Van software 2.80 naar 3.20

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
peter 192
Berichten: 31
Lid geworden op: 2 apr 2006 10:24
Locatie: amsterdam

Van software 2.80 naar 3.20

Bericht door peter 192 »

Beste forum gisteren een Garmin 350 aangeschaft leuk hebbedingetje.Nu staat versie 2.80 als software geinstalleerd, op dit forum spreekt men al over 3.20 kan ik de garmin daarmee over schrijfen of gebeuren er daarna allerlei rare dingen met de garmin weet iemand of het ook zin heeft om dit te updaten en kan mij iemand vertellen hoe dat precies gaat heb het bestand al gedownload (3.20 in zip file)Het lijkt me een beetje eng om al met een nieuw apparaat de software te veranderen wie haalt mij uit de onzekerheid.Peter. :?

Gebruikersavatar
corbin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1557
Lid geworden op: 5 mar 2004 17:05
Locatie: Heiloo

Bericht door corbin »

Als het geen zg beta versie is, kan je zonder problemen een nieuwe versie laden. Haal bij garmin het gratis programma webupdater, hang je gps aan je pc en klik de webupdater aan. Als er een nieuwe versie is voor je gps, dan wordt dat geladen. Altijd wel eventuele routes/trackswaypoints even veilig stellen in Mapsource. Bij sommige updates raak je die soms kwijt.

Gebruikersavatar
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 514
Lid geworden op: 8 mar 2006 11:58

Bericht door Urslau »

Beste Peter,

Webupdater is niet noodzakelijk. Gewoon nieuwste versie downloaden en installeren. Op dit moment is 3.20 de juiste versie.
Werkwijze:
Hang je nuvi aan je pc. Hij moet hem dan herkennen. In het scherm van de nuvi verschijnt een plaatje dat hij verbinding heeft. Als je pc hem herkent, verschijnen er 2 driveletters. 1 Ervan is het SD slot, de andere het interne geheugen waar alles op staat. Als je favorieten hebt ingesteld is het verstandig deze even te backuppen op je pc. Het gaat om het bestand waypoints.gpx in de map Garmin/waypoints. Nu kan je de update gaan uitvoeren. Dubbelklik op het bestand nuvi350_320.exe. Het programma pakt zichzelf uit en installeert de nieuwe software op je nuvi. De nuvi schakelt zichzelf uit en start opnieuw op. Indien de favorieten zijn overschreven, kan je de backup van het bestand waypoints.gpx terugzetten op je nuvi.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors

peter 192
Berichten: 31
Lid geworden op: 2 apr 2006 10:24
Locatie: amsterdam

Bericht door peter 192 »

Oke jongens bedankt voor jullie snelle antwoord ik had nog een vraag als ik de 350 niet update wat doet hij dan nu minder met de 2.80 firmware inplaats van de 3.20?Groete Peter.

Gebruikersavatar
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 514
Lid geworden op: 8 mar 2006 11:58

Bericht door Urslau »

Hallo Peter,

Als je op "Download" klikt, daarna op "I agree..." dan zie je de "Change History". Daarin staan de verbeteringen.
Het meest in het oog springend vond ik:
- Fixed potential lock up when reaching destination
- Added capability for Flemish pre-recorded voice
Maar kijk zelf even wat in jou situatie van belang is.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors

peter 192
Berichten: 31
Lid geworden op: 2 apr 2006 10:24
Locatie: amsterdam

Bericht door peter 192 »

bedankt Etienne ik zal er binnen kort mee gaan stoeien durf nog niet zo om hem te update ik heb begrepen dat het niet moeilijk is,bedankt.peter

peter 192
Berichten: 31
Lid geworden op: 2 apr 2006 10:24
Locatie: amsterdam

Bericht door peter 192 »

Zeg Etienne werk jij toevallig bij GTI?

Gebruikersavatar
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 514
Lid geworden op: 8 mar 2006 11:58

Bericht door Urslau »

Ik moet je teleurstellen
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”