Enkele vraagjes wie helpt

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
nuvi360
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 17:04

Enkele vraagjes wie helpt

Bericht door nuvi360 »

Ik heb sinds enkele weken de nuvi 360 en ben er zeer tevreden over.

Maar heb nog enkele vraagjes, wie wil helpen :

Kan je bij het opstarten de waarschuwing weg krijgen ?

Bestaan er alternatieven voor de volledige reisgids van Europa, ik vind 200 euro vrij duur om maar enkele keren te gebruiken.

Heeft er iemand ervaring met de traffic reciever ? Werkt die goed ?

Gebruikersavatar
Cornel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 753
Lid geworden op: 20 mar 2006 12:20

Bericht door Cornel »

Tja als je 200 euro duur vind, dan kun je alleen maar op de basismap navigaren, en dat zal je nog wel eens zwaar op de maag kunnen liggen. :shock: :roll:

Ben zelf niet bekend met het programma...traffic reciever, maar ik denk niet dat je dit in je GPS kunt gebruiken. :o

Ik kom zelf ook alleen maar in de Duitse grensstreek om sommige caches te vinden, maar moest toch 195 € betalen voor de Duitse topokaart op CDrom. :?
Legend HCx (op de fiets). GPS map 60Cx of Colorado 300/400 komt er aan.

nuvi360
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 17:04

Bericht door nuvi360 »

Sorry, maar ik denk dat je mijn vragen helemaal verkeerd hebt begrepen,
met reisgids bedoel ik wel restaurants, sightseeing, winkels enz enz
Een luxe speelgoedje en dus niet de navigatie..

Enne met TRAFFIC RECEIVER bedoel ik GTM 10 FM TMC TRAFFIC RECEIVER dat kabeltje dat je kan aankopen om rechtstreeks verkeersinformatie te ontvangen, tuurlijk werkt dat wel op deze gps het is er voor gemaakt

Gebruikersavatar
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 514
Lid geworden op: 8 mar 2006 11:58

Bericht door Urslau »

De waarschuwing krijg je zover ik weet niet weg. Als je een seconde of 10 wacht gaat ie vanzelf weg, maar dat is natuurlijk nog niet voldoende. Voor wat het waar is: als het goed is kan je wel het splash screen veranderen.

Ik heb zelf geen ervaring met de reisgids. Ik heb er ook geen 200 euris voor over. Ik hou mijn ogen wel open onderweg. :wink: Ik vind het veel geld en of je het er uit haalt, betwijfel ik.

Ik heb ook geen ervaring met een TMC. In de winkel is mij vertelt door Jose, dat ze er uit eigen ervaring vaak niet veel aan had op haar dagelijkse ritjes tussen Notter naar Moordrecht omdat of de info niet klopte of omdat er toch geen alternatieven waren.

@Cornel: als je de vragen niet snapt, zeg dan maar niets. Even goeie vrienden.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors

nuvi360
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 17:04

nuvi 360

Bericht door nuvi360 »

Idd, het scherm kan je aanpassen, volgens mij kan je d'r zelfs je eigen afbeeldingen in opslaan. Enkel die waarschuwing elke keer, die werkt echt op mijn zenuwen. Soit, als hij er niet af gaat, dan is daar niets aan te doen en zullen we d'r mee moeten leren leven.

Urslau zullen we de reisgids samen aankopen ?
:lol:

Voor zover mijn ervaringen met die nieuwe nuvi 360 super, enkel jammer dat de extra software zo duur is. Als je het volledige reispakket wil aanschaffen ben je meer dan 1000 euro extra kwijt voor enkel en alleen extra speelgoed.

Och ja, voor mensen die twijfelen, de bluetooth werkt perfect en de persoon aan de andere kant verstaat je zeer goed.

nuvi360
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 17:04

Bericht door nuvi360 »

Cornel schreef:Tja als je 200 euro duur vind, dan kun je alleen maar op de basismap navigaren, en dat zal je nog wel eens zwaar op de maag kunnen liggen. :shock: :roll:

Ben zelf niet bekend met het programma...traffic reciever, maar ik denk niet dat je dit in je GPS kunt gebruiken. :o

Ik kom zelf ook alleen maar in de Duitse grensstreek om sommige caches te vinden, maar moest toch 195 € betalen voor de Duitse topokaart op CDrom. :?
Dit berichtje zullen we dus maar volledig negeren nietwaar ? Ik wil je helemaal niet aanvallen, maar heb jij al ooit eens een nuvi van dichtbij gezien ?

Gebruikersavatar
Cornel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 753
Lid geworden op: 20 mar 2006 12:20

Bericht door Cornel »

nuvi360 schreef:
Dit berichtje zullen we dus maar volledig negeren nietwaar ? Ik wil je helemaal niet aanvallen, maar heb jij al ooit eens een nuvi van dichtbij gezien ?
Ja hoor, maar kon mij totaal niet bekoren! :roll:
Legend HCx (op de fiets). GPS map 60Cx of Colorado 300/400 komt er aan.

nuvi360
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 17:04

Bericht door nuvi360 »

Cornel schreef:
nuvi360 schreef:
Dit berichtje zullen we dus maar volledig negeren nietwaar ? Ik wil je helemaal niet aanvallen, maar heb jij al ooit eens een nuvi van dichtbij gezien ?
Ja hoor, maar kon mij totaal niet bekoren! :roll:
waarom niet ?

Gebruikersavatar
Cornel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 753
Lid geworden op: 20 mar 2006 12:20

Bericht door Cornel »

nuvi360 schreef:
Cornel schreef:
nuvi360 schreef:
Dit berichtje zullen we dus maar volledig negeren nietwaar ? Ik wil je helemaal niet aanvallen, maar heb jij al ooit eens een nuvi van dichtbij gezien ?
Ja hoor, maar kon mij totaal niet bekoren! :roll:
waarom niet ?
Omdat ik voor de toepassingen waar ik de GPS voor nodig heb, meer aan de 60C(S)x en Legend Cx heb, dan aan de hier genoemde GPS. :wink:

Die ''Reisgids'' kan ik mij nog voorstellen, maar die ''entertainer''...Nou nee.

Reisgids en -entertainer
Bezit van de zaak, einde vermaak? Met de Nuvi 360 zeer zeker niet. Zijn rijk gevulde reiskit staat garant voor de hoognodige reispret. Doorrijders houden de vaart erin met stimulerende rijmuziek op MP3-formaat. In zijn 700MB bergruimte kunt u tientallen nummertjes kwijt. Wilt u onderweg wat opsteken, dan leest de Nuvi 360 zelfs audioboeken voor. Daarnaast is hij uw fotoalbum, wereldklok, valuta-becijferaar, rekendoos en nog veel meer. Elke lange reis begint met instappen, en de Nuvi 360 houdt de reislust erin.


Wel de gedachte op de weg houden. :roll:
Legend HCx (op de fiets). GPS map 60Cx of Colorado 300/400 komt er aan.

Erik Janssen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 62
Lid geworden op: 6 mar 2006 18:34

Re: Enkele vraagjes wie helpt

Bericht door Erik Janssen »

nuvi360 schreef:Heeft er iemand ervaring met de traffic reciever ? Werkt die goed ?
Ik heb sinds een maand de GTM-10 in mijn auto. De ontvangst had ik via een draadje bevestigd aan de voorruit - kadootje van Waypoint. Ontvangst via het losse draadje was redelijk alhoewel ik een aantal keer geen TMC informatie kon ontvangen. Zowel de Nuvi en GTM-10 worden momenteel in mijn nieuwe auto gebouwd waarbij de GTM-10 op de auto antenne komt. Ontvangst moet dan goed zijn.

Als ik het goed begrepen heb zijn er twee TMC bronnen, TMC4U en ViaTMC (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel). Met ViaTMC ben ik al een aantal malen de file in gereden omdat de lijsten oud waren. Verder berekent de Nuvi wel erg vreemde routes wanneer ik van De Meern naar Bunnik rijdt onderweg de file op de A12 vermijdend. Tevens lijkt de Nuvi van streek te raken wanneer ik afwijk van een herberekende route en vervolgens weer een file tegenkomt.

Op een langere rit van Bunnik naar Tilburg melde de Nuvi netjes dat er een file stond op de A2 en stelde een alternatieve route voor via de A27. En ik heb inderdaad geen files gehad onderweg.

Wanneer je de TMC module wilt gebruiken om iedere dag de file tussen A'dam en Utrecht te vermijden zou ik hem niet aanraden. Er zijn bijna geen alternatieve routes aanwezig en door de polder rijden is niet echt een optie. De zondagse file naar het strand is waarschijnlijk wel te vermijden. Betrouwbaarheid van de informatie blijft een probleem, lees maar eens de thread op http://www.nmis.nl/viewtopic.php?p=1961. WEllicht wordt het tijd voor een betaalde TMC dienst die wel betrouwbaar is.

Gebruikersavatar
alchemyst
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 26
Lid geworden op: 4 jul 2004 17:05
Locatie: Castricum

Bericht door alchemyst »

Ik heb sinds enige tijd de GTM-11 (met ingebouwde ontvanger) en die werkt prima. Ik word via de stem op de hoogte gebracht dat er verkeersinformatie is en zie dan rechtsonder een driehoek.

Als ik die aanrak verschijnt er een lijst met locaties van de verkeersmededelingen gesorteerd op wegnummer met daarbij de afstand tot het probleem. Aanraken van een regel geeft een korte beschrijving van de melding en een aanduiding van de ernst.

Ik kan dan ook kiezen om een kaart van de omgeving ter plaatse te zien.

Bij een recente update van de firmware van de Nüvi 350 via webupdater kreeg ik de melding dat er nog aanvullende updates waren. Daarbij werd een update van de GPS-ontvanger gedownload plus een firmware-update van de GTM-11.

Toen ik een paar dagen daarna een en ander weer in de auto aansloot verscheen op het scherm de mededeling dat de firmware van de GTM-11 werd aangepast.

Een prima systeem dus wat mij betreft.

Rik.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”