Geen verkeersinformatie op Garmin DriveLuxe 50 LMT-D

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Hakar
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 73
Lid geworden op: 9 dec 2005 19:20
Locatie: Roden Nederland

Re: Geen verkeersinformatie op Garmin DriveLuxe 50 LMT-D

Bericht door Hakar »

Is het dan niet raar dat de Drive af en toe de weg kwijt is, en haar dan aangeeft dat ze niet meer op de weg rijdt?

Is het raadzaam om er een ander topic over te openen misschien, puur voor wat er nu speelt?

mmrizio
Berichten: 379
Lid geworden op: 10 dec 2006 16:10

Re: Geen verkeersinformatie op Garmin DriveLuxe 50 LMT-D

Bericht door mmrizio »

Weer even terug naar de LMT-D.

Ik heb afgelopen week ge-experimenteerd met 2xLMT-D in m'n auto, tijdens mijn dagelijkse route Utrecht-Veghel: Naast m'n Driveluxe50 een Nuvi2598. Beide - met heel veel moeite - ingesteld op alleen BE-Mobile ontvangst. Dus geen TMC.
Opvallend vond ik:
- Dat de Nuvi iets betere ontvangst had, maar dat kan aan de positionering van de voedingskabel annex antenne liggen
- De ontvangst is heel lokaal: Hij gaat soms van 0-80% en weer terug in een paar seconden
- Hij staat de halve tijd te zoeken naar gegevens, maar vindt vaak binnen 1/enkele minuten weer signaal. Geen idee of hij dan een complete set binnenkrijgt, of dat hij al tevreden is als hij 'iets' ontvangt.
Dat was toen ze het deden...

Vervolgens heb ik 2 dagen totaal zonder DAB+ ontvangst gereden. Uit angst dat de ontvanger overleden was, heb ik 'm teruggezet naar automatisch zoeken (~TMC), maar BE-Mobile was niet te vinden. Pas een paar dagen later was de ontvangst weer terug. Mogelijk heeft het met het weer te maken; Helder weer lijkt betere ontvangst op te leveren. Of zou het te maken kunnen hebben met straling: Naast de 2 Garmins had ik nog 2 telefoons - via Wifi verbonden - binnen 1 meter in de auto, om de inhoudelijke kwaliteit van de informatie te checken: Wisselend, maar vaak best ok. TomTom en Google Maps waren toch wel nauwkeuriger.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”