Firmware update Nuvi 350

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
miroy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2006 21:45
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Firmware update Nuvi 350

Bericht door miroy »

Ik ben een gelukkige bezitter van de Nuvi 350 aangekocht bij Waypoint in Moordrecht.

Nu las ik op het forum dat er firmware updates zijn. Mijn vragen zijn eigenlijk de volgende:

Mijn Nuvi heeft de Firmware vesie 2.80. Is het verstandig de firmware te upgraden naar versie 3.20.

Ik las ook bij de handleiding van de firmware update dat ik alle gegevens kwijt ben die ik op de nuvi heb opgeslagen (adresgegevens). Hoe kan ik deze veiligstellen?

Hoe upgrade ik de firmware? Dient dit vanaf mijn C schijf te geschieden.

Beste forumleden, het zijn vele vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groeten van Miroy.

Gebruikersavatar
Anne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2652
Lid geworden op: 1 sep 2005 11:04
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Anne »

de vraag is waarom wil je een update doen. als alles naar wens is en hij werkt goed, hoef je niet te updaten. zijn er wel problemen, is er een nieuwe instelling die je kunt maken dan moet je updaten. via internet downloaden gps aan, programma starten en het gaat vanzelf. wachten tot dat de gps opnieuw opstart en je hebt nieuwe firmware. :wink:

als er zaken zijn die je wil save-en dan kun je die met mapsource ophalen uit je gps. (alles aanvinken) en opslaan op de harde schijf

miroy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2006 21:45
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Bedankt!

Bericht door miroy »

Hallo Anne,

Dank voor je snelle reactie en heldere uitleg.

Waarom ik zou willen updaten? Op het internet vond ik berichten (vooral engelstalig) dat er flinke verbeteringen zijn. Aangezien ik hem nog niet gebruikt heb vind ik het een veilig gevoel dat de nieuwste firmware erop staat. Wellicht een gevoel van veiligheid :wink:

Ik zag dat je een website had maar bij het aanklikken van de link zag ik een blanco pagina. Was effe nieuwsgierig :)

Groetjes van Miroy
In iemands leven licht brengen is heel simpel... wees gewoon aardig!

auteur: www.mim-art.nl

Gebruikersavatar
Anne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2652
Lid geworden op: 1 sep 2005 11:04
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Anne »

sorry ik heb hem nog niet draaiende

Gebruikersavatar
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 514
Lid geworden op: 8 mar 2006 11:58

Bericht door Urslau »

als er zaken zijn die je wil save-en dan kun je die met mapsource ophalen uit je gps. (alles aanvinken) en opslaan op de harde schijf
Dat zal niet lukken met een nuvi. Daar zit immers geen mapsource bij.

Het bestand waypoints.gpx veiligstellen zal wel lukken. Er loopt al een draadje van. Ik kan hem even zo snel niet vinden.

Ik heb zelf altijd de nieuwste firmware, ook al heb ik geen nadeel van een oude firmware.

Updaten kan via de WebUpdater of gewoon de exe downloaden en draaien. Dit gaat heel gemakkelijk en vanaf iedere lokatie op je pc.
Succes!
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors

astrootm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2006 20:27

Bericht door astrootm »

Urslau schreef:
als er zaken zijn die je wil save-en dan kun je die met mapsource ophalen uit je gps. (alles aanvinken) en opslaan op de harde schijf
Dat zal niet lukken met een nuvi. Daar zit immers geen mapsource bij.
Mapsource kan niet rechtsstreeks met de nuvi communiceren. Wat wél kan is met mapsource een gpx-bestand op je nuvi (=verwisselbare schijf) openen, beheren en weer wegschrijven.

Ik gebruik mapsource ook om POI-bestanden voor mijn nuvi te maken met bijvoorbeeld alle nog te vinden geocaches.

miroy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2006 21:45
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Dankl

Bericht door miroy »

Beste forumleden,

Hartelijk dank voor jullie (aanvullende) antwoorden. Ik heb mijn Nuvi inmiddels geupgraded naar versie 3.20. In het begin kon hij geen enkele sateliet vinden maar na een uurtje was het verholpen.

Ik heb een backup gemaakt van mijn waypoints en deze na de upgrade netjes teruggezet. Scheelt mij weer een hoop werk :wink:

Ik las op de site van Garmin dat het upgraden tot versie 2.90 het wissen van de waypoints tot gevolg heeft.
Dus als er nu wordt geupgrade naar een nog nieuwere versie worden de waypoints niet gewist.

Ik raak in elk geval niet meer de weg kwijt.

Groetjes van Miroy.
In iemands leven licht brengen is heel simpel... wees gewoon aardig!

auteur: www.mim-art.nl

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”