drie korte vraagjes:
drie korte vraagjes:
Ik overweeg de aanschaf van een C320 naast mijn 60CS. Ik heb nu een aantal korte vraagjes over de C320:
- "spreekt" de C320 Nederlands? op deze vraag heb ik inmiddels het antwoord via een andere weg gekregen; de volgende talen worden ondersteund: Engels, Frans, Spaans, Duits, Italiaans, Zweeds, Deens, Noors, Portugees, Nederlands, Fins, Pools, Tsjechisch, Hongaars en Grieks;
- werkt de C320 alleen via de sigarettenplug in de auto of ook op oplaadbare batterijen?
- past heel Europa op de versie met 1 GB geheugen?
- "spreekt" de C320 Nederlands? op deze vraag heb ik inmiddels het antwoord via een andere weg gekregen; de volgende talen worden ondersteund: Engels, Frans, Spaans, Duits, Italiaans, Zweeds, Deens, Noors, Portugees, Nederlands, Fins, Pools, Tsjechisch, Hongaars en Grieks;
- werkt de C320 alleen via de sigarettenplug in de auto of ook op oplaadbare batterijen?
- past heel Europa op de versie met 1 GB geheugen?
GPS: ver dwalen zonder verdwalen
Struner,
Ik heb nu bijna een week een C330 in mijn bezit, fantastisch!
1. De C320 en C330 - Spreekt vloeiend Nederlands - Alleen vrouwenstem
2. Werkt d.m.v. de Sigarettenplug en/of de ingebouwde Li-Ion Accu
3. Bijna heel Europa kun je op 1GB kwijt
De ingebouwde accu moet je even 'opbouwen' - Volledig laden, volledig opgebruiken, Volledig laden, Volledig opgebruiken. Hiermee haal ik inmiddels 6,5 tot 7 uur bedrijf op de ingebouwde accu.
Zie tevens mijn andere post over de accu en opladen in de auto op de volgende link: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=4405&highlight=
Succes met je keuze!
wildor
Ik heb nu bijna een week een C330 in mijn bezit, fantastisch!
1. De C320 en C330 - Spreekt vloeiend Nederlands - Alleen vrouwenstem
2. Werkt d.m.v. de Sigarettenplug en/of de ingebouwde Li-Ion Accu
3. Bijna heel Europa kun je op 1GB kwijt
De ingebouwde accu moet je even 'opbouwen' - Volledig laden, volledig opgebruiken, Volledig laden, Volledig opgebruiken. Hiermee haal ik inmiddels 6,5 tot 7 uur bedrijf op de ingebouwde accu.
Zie tevens mijn andere post over de accu en opladen in de auto op de volgende link: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=4405&highlight=
Succes met je keuze!
wildor
Nee,je hebt gelijk. Heel Europa past op geen stukken na. Dat komt volgens mij ook wel een beetje omdat de delen die je invoert bij City Select nogal grof zijn Anders dan bij City Navigator. Als je dan b.v. Zeeland of een andere kustprovincie kiest,dan heb je er gelijk een stuk Noordzee bij waar je met de auto niet gemakkelijk gaat rond toeren. Zo verlies je hier en daar wel wat Bytes aan niet bedoelde details.
Wie maar 'n èèn is en meer wil worden moet zien dat hij de nullen achter zich krijgt.
vraagje C320/330
Hallo,
Wat kan de C320/330 niet wat de spIII wel kan.
Kun je routes inladen, Tracks in- en uitlezen.
Staan ergens op de site de verschillen?
Moet het percee de 330 worden of is de 320 goed genoeg?
Kun je deze als 2e toestel aanmelden voor een toekomstige kaartupdate?
Alvast bedankt
Ton
Wat kan de C320/330 niet wat de spIII wel kan.
Kun je routes inladen, Tracks in- en uitlezen.
Staan ergens op de site de verschillen?
Moet het percee de 330 worden of is de 320 goed genoeg?
Kun je deze als 2e toestel aanmelden voor een toekomstige kaartupdate?
Alvast bedankt
Ton
- Zwager
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 29 apr 2004 19:50
- Locatie: Rotterdam
Valt wel mee hoor. De kaarten zijn vierkanten, als er net een hoekje van bvb Nederland buiten valt dan krijgt dit zijn eigen kaartvierkant toegewezen. Maar aan de grote (Mb's) hiervan kun je zien dat dit veel minder groot is dan een volledig gevuld kaartvierkant. De kaartvierkanten zijn alleen even groot.CARO schreef: Als je dan b.v. Zeeland of een andere kustprovincie kiest,dan heb je er gelijk een stuk Noordzee bij waar je met de auto niet gemakkelijk gaat rond toeren. Zo verlies je hier en daar wel wat Bytes aan niet bedoelde details.
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 jun 2005 17:24
Re: vraagje C320/330
Ton,
De C320 is veeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller dan de SPIII.
De C320 kan géén routes inlezen of tracks uitlezen. Je route moet je dus steeds on the fly maken. Omdat de C320 zo snel rekent is dat eigenlijk geen probleem.
Waypoints aanmaken kan wel (is een beetje een trucje, maar het werkt wel). Als je nog een Mapsource op je PC hebt kun je de waypoints daarin aanmaken en naar de C320 overzetten.
De C320 kent geen 'via' routes. Ik vind dat wel een nadeel en heb daarover met Garmin gemaild.
Hun reactie: "At the moment the c320 is brand new out and this is the way it has been designed to just jump in and go, it has been made so it is very easy to use. I will how ever pass your comments on for you." De eerste versies van de SPIII hadden ook geen (of beperkte, dat weet ik niet meer) 'via' mogelijkheden, dus ik gok erop dat ze nog met een update komen.
De C320 kent niet de mogelijkheid om een routeblokkade aan te geven zoals dat bij de nieuwe TomTom's wel zou kunnen. Dat kan wel eens een gemis zijn.
Het voordeel van een C330 is dat je altijd alles aan boord hebt. Omdat mijn rijdgedrag redelijk voorspelbaar is (Nederland/Frankrijk en soms een stukje Noorwegen) kan ik met een C320 en een 1gb kaartje goed uit de voeten. En anders is het een kwestie om tevoren de kaarten in te lezen. Dat inlezen gaat wel een beetje langzaam, jammer dat Garmin USB 2.0 niet ondersteunt.
Aanmelden als 2e toestel: geen idee.
Ik gebruik de C320 nu een tijdje en ben er erg tevreden over. Ben nog wel benieuwd naar de TomTom 700 als die straks uitkomt.
groeten,
Stephan Haas
De C320 is veeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller dan de SPIII.
De C320 kan géén routes inlezen of tracks uitlezen. Je route moet je dus steeds on the fly maken. Omdat de C320 zo snel rekent is dat eigenlijk geen probleem.
Waypoints aanmaken kan wel (is een beetje een trucje, maar het werkt wel). Als je nog een Mapsource op je PC hebt kun je de waypoints daarin aanmaken en naar de C320 overzetten.
De C320 kent geen 'via' routes. Ik vind dat wel een nadeel en heb daarover met Garmin gemaild.
Hun reactie: "At the moment the c320 is brand new out and this is the way it has been designed to just jump in and go, it has been made so it is very easy to use. I will how ever pass your comments on for you." De eerste versies van de SPIII hadden ook geen (of beperkte, dat weet ik niet meer) 'via' mogelijkheden, dus ik gok erop dat ze nog met een update komen.
De C320 kent niet de mogelijkheid om een routeblokkade aan te geven zoals dat bij de nieuwe TomTom's wel zou kunnen. Dat kan wel eens een gemis zijn.
Het voordeel van een C330 is dat je altijd alles aan boord hebt. Omdat mijn rijdgedrag redelijk voorspelbaar is (Nederland/Frankrijk en soms een stukje Noorwegen) kan ik met een C320 en een 1gb kaartje goed uit de voeten. En anders is het een kwestie om tevoren de kaarten in te lezen. Dat inlezen gaat wel een beetje langzaam, jammer dat Garmin USB 2.0 niet ondersteunt.
Aanmelden als 2e toestel: geen idee.
Ik gebruik de C320 nu een tijdje en ben er erg tevreden over. Ben nog wel benieuwd naar de TomTom 700 als die straks uitkomt.
groeten,
Stephan Haas
sandeaa schreef: Wat kan de C320/330 niet wat de spIII wel kan.
Kun je routes inladen, Tracks in- en uitlezen.
Staan ergens op de site de verschillen?
Moet het percee de 330 worden of is de 320 goed genoeg?
Kun je deze als 2e toestel aanmelden voor een toekomstige kaartupdate?
Alvast bedankt
Ton
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Het is een keuze tussen mogelijkheden en gebruiksgemak. Op een menukaart met zes opties is het makkelijker een keuze maken dan op een met 100 pizza's. Zo werkt dat nu eenmaal ook met een GPS.
Heb je geen behoefte aan andere opties dan primair A naar B, dan is de 320/330 veel makkelijker. Wil je meer mogelijkheden, dan is de bediening automatisch complexer.
Overigens het beschikbare kaartmateriaal als geheel zo'n 1,8 GB; zeker niet heel europa dus. Maar ook met 1Gb zul je zelden tegen 'tekort' aanlopen; wel zul je voor vertrek moeten bedenken of je liever richting Noordkaap danwel Gibraltar gaat..
Heb je geen behoefte aan andere opties dan primair A naar B, dan is de 320/330 veel makkelijker. Wil je meer mogelijkheden, dan is de bediening automatisch complexer.
Overigens het beschikbare kaartmateriaal als geheel zo'n 1,8 GB; zeker niet heel europa dus. Maar ook met 1Gb zul je zelden tegen 'tekort' aanlopen; wel zul je voor vertrek moeten bedenken of je liever richting Noordkaap danwel Gibraltar gaat..
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp