Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginnen

Wie kent TomTom niet?
De 300/500 en 700 voor de auto, de Rider voor de motor.
Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door Mr. M »

Tja, hoe oud zijn die GDB's? Maw, het wegennet veranderd in de loop van de tijd.

Via JaVaWa RTW -> GPX track is helemaal goed en dan in Basecamp / OSM de routes checken. En bijvoorbeeld van de track een route maken.

Alternatief is Tyre, die opent ook GPX tracks.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1711
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door guzzi vero »

Alternatief is Tyre, die opent ook GPX tracks.
Klopt maar Tyre gaat herberekenen van routepunt naar routepunt met google maps gemiddelde snelheden waardoor je toh een andere route krijgt dan de oorspronkelijke track.
Maak een account aan op https://www.myrouteapp.com/ en laadt daar de track op. Je hebt dan de mogelijkheid om van de track eventueel een route te maken. Heb je een gold account kan je veel meer: bv met TT kaarten werken ipv met google maps, je track EN je route zichtbaar maken en je route aanpassen aan de track.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door Mr. M »

Nee hoor, een track heeft om de 'paar' meter een punt. Veel keus in de berekening heeft ie dan niet meer. Open je een tweede tabblad en teken je de route.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3862
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door RonalT »

guzzi vero schreef:Klopt maar Tyre gaat herberekenen van routepunt naar routepunt met google maps gemiddelde snelheden waardoor je toh een andere route krijgt dan de oorspronkelijke track.
Maak een account aan op https://www.myrouteapp.com/ en laadt daar de track op.
Ik vraag me af of Tyre of Myrouteapp veel verschil maken. Enige tijd geleden ben ik er ook eens mee bezig geweest, maar ik had toen met Myrouteapp ook van herbereken problemen......
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1711
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door guzzi vero »

niet de standaard versie want die werkt ook met google maps. Denk dat dit eerder TT gerelateerd is.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Kennethdegraaff
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2016 13:04

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door Kennethdegraaff »

Bedankt voor jullie tips. Heb een aantal GDB bestanden zowel via een 'lege' Basecamp als via de Javawa RTW om kunnen zetten naar GPX en kunnen uploaden naar MyRouteApp. Alleen via beide manieren kan ik niet checken in hoeverre de originele route in stand is gebleven. In de 'lege' Basecamp kan ik namelijk niet de route overtekenen. Ook via Javawa kan ik dit niet checken neem ik aan?
Via via heb ik nog een oude streetpilot 2720 met lifetime update kunnen krijgen. Dacht deze te updaten en zo ook kaartmateriaal op de computer op te kunnen slaan. Streetpilot is echter te oud voor Garmin express en bij Garmin Mapinstall krijg ik melding dat kaarten zijn vergrendeld. Al met Garmin contact gehad en zij zeggen dat dit niet meer ontgrendeld kan worden, omdat er helemaal geen kaartmateriaal in Basecamp staat. Raar verhaal wat mij betreft...
Dat wordt dan waarschijnlijk toch bij iemand anders de routes checken, overtekenen en naar GPX omzetten.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1711
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door guzzi vero »

neen hoor als er een LTU op de 2720 zit kan je die op je pc zetten met mapupdater.
Maak eerst eens een account aan op MyGarmin.com en als je ingelogd bent ga je daar rechts op het scherm een rechthoekje zien met toestel aanmelden of zo. Op klikken en "outdoor & dogs" kiezen als gps. Serienummer enz van de 2720 invullen en hij zal onmiddellijk herkend worden als een SP2720 en bij je account gevoegd worden (in de hoop dat de vorige eigenaar deze afgemeld heeft). Daar kan je dan de hele update geschiedenis van de gps zien. Mapupdater downloaden en NT2017.1 downloaden. Kiezen voor toestel EN pc. Je gaat een boodschap krijgen dat het geheugen te klein is en je een deelregio moet kiezen. Kies de juiste!! De hele EU kaart wordt wel op je pc geInstalleerd.
Als je de 2720 aan de pc hangt kiezen voor Garmin modus (zelfde als MTP op de nieuwe gps'en en je kan gewoon afkoppelen van de pc. In USB Mass Storage moet je dit via hardware veilig verwijderen op je pc doen)

Als er op de 2720 geen update meer gedaan is de laatste 2 jaar is het goed mogelijk dat de LTU vervallen is. Installeer dan de laatste kaart update opnieuw.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3300
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Rider 400 route hervatten of halverwege de route beginne

Bericht door GPS Expert »

BaseCamp + OSM kaart werkt prima, daar heb je geen City Navigator kaart voor nodig.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider en autonavigatie”