allemaal op de bon!!

Een kijkje achter de schermen van WayPoint
Marcel Bartels

Bericht door Marcel Bartels »

Een andere oorzaak. En ik ben schuld :oops: zijn de automatische lampen. Mijn auto steekt ze aan als het donker wordt en dat is zeker handig als je een tunnel of een parkeergarage inrijdt. Maar bij mist overdag reageren die sensoren niet. En ja, dan zie ik wel eens te laat dat mijn controle lampje niet aan is. Nogmaals :oops:
Het goede nieuws: ik probeer er op te letten.

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Tja, zo zijn er ook nog steeds mensen die beslist een GPS zouden moeten te hebben. Waarom? Om afstanden te meten. 50m is namelijk de afstand tussen twee reflectorpaaltjes en toevallig mag dan pas dat felle rode licht achterop de auto aan. Als ik dus 5 hectometerpaaltjes kan zien (lees: zicht 500m) is dat dus niet toegestaan... maar hoeveel van die verblindende pitten ik dan soms zie... liefst bij regen of lichte mist, want dan verblinden ze het meest. :(

(zo, dat lucht op! ;))
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Inmiddels is de man die deze boete kreeg in beroep gegaan en is zijn beroep gegrond verklaard.

Twee zaken blijven opvallend:
- dat politie Haaglanden zelfs een persbericht uitstuurde om te verklaren dat het om een uniek geval ging (een uniek geval an sich..)
- dat dit beroep blijkbaar zó snel behandeld is.

Je zou bijna denken dat TomTom goede contacten bij de Hermandad heeft ;) (nee, ik weet: het wàs helemaal geen TomTom)...

Enfin: de koers TomTom werd ook beinvloed door wat analystenrapporten, maar is desalniettemin weer helemaal teruggeveerd. Ben benieuwd of de koers ook nog positief zal reageren op de beroepsuitslag..

Ben uberhaupt benieuwd hoe die jojo zich zal gaan gedragen in de aanloop naar de cijferpublicatie op 14 feb a.s. En bovendien: op welk moment TomTom nieuwe producten zal gaan lanceren. Dat laatste zal wel moeten, want ze zijn inmiddels links en rechts toch behoorlijk ingehaald.

En uiteraard: benieuwd naar de kwaliteit van de nieuw te lanceren producten, want uiteindelijk is dat waar het om gaat. De plannen voor voorruit-projectie mogen echter weer even in de koelkast... ;)
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Aanvullend:
In deze in het natuurlijk toch wel weer interessant wat nu de reden was dat het beroep gegrond werd verklaard.
Er zijn twee bezwaren aangevoerd:
- navigatie is geen onodig voorwerp
- de agent heeft niet kunnen constateren dat het zicht werd belemmerd.

Niet duidelijk is welke van de twee de doorslag gaven, maar voor wie het onverhoopt in de toekomst mee zou maken onderstaande deel van het letterlijke bezwaar:
Als vertegenwoordiger ben ik ca. 60.000 km per jaar op de weg, en ervaar ik mijn navigatiesysteem als een middel om mijn veiligheid te vergroten. Door gebruik te maken van dit systeem beschik ik direct over de kortste weg waardoor ik minder kilometers maak, en daardoor minder op de weg ben. Tevens waarschuwt het systeem middels gesproken, maar ook visuele aanwijzingen voor aankomende wegsituaties, waardoor ik mij reeds kan
voorbereiden op de verkeersituaties die volgen. Gezien deze feiten acht ik het navigatiesysteem in mijn situatie,zeker een nodig voorwerp en derhalve de term “onnodig” subjectief en voor meerdere uitleg vatbaar.

Daarbij heeft de verbaliserend agent vanuit een achteropkomend voortuig geconstateerd dat het navigatiesysteem mijn uitzicht belemmerde, zonder daarvoor plaats te hebben genomen op de bestuurderstoel of nader onderzoek naar de belemmerende factor van het systeem te hebben ingesteld. Mijn inziens hangt de belemmering van het uitzicht af van meerdere factoren als plaatsing op de voorruit, positie ten opzichte van de bestuurder, zitpositie
(stoelstand) en lengte van de bestuurder. Factoren die de verbaliserend agent niet heeft gecontroleerd. Omdat de hoek van inval, het gezichtsveld en de mate van belemmering
van het uitzicht vanuit een achteropkomend voertuig anders is, als vanuit de bestuurderspositie van mijn voertuig, acht ik het onmogelijk dat de agent op een correcte
wijze heeft kunnen vast stellen dat mijn navigatiesysteem mijn uitzicht belemmerde.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

ReBel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 776
Lid geworden op: 15 mar 2004 09:00

Bericht door ReBel »

There is justice... 8)

ted038
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 954
Lid geworden op: 19 jul 2005 12:30
Locatie: Zwolle

Bericht door ted038 »

Hans Vaessen schreef: [knip]
Enfin: de koers TomTom werd ook beinvloed door wat analystenrapporten, maar is desalniettemin weer helemaal teruggeveerd. Ben benieuwd of de koers ook nog positief zal reageren op de beroepsuitslag..

Ben uberhaupt benieuwd hoe die jojo zich zal gaan gedragen in de aanloop naar de cijferpublicatie op 14 feb a.s. En bovendien: op welk moment TomTom nieuwe producten zal gaan lanceren. Dat laatste zal wel moeten, want ze zijn inmiddels links en rechts toch behoorlijk ingehaald.

En uiteraard: benieuwd naar de kwaliteit van de nieuw te lanceren producten, want uiteindelijk is dat waar het om gaat. De plannen voor voorruit-projectie mogen echter weer even in de koelkast... ;)
Hans Vaessen, voor al uw beleggingsadviezen ! 8)



(resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

;) ter compensatie van al die bonnen...
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
brammes
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 1557
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:31
Locatie: Nieuwe Tonge
Contacteer:

Bericht door brammes »

ted038 schreef:(resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)
Oh, dacht dat het was "resultaten in de toekomst bieden geen garantie voor het verleden" :D

gt6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2005 20:55
Locatie: kerkrade

bekeuringen

Bericht door gt6 »

Hoe dan ook hermandad had net zo goed een beroep kunnen leren ze
moeten hoe dan ook tegenwoordig presteren 300prenten per jaar!
Officier van justitie Spee kan intussen met zijn inkomsten uit de wet mulder in zijn uppie het begrotings tekort dichten waarbij aanvankelijk met een klein clubje in Leeuwarden begonnen dit uitgegroeid is tot een fiks waterhoofd.
Bai de wai het loont om in beroep te gaan met de juiste argumenten, ik heb bij 2 snelheidsbekeuringen 2 keer voor de kantonrechter gewonnen.
Justitie is ronduit slordig en uit de hoogte waardoor onze kansen stijgen!
Bekeuring nr.1 stond een graafmachine op de foto waar ik van mening was dat de graafarm sneller was als mijn auto, zeg maar dat het niet zo was Daarbij was het eikrapport van Gatso-apparaat spoorloos verdwenen!
Bekeuring nr.2 de agent met laser kon op 100mtr afstand sávonds tussen de koplampen de kentekenplaat zien om op te richten probeer het maar bovendien bij inhalen en tegenligger mag je officieel harder! Dus protest!!

Gebruikersavatar
xc70
Berichten: 429
Lid geworden op: 22 jan 2006 20:29

Re: bekeuringen

Bericht door xc70 »

gt6 schreef:.......
maar bovendien bij inhalen en tegenligger mag je officieel harder! Dus protest!!
Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????

Dat is nieuw voor mij.
http://www.scdb.info/ - The European Speed Camera Database

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Nee, dat mag niet... dan had je namelijk niet moeten gaan inhalen.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

ReBel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 776
Lid geworden op: 15 mar 2004 09:00

Re: bekeuringen

Bericht door ReBel »

xc70 schreef:Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????
Tuurlijk mag dat :!: Het wordt zelfs aangeraden om een inhaalmanouvre zo snel mogelijk te laten verlopen.
Wellicht dat iemand hier het wetsartikeltje uit z'n hoofd kent, maar het is in ieder geval waar, of op zijn zachtst gezegd: toegestaan.

Gebruikersavatar
jkelder
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 3017
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:35
Locatie: Den Ham (N52 27.842 E6 29.802)
Contacteer:

Re: bekeuringen

Bericht door jkelder »

xc70 schreef:Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????
Ja, en als je maar hard genoeg rijdt, moet je altijd wel inhalen en is er altijd wel een tegenligger! :lol:
Groet'n van .. Jan oet brinkdorp 'n Ham.
GPSV, Quest, Forerunner 310XT/410, Edge 705HR/CAD, Edge 800 Bundel, Nüvi 860, Oregon 550t, Edge 1000, Drive Smart 65, Venu, Edge 1030 Plus
Voor Fietsroutenetwerk, Wandelnetwerk en Paardrijnetwerk : Zie http://planner.gps.nl

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Re: bekeuringen

Bericht door Hans Vaessen »

ReBel schreef:
xc70 schreef:Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????
Tuurlijk mag dat :!: Het wordt zelfs aangeraden om een inhaalmanouvre zo snel mogelijk te laten verlopen.
Wellicht dat iemand hier het wetsartikeltje uit z'n hoofd kent, maar het is in ieder geval waar, of op zijn zachtst gezegd: toegestaan.
Nou, dat wetartikeltje zou ik dan wel eens willen zien! Want ik vrees toch echt dat dit niet juist is: Jazeker: je bent verplicht de inhaalbeweging zo kort mogelijk te houden; echter binnen de grenzen van de toegestane snelheid... Zou wel mooi zijn als dat niet zo was, vooral op de snelweg: ongelimiteerde snelheid op de linkerbaan!
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

ReBel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 776
Lid geworden op: 15 mar 2004 09:00

Re: bekeuringen

Bericht door ReBel »

Oh oh, wat een blunder :oops:
Robert en Hans hebben gelijk :?
elsinga schreef:Nee, dat mag niet... dan had je namelijk niet moeten gaan inhalen.
Hans Vaessen schreef:...echter binnen de grenzen van de toegestane snelheid...
Als je, om in te halen, de ter plekke toegestane maximumsnelheid moet overtreden, dan moet je dus, inderdaad, niet inhalen :!:
(Ik heb me daar dus nooit een r**t van aangetrokken en zal dat ook in de toekomst niet doen :lol: )

Mea culpa :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Plaats reactie

Terug naar “WayPoint Weblog”