Garmin Nuvi en duitse autobanenbug

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
Mondriaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2016 20:55

Garmin Nuvi en duitse autobanenbug

Bericht door Mondriaan »

Als ik een traject rijd met mijn Garmin in duitsland rijd dan schat deze de te rijden afstand verkeerd in omdat op sommige trajecten er een onbeperkte snelheid geld en ik met mijn Berlingootje natuurlijk dit niet haalt, heeft iemand anders dit probleem ook?

Lijkt me dus nodig dat er dan een firmware update moet komen waarin ik de maximale snelheid kan aangeven die mijn voertuig behaald.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Garmin Nuvi en duitse autobanenbug

Bericht door FM »

Een te rijden afstand heeft toch geen enkele relatie met snelheid?

Waarom denk je dat de te rijden afstand fout is?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Garmin Nuvi en duitse autobanenbug

Bericht door Frank »

Ongetwijfeld wordt bedoeld dat de Nüvi de verwachte aankomst tijd niet goed inschat.
Overigens gaat de Nüvi niet uit van een 'onbeperkte' snelheid, maar gezien het 'probleem' waarschijnlijk wel van een hoger gemiddelde dan de topic starter.
Ik zou dat nu geen 'bug' willen noemen, want dat is de algemene term voor een fout in de software.
Hoogstens is de gevraagde feature een 'nice to have'.

Overigens vraag ik me af of de 'miswijzing' erg groot zal zijn. Op lange afstanden zal je ook wel pauzes willen houden en die beïnvloeden de verwachte aankomst tijd natuurlijk gigantisch. Op kortere afstanden zal het niet geweldig veel uitmaken.

@Mondriaan: over welke verschillen in aankomst tijd heb je het eigenlijk?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

mmrizio
Berichten: 379
Lid geworden op: 10 dec 2006 16:10

Re: Garmin Nuvi en duitse autobanenbug

Bericht door mmrizio »

Bij mijn Nuvi760 van 8 jaar oud ben ik juist onder de indruk van de nauwkeurigheid, ook in Duitsland.
Mijn Nuvi (en ik denk dat ze allemaal minimaal zo werken) houdt de gemiddelde snelheid bij, per type weg. Dus in Duitsland werkt hij idd met een hoger gemiddelde dan in NL. Maar pauzes neemt hij natuurlijk niet mee, tenminste niet als je het toestel uitzet.

Als ik ineens met aanhanger of caravan rijd, dan ligt mijn snelheid een stuk lager. Dan klopt de aankomsttijd van geen kant. In dat geval zou het wel leuk zijn om handmatig te kunnen overrulen. TomTom had/heeft dat wel.

Maar in jouw geval zou het vanzelf goed moeten komen, als die net zo werkt, na een paar uur Autobahn. Hoeveel heb je gereden in Duitsland? Wordt het al wel beter?

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Garmin Nuvi en duitse autobanenbug

Bericht door FM »

Frank schreef:Ongetwijfeld wordt bedoeld dat de Nüvi de verwachte aankomst tijd niet goed inschat.
Had ik ook wel door.

Maar als eerste post om te beginnen een vraag verkeerd verwoorden en dan ineens stellen dat er een firmware update 'moet' komen, dat kan al tellen, vind ik...
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Garmin Nuvi en duitse autobanenbug

Bericht door Frank »

Ach ja, het is zijn/haar eerste post op dit forum. Moet er nog een beetje inkomen....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”