik deze week al drie idioten gezien die het presteren in het donker te rijden zonder licht! En niet begrijpen dat lichtsignalen voor hen bedoeld zijnelsinga schreef:Klopt. Zo kun je op de snelweg rustig 140 rijden met alleen stadslichten voor (zoals die idioot die ik inhaalde en niet snapte dat mijn geknipper met de lampen voor hem bedoeld was)
fietsers zeker oh nee, een uurtje rijden en dan zou je al boven de 30 fietsers zonder licht uitkomen ....Skip schreef:Zo heb ik deze week al drie idioten gezien die het presteren in het donker te rijden zonder licht! En niet begrijpen dat lichtsignalen voor hen bedoeld zijnelsinga schreef:Klopt. Zo kun je op de snelweg rustig 140 rijden met alleen stadslichten voor (zoals die idioot die ik inhaalde en niet snapte dat mijn geknipper met de lampen voor hem bedoeld was)
maar automibilisten/motorrijders zonder licht hoe stom moet je dan zijn om dat niet te zien ??? of is dat ivm het nieuwe rijden een goede methode om brandstof te besparen ?
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
- Wallie
- WayPoint relatie
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 4 mei 2004 13:18
- Locatie: Capelle a/d IJssel
Nou moet ik eerlijk zeggen dat het mij ook wel eens gebeurd. Veelal bij het thuis wegrijden....ted038 schreef: maar automibilisten/motorrijders zonder licht hoe stom moet je dan zijn om dat niet te zien ??? of is dat ivm het nieuwe rijden een goede methode om brandstof te besparen ?
DOm, heb je gelijk in, gevaarlijk ook. Ben ik het helemaal eens mee.... Alleen heb ik de oorzaak hiervan nog niet kunnen verhelpen...
Gedeeltelijk zijn dat natuurlijk de hersentjes, die zouden moeten vertellen: 't is donker dus doe je licht aan. Maar diezelfde hersentjes zien in mijn dashbord de metertjes lekker verlicht op het moment dat de motor wordt gestart.... En dat wordt gelijk gelinkt met: er is licht...
Maar, ze hebben in elk geval in mijn Seat Leon wel zo slim gedaan om de schakelaar van het licht met de mistlamp zodanig te combineren dat de mistlamp uitgezet moet worden als je het licht uitschakeld... Ik zal dus niet zo snel onbedoeld met de mistlamp aanrijden.... Elk voordeel heb z'n nadeel...
Wallie
SP 2610 tegenwoordig op de R1200GS; GPSmap 60CS in de tanktas en bij de wandel...
En beide mogen ook mee in de auto
En beide mogen ook mee in de auto
Rare schakeling is dat dan. Lijkt me logischer dat de dashboard verlichting aangaat als je de headlights aandoet.Wallie schreef:ted038 schreef: maar automibilisten/motorrijders zonder licht hoe stom moet je dan zijn om dat niet te zien ???Nou moet ik eerlijk zeggen dat het mij ook wel eens gebeurd. Veelal bij het thuis wegrijden....
Gedeeltelijk zijn dat natuurlijk de hersentjes, die zouden moeten vertellen: 't is donker dus doe je licht aan. Maar diezelfde hersentjes zien in mijn dashbord de metertjes lekker verlicht op het moment dat de motor wordt gestart.... En dat wordt gelijk gelinkt met: er is licht...
Maar als je dan de afgelopen dagen ziet hoeveel koekblikkers met die mist niet eens een lampje aandoen Zijn inderdaad de hersentjes maar misschien ook wel mistig
Varen is genieten, rijden op een Pan net zo !!
Zumo 550
Zumo 550