Geen verbinding TomTom home en ONE V2

Wie kent TomTom niet?
De 300/500 en 700 voor de auto, de Rider voor de motor.
Plaats reactie
Humbuckerz
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2008 22:33

Geen verbinding TomTom home en ONE V2

Bericht door Humbuckerz »

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem;

Ik wil mijn TomTom One V2 graag updaten via TomTom Home. Ik volg de instructies van Home maar het programma schijnt mijn TomTom niet te herkennen. Via mijn PC kan ik echter wel de SD-kaart van de TomTom bekijken en wijzigen.

Zodra ik de TomTom in de PC steek start Home op en vraagt wat ik wil doen. Ik klik vervolgens op TomTom vernieuwen. Daarna krijg ik de instructies om de TomTom op de PC aan te sluiten en op de TomTom op "Ja" te klikken om verder te gaan. Op het apparaat zelf blijft helaas de afbeelding met het TomTom-apparaat en USB-kabel staan en blijf ik in Home alleen op het scherm staan waarin wordt gevraagd het apparaat aan te sluiten.

Wie weet raad?

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

Stop de SD kaart direct in een SD lezer in je PC, dan werkt het ook

Home zal je One dan gewoon herkennen aan de inhoud van de sd kaart.

Mogelijk dat je de TT hebt aangesloten via een usb hub die niet van eigen stroom wordt voorzien. En natuurlijk testen op een andere computer, andee usb-kabel, ander apparaat aan zelfde usb kabel en zo de oorzaak proberen te achterhalen.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

Humbuckerz
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2008 22:33

Bericht door Humbuckerz »

Ik heb de kaart even in een 300 gedaan en aangesloten. Ik blijf nog steeds hangen op hetzelfde scherm en de tomtom geeft alleen aan dat hij verbonden is. Maar op "Ja" drukken is er niet bij.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Bericht door QuattroFrits »

Als ik mijn rider aansluit op de computer en zet dan de rider aan, vraagt de rider of ik contact wil maken met de pc, ik druk dan op ja en dan start home automatisch op.
Of het ook werkt als home reeds opgestart is weet ik (nog) niet.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Humbuckerz
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2008 22:33

Bericht door Humbuckerz »

Bij mij start home ook op als ik de tomtom aansluit. De Tomtom vraagt echter niets.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Bericht door QuattroFrits »

Heb het even geprobeerd, eerst home opstarten en daarna pas de rider aansluiten en aanzetten.
Werkt ook prima.
Probeer anders even een reset te doen, van de rider natuurlijk, wil ook wel eens helpen.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Humbuckerz
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2008 22:33

Bericht door Humbuckerz »

Ik heb het probleem op kunnen lossen. Voor diegenen die hetzelfde hebben;

Neem contact op met de TomTom servicelijn, leg het probleem uit. Ze mailen je dan een bestandje genaamd "system". Vervang dit op je Tomtom en herstart je PC. Sluit vervolgend de TomTom weer aan en TomTom Home herkent het apparaat direct!

Succes.

blue thunder
Berichten: 199
Lid geworden op: 3 jun 2005 10:40
Locatie: Noorderwijk (België)
Contacteer:

Bericht door blue thunder »

Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem met een iets oudere "one"

't Zou niet slecht zijn dat ze dat dan ook eens op hun FAQ zouden zetten. Ben er al twee dagen achter aan het zoeken.

christc
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 990
Lid geworden op: 4 mar 2006 13:18

Bericht door christc »

blue thunder schreef: 't Zou niet slecht zijn dat ze dat dan ook eens op hun FAQ zouden zetten.
Wellicht als je die suggestie aan TT doet dat ze dat ook doen. Niet zeker dat ze hier meelezen..... :wink:

groet,
Christ

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider en autonavigatie”