30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Daarom hebben Wereldfietsers een grote volharding. Je vindt ze alleen wel op beide fora. :D


edit: Met JDM krijg je ze er in één keer af. (download JDM. http://www.javawa.nl/jdm.html
(In een etrex 30 moet het anders dus stuk voor stuk...) In een touch kun je per symbool selecteren en alles in 1x wissen.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Scheurneus »

1x extra op menu tikken, of anders in BaseCamp multi selectie toepassen via shift-klik of ctrl-klik met de muis.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

inge1
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 jun 2015 16:23
Locatie: utrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door inge1 »

Mannen mega dank voor de uitgebreide antwoorden.

Keesm - ik begin nu te snappen hoe dat met de afzonderlijke landen werkt.

Ga de komende dagen eerst eraf halen wat op de extrex staat en dan wederom stap voor stap allles proberen erop te plaatsen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Inge,

De uitgepakte bestanden van heel Europa zitten in je e-mail. Daar zit UK dus ook bij.
Het BMP bestand mag wel mee met poiloader, maar hoeft niet.
Je ziet dan een A-teken en anders een bolletje.

Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

inge1
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 jun 2015 16:23
Locatie: utrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door inge1 »

Het is me inmiddels gelukt met al jullie hulp -Egbert in het bijzonder bedankt voor de pb ondersteuning) om de UK campings onder waarheen/ extra's te krijgen.

1. Klopt het dat ik dan een lijst met camping namen te zien krijg en als ik er op eentje klik de kaart verschijnt met de camping in beeld?

2. Als ik op een grotere micro sd kaart (16gb) alle landen zet + Archies Europe - verspringt Archies dan mee van land naar land?

3. Als ik gewoon een (fiets) route in de Etrex zet en die selecteer om te gaan fietsen krijg ik dan ook automatisch alle campings waar ik in de buurt kom te zien?

Sorry, voor alle vragen. Komen gewoon spontaan naar boven borrelen.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

1. ja... je ziet het bolletjes en als je het bmp bestand ook hebt overgestuurd de letter A.
je kunt ook de naam van de camping in toetsen bij "zoeken".
Het je geen kaart van dat gebied dan zie je alleen het bolletje op de basiskaart.
2. Die poi's zitten ingebakken in het systeem. Ze hebben niets met de kaart te maken. Zonder kaart zie je het bolletje ook. Die poi's zitten in een eigen layer.
3. Ja.. probeer maar uit. Zet je GPS maar aan. Je ziet alle campings bij jou in de buurt... de dichtstbijzijnde boven aan. Ergens in de UK dus de dichtstbijzijnde camping waar je op dat moment fietst. Klik je op de naam dan zie je meer info. telefoonnummer... no tents... openingstijden, hoogte en de locatie in noorderbreedte..westerlengte.. + de afstand in een rechte lijn tot de camping vanaf de plek waar je met je fiets staat. (dat kan dan nog een heel eind zijn, want daar kunnen rivieren en bergen tussen liggen) klik op 'ga naar' dan zie je de werkelijke fietsafstand.
De info verschilt naar gelang de keuze van de camping. ontbrekende info kun je aan archie doorgeven. ook ontbrekende campings. Is een camping opgeheven of heeft een andere naam ook doorgeven.
Mocht je ook de ANWB campings erop zetten dan zie je ook op welke blz je de camping in de campinggids kunt vinden.
De campingpoi's van de ANWB kloppen niet altijd is mijn ervaring. Archie is beter.

Je hoeft dus niet de hele fietskaart van Europa op je GPS te zetten als je naar de UK gaat. Dat campingbestand werkt gewoon in Engeland. Al zet je alle campings van China erbij :D
Mijn voetveerbestand van Nederland haal ik er echt niet af als ik naar Peru ga.

edit: BTW ... Je kunt niet een selectie maken van heel Europa OFM. Dat is meer dan 4 GB .. de grens voor Basecamp/Mapsource om een kaart samen te stellen.
Een selectie tot 4 GB kan wel. Wil je heel Europa erop zetten dan zul je de afzonderlijke gps-delen erop moeten zetten met verkenner. Dat kan wel. Daarom heeft de maker van Openfietsmap de kaart opgeknipt.
Dan heb je aan een sd-kaartje van 16 GB meer dan genoeg. Dan heb je wel alle campings op een kaartachtergrond. Maar of je ze alle 30.000 gaat bezoeken betwijfel ik.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

inge1
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 jun 2015 16:23
Locatie: utrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door inge1 »

Egbert dank voor de wederom uitgebreide en voor mij begrijpelijke uitleg.

Ik heb het bmp bestand ook over gestuurd dus zou dan de letter A mogen gaan zien tijdens het fietsen. Ik ben benieuwd komend weekend kom ik in de buurt/ langs campings dan ga ik er op letten dat ik ze zie.

Als ik je dus goed begrepen heb dan zie ik onder waarheen/ extra/ cadeautje altijd de meest dichtbij gelegen campings (met benodigde info) waar ik ook ben. En als ik dan op ga naar klik dan brengt hij me erna toe (tenminste als ik de pedalen rond laat draaien :wink: )

Duidelijk dat ik altijd bolletjes/ A's zie met of zonder kaart.

Ik ga het voorlopig alleen bij archies houden is moeilijk zat (nog even - eerst meer ervaring opdoen) en als ik dat goed beheers eens kijken naar bijvoorbeeld die van de anwb.

Dat ik niet de hele kaart erop hoef te zetten is me duidelijk maar lijkt me nu ik met de 16gb de mogelijkheid heb gewoon handig. Ik ben nu via javawa de losse Europa delen erop aan het zetten. Is meteen een goede oefening voor me (onthoud ik het wat beter).

Moest de nieuwe Kingston kaart vanochtend wel eerst formatteren - hij werd door javawa niet herkend. Dus erg fijn het sd formeer programma dat je me mailde te hebben. Hoop hem voor de nabije toekomst niet meer nodig te hebben.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Da's leuk dat JaVaWa ook mee helpt. 'k wist niet dat hij ook aan huis kwam. :D
Nee. .. JaVaWa is de maker van een groot aantal gps-programma's. o.a.

JDM ....je kunt met dat programma ook een backup van de gps maken en je gps gezond houden. Corrupte tracks eruit halen.

GMTK is bv een programma dat je programma's regelt op je computer. Kaarten die elkaar bijten kun je er mee repareren. Ook kun je een backup van je kaarten maken.

en er zijn nog veel meer nuttige programma's die het gps-en vergemakkelijken.

Zo'n bolletje staat wel los van de weg. het laatste stukje van je navigatie is vaak een rechte lijn. Ik heb zo ook weleens voor een rivier gestaan en de camping lag dus aan de overkant. Dat was nog 20km omrijden.
Zet dan een punt op de weg die het dichtst bij de camping ligt.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

inge1
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 jun 2015 16:23
Locatie: utrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door inge1 »

Oef dat is minder die 20 km extra - maar ga je tip ter harte nemen.

Ik bedoelde de device manager.

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

32.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Update 01-05-2016 van www.archiescampings.eu staat nu online.

Naast de gebruikelijke aanpassingen en uitbreidingen is de belangrijkste wijziging dat het nu ook mogelijk is vanaf mijn website excel-bestanden te downloaden met campings langs de belangrijkste Europese hoofdwegen, zoals die voorheen te vinden waren op de website van mijn Belgische partner Parafoeter.
Zelf even printen en u hebt op een paar A4’tjes een overzicht van campings die onderweg beschikbaar zijn voor een overnachting.
U vindt de bestanden door te klikken op Parafoeter’s Corner.

Iets ontdekt dat niet (meer) klopt? Stuur dan aub even een mailtje via mijn website zodat we met zijn allen up to date blijven!

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

32.150 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

De laatste update van http://www.archiescampings.eu voor het zomerseizoen staat online.
Mocht u dus binnenkort gaan kamperen, neem dan alstublieft even de moeite de laatste gegevens op uw navigatie te zetten, er is namelijk weer heel wat veranderd.

Prettige vakantie!
Archie

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Dag Archie,

Die update ga ik direct installeren. Bedankt voor al het werk en de moeite. Je maakt veel mensen blij.

Groet,
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Binnenkort nog op vakantie? Gewoon up to date blijven? Misschien zelfs al plannen aan het maken voor volgend jaar?
Download dan nu, uiteraard zoals altijd gratis, de laatste campinginformatie in je navigatie!

Dankzij alle kampeerders die de afgelopen maanden op pad zijn geweest en hun opmerkingen hebben doorgestuurd zijn er helaas weer enorm veel campings geschrapt uit het bestand, maar zijn er anderzijds gelukkig nog meer bijgekomen!

Nog vergeten zelf je bevindingen even door te mailen? Doe dit dan aub alsnog in het belang van alle kampeerders in Europa!

Archie
www.archiescampings.eu

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Ook al zullen in deze tijd van het jaar de meesten, op een aantal “overwinteraars” na, niet erg bezig zijn met kamperen, staat er toch weer een update van Archiescampings online met opnieuw meer campings.
Daarnaast is er ook meer informatie te vinden over de Archiescampings app die nu ook beschikbaar is voor Windows10-gebruikers (www.archiescampings.eu/archiesapp/ned/ . Dit betekent dat u de app óók op uw W10-pc of - -laptop kunt installeren en alvast uw mogelijke routes voor volgend jaar kunt plannen.

Archie
www.archiescampings.eu/ned1

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door ankeric »

Top, dank!

Ik heb ook mogen ervaren welke kwaliteitsnormen jij hanteert. Alles (...) wordt gecontroleerd, geverifieerd en ge-dubbel-checked.

:D :D :!: :!: :idea: :idea:
Niet meer actief op dit forum...

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”