Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Rare melding bij opstarten Nüvi 350

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.

Rare melding bij opstarten Nüvi 350

Berichtdoor zafke » 10 jun 2006 18:57

Heb de laatste twee dagen meerdere malen bij het opstarten een boodschap gekregen in de zin van "... GPS sofware updaten?! ..." en telkens kon hij dan geen satellieten ontvangen. Na herhaalde malen opstarten lukte het weer wel! Heb nochthans recentelijk de versie 3.30 gedownload en geïnstalleerd.
Het fenomeen manifesteerde zich eerst op de grensstreek België/Nederland en dacht hier ergens de oorzaak te moeten zoeken maar enkele uren later had ik in het binnnenland net hetzelfde probleem.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn, kent iemand dit probleem?
Alvast bedankt voor de hulp.
Zafke
zafke
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 8 mei 2006 18:18
Woonplaats: leuven

Berichtdoor Urslau » 10 jun 2006 20:44

Stomme vraag misschien maar: heb je na het uploaden van de nieuwe firmware, de nuvi ook de gelegenheid gegeven om deze update uit te voeren? Deze melding lijkt daar namelijk wel erg op. Nadat deze update in de nuvi is geschoten, en is geinstalleerd op de nuvi, moet de nuvi namelijk nog een keer uit en weer aan om de nieuwe versie ook in gebruik te nemen. Oftwel: hij moet even een paar keertjes opstarten.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
Avatar gebruiker
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 8 maart 2006 11:58

Berichtdoor zafke » 12 jun 2006 11:18

Hoi Etienne,

bedankt voor je reactie. De update 3.30 was wel degelijk correct geïnstalleerd, en ondertussen had de Nüvi trouwens reeds enkele malen zonder problemen gefunctionneerd. Desondanks kreeg ik toch enkele malen dit rare berichtje tijdens het opstarten op het scherm!
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
zafke
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 8 mei 2006 18:18
Woonplaats: leuven

Berichtdoor terpie » 13 jun 2006 00:01

zafke,

je zou eens op DIT forum kunnen zoeken, is wel in het engels.
Martin
terpie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 4 apr 2005 00:41

Berichtdoor Urslau » 13 jun 2006 15:37

Heb je al eens een reset geprobeerd?
(Je dient dan wel een backup te maken van je waypoint bestand.)
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
Avatar gebruiker
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 8 maart 2006 11:58

Berichtdoor mattim » 10 jul 2006 17:18

Hallo Zafke,
De mijne deed exact hetzelfde. Is opgestuurd geweest naar Franse importeur waar ze na een "master reset" de software opnieuw geïnstalleerd hebben. Niets hielp!! Uiteindelijk ben ik met de leverancier in overleg gegaan en heb ik een nieuwe gekregen en die doet het prima. Mijn advies: niet blijven klooien met resetten en wachten op nieuwe betere software maar ruilen dat ding!!!
mattim
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 11 feb 2006 17:29


Keer terug naar Garmin Drive en Nuvi serie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast