HaWee schreef:je kunt meerdere kaarten op 1 sd zetten, als je de sd in de gps stopt en dan met mapinstall doet dan gaat het automatisch goed.
bij sommige types gps gaan meerdere kaarten in een bestand, bij sommige types 1 kaart per bestand maar dan mogen er meer bestanden zijn
ik weet niet hoe het met de Edge zit maar dat weet mapinstall vandaar sd in de gps en dan meerdere kaarten na elkaar selecteren en samen opsturen
@Harrie
Indien je toestel meerdere img kaartenset bestanden ondersteund zou die naast de bekende GmapSupp.img ook GmapSup1.img kunnen heten. Sommige toestellen staan iedere naam toe (tot max 14 of 16 karakters)
Je zou eens in de documentatie van de Edge moeten kijken of er iets over in staat wat daarop mogelijk/toegestaan is.
Persoonlijk werk ik liever met meerdere losse Img kaartset bestanden, die ik onafhankelijk van elkaar kan houden en updaten. (Op mijn Zumo 660 heb ik twee img bestanden op het toestel en twee op de SD kaart, waarvan een de OnRoute Motorkaart is (DVD-versie))
Als je gaat experimenteren, en je hebt al een goede kaartenset op de SD staan, kun je beter eerst een Back-up maken (met Javawa.. of met Windows verkenner gewoon de GmapSupp copieren naar je harde schijf. Voor jezelf kun je het bestand (tijdelijk) herbenoemen, zodat je weet wat erin zit. Bijv Eur_GmapSupp.img. Kan je ook achteraf controleren met JaVaWa JDM (of GMTK)