Benelux verdwenen !!!

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
RoZwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2006 13:42

Benelux verdwenen !!!

Bericht door RoZwen »

Ik heb een Nüvi 300 de luxe en zit in Frankrijk. Daarom heb ik vier kaartdelen van Frankrijk erin zitten via MapSource.
Sinds wanneer weet ik niet, maar ik kom er nu achter dat ik niet meer Nederland kan selecteren. Ook staat bij "kaarten" niet meer Benelux.

Wel vind ik de hoofdwegen van Europa.

De img map van City Navigator 8 staat keurig in de Nüvi dus ik zou natuurlijk wel de deelkaarten van de benelux opnieuw kunnen selecteren. Maar is er ook een andere manier om mijn vertrouwde voorselectie terug te krijgen? Is het misschien een bestandje?

Software 3.90. (even 3.80 terug gezet maar dat hielp niet).

Dank vast voor de moeite.

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Voor zover ik het heb begrepen (maar ik kan het mis hebben) overschrijf je alles wat in het ram geheugen van de gps zit als je er kaarten bij wilt zetten.
Dus als de benelux erin zit en je wilt frankrijk erbij zetten moet je ook de benelux in de zelfde sessie uploaden.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

RoZwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2006 13:42

Bericht door RoZwen »

Ja dat is wel als je er andere deelkaarten in zet. Dan moet je ook de al eerder geplaatste kaarten terugzetten.
Maar Benelux zit er als apparte map op en blijf aanwezig. Ook bij mij zat dit 208.601.088 grote gmapprom.img bestand nog wel op Nuvi. Alleen werd die niet gezien.

Maar nu heb ik een ander probleem!!! Ik heb even dit gmapprom.img bestand gewist op de Nuvi om hem weer uit een backup terug te zetten, maar er komt op de nuvi geen ruimte hiervoor vrij!!! Na verwijdering blijf het geheugen even groot. Te klein nu om terug te zetten.

Ook een reset helpt niet.
Hoe moet ik dit nou weer oplossen.

Rob.

RoZwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2006 13:42

Bericht door RoZwen »

Gevonden!!
De Benelux map was corrupt geraakt. Bij disk controlle van Windows kwamen er lost clusters uit. Na verwijdering hiervan alle ruimte terug.
Daarna de Benelux map GMAPPROM.IMG weer teruggezet.

Alles in orde.

(Nu weer nieuw probleem, zie topic :evil: )

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”