30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Archie

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

De nieuwe update 01-11-2013 van Archiescampings is nu online.
In deze update zijn meer dan 1000 wijzigingen in de gegevens aangebracht vooral in Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Finland en Zuid-Frankrijk.

Archie
www.archiescampings.eu

frank.dg

Bericht door frank.dg »

Hi allen,

Met het groot aanbod van downloads voor je gps inzake campings/camperplaatsen en daarbij nog andere POI die nuttig kunnen zijn als kampeerders lijkt het me méér dan ooit zinvol al die verschillende POI bestanden meteen op een SD te zetten.
Ik lees dat hier zéér vaak dat dit véél makkelijker is dan telkens het intern geheugen te blijven gebruiken
Nu ik "overgeschakeld" ben van motorrijden naar camper vakanties wil dan ook 300% zéker weten hoe je er aan begint
Momenteel heb ik reeds een aantal POI voor camping/camper e.a. nuttige downloads op de pc staan
Voor elke download heb ik een .csv en het daarbij horende plaatje .bmp
Heb ze in een mapje gezet en elk een andere naam gegeven.
In een voorbeeld :1é mapje :campingsEU2013 het 2é mapje : camperEU2013
Dat het via POI loader moet gebeuren dat heb ik wel al begrepen
Is het nodig elk .csv en bijhorend .bmp bestand éérst in een apart mapje op de pc aan te maken?
Of maakt POI loader dat mapje telkens zelf aan op de SD card?
En moet ik daar het mapje best een andere naam geven ivm het risico van "overschrijven van bestanden" als je nieuwe POI achteraf toevoegd
Graag stap voor stap aub
Alvast dank voor de support!

Mvg
Frank

Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Ik weet zo uit mijn hoofd niet of POI Loader iets met .csv kan maar als dat wel zo is moet die samen met de .bmp file in 1 map op de PC staan.
In die map mogen ook andere .csv en .bmp files staan.

Dus
123.csv en 123.bmp
krijgnouwat.csv en krijgnouwat.bmp
enz.

POI loader gaat dan al die .csv file's langs en dan moet je aangeven of je ze wil uploaden of niet.
Het uiteindelijke bestand wordt dan op de gps poi.gpi.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Archie

Bericht door Archie »

Hoewel het verhaal van Jacob-Bax klopt vergeet hij er één ding bij te vertellen en dat is toch wel belangrijk!
POI-Loader zet inderdaad het bestand van je keuze om in een poi.gpi, maar daarmee overschrijft het dus alle eventuele eerdere omdat die ook poi.gpi heten! Wat je dus eerst moet doen, is je bestaande poi.gpi hernoemen. bijv. in origineel.gpi. Als je daarna een ander bestand b.v. archies_europe.csv met POI-Loader naar je gps overzet, wordt dat dus poi.gpi. Het verstandigst is dit nieuwe bestand gelijk te hernoemen in archies_europe.gpi. Overigens valt dit ook te lezen op mijn website onder de knop Install!

Succes!

Archie

Bericht door Archie »

De eerste update voor het nieuwe jaar (01-01-2014) staat nu online.
Behalve het gebruikelijk groot aantal aanpassingen, ook deze keer weer vooral in het zuiden van Frankrijk, is deze update vooral interessant voor diegenen die gebruikmaken van de kortingsmogelijkheden in het voor- en naseizoen van Camping Cheque, CampingCard ACSI en Best Deal. Het nieuwe aanbod voor 2014 is nu beschikbaar.

Nieuw is de mogelijkheid om je campingkennis te testen door mee te doen aan een spel. Iedere maand zal er een foto worden gepubliceerd van een camping. Herken je de camping? Stuur dan je oplossing door met het contactformulier.
Deze eerste keer kom je op de pagina met de foto door op het “nieuwsvakje” rechtsboven te klikken. Uiteraard kun je hiervoor ook de button aan de linkerkant gebruiken.

Allemaal prettige feestdagen en een geweldig 2014 gewenst.

Archie
www.archiescampings.eu

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Bericht door GPS Expert »

Archie schreef:Hoewel het verhaal van Jacob-Bax klopt vergeet hij er één ding bij te vertellen en dat is toch wel belangrijk!
POI-Loader zet inderdaad het bestand van je keuze om in een poi.gpi, maar daarmee overschrijft het dus alle eventuele eerdere omdat die ook poi.gpi heten!
Toch even melden, dat was vroeger zo, download de laatste versie van PoiLoader maar eens, je mag nu zelf kiezen hoe het uitvoerbestand heet.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Archie

Bericht door Archie »

[quote="GPS Expert"][quote="Archie"]Hoewel het verhaal van Jacob-Bax klopt vergeet hij er één ding bij te vertellen en dat is toch wel belangrijk!
POI-Loader zet inderdaad het bestand van je keuze om in een poi.gpi, maar daarmee overschrijft het dus alle eventuele eerdere omdat die ook poi.gpi heten! [/quote]

Toch even melden, dat was vroeger zo, download de laatste versie van PoiLoader maar eens, je mag nu zelf kiezen hoe het uitvoerbestand heet.[/quote]

OK! Hartelijk dank voor deze waardevolle aanvulling. Weer iets geleerd.

Archie

Bericht door Archie »

Update 01-03-2014 is nu online.

In deze update zijn zoals gebruikelijk weer de nodige campings verwijderd, maar gelukkig zijn er ook wat toegevoegd.

Ik ben begonnen aan een megacontrole waarbij iedere camping stuk voor stuk opnieuw wordt bekeken. Inmiddels zijn de eerste 11.000 gedaan en het resultaat van deze controle is opgenomen in deze update.

Tevens wordt er gewerkt aan een apart bestand van kleinere campings (< ca. 50 plaatsen), iets dat ik vorig jaar heb beloofd te gaan doen. Het zal echter nog zeker een jaar duren voordat dit gereed is.

Voor de avonturiers die eens wat anders willen dan op een Middellands-Zee strand liggen, ben ik momenteel ook bezig met het samenstellen van het overzicht van alle campings in IJsland. De verwachting is dat dit in de volgende update (eind april) online zal komen.

Ook al geprobeerd de camping van de maand te herkennen?

Archie
www.archiescampings.eu

Archie

Bericht door Archie »

Update 01-05-2014 staat nu online met veel nieuws.

Opnieuw zijn er weer erg veel veranderingen in Frankrijk te melden; in Italië zijn nogal wat extra campings toegevoegd.
The poi voor de campings op IJsland en de Faroer-eilanden kunnen nu worden gedownload.

Van de Camping Card campings zijn nu alle openingsdata toegevoegd resp. geactualiseerd.

Voor de gebruikers van de Android App is er geweldig nieuws, versie 2 komt binnenkort online en deze kan ook offline worden gebruikt!

Archie
www.archiescampings.eu

Archie

Bericht door Archie »

Goed voorbereid beginnen aan de kampeervakantie?
Dan mag u niet vergeten ook even de poi van meer dan 30.000 Europese campings in uw navigatie te actualiseren.

De laatste update voor dit zomerseizoen van Archiescampings staat nu online met alle recente aanpassingen.
www.archiescampings.eu

Archie

Bericht door Archie »

De update van Archiescampings vs. 01-09-204 staat nu online.
Dankzij de vele mailtjes die ik in de afgelopen maanden heb mogen ontvangen, zijn er weer heel wat veranderingen te vinden in deze update.
Behalve een aantal campings die inmiddels gesloten bleken te zijn en dus geschrapt zijn, was er gelukkig ook een aantal meldingen van campings die ik heb kunnen toevoegen.
Verder zijn waar dat wenselijk was, ook andere gegevens aangepast.

Archie
www.archiescampings.eu

Archie

Bericht door Archie »

De in principe laatste update dit jaar van Archiescampings met poi voor de autonavigatie staat nu online.

Helaas bleken ook deze keer weer heel wat campings de poort gesloten te hebben. Gelukkig worden ook regelmatig nieuwe campings gemeld door de gebruikers van mijn website, maar totaal gezien zijn het er toch weer wat minder dan in de vorige versie.

Veel openingsperiodes van vooral de Franse campings zijn toegevoegd in deze update.

Al met al zijn er weer enkele duizenden aanpassingen te melden, variërend van openingsdata en namen tot nauwkeuriger posities.

Archie
www.archiescampings.eu

Archie

Bericht door Archie »

De laatste update van 2014 van Archiescampings staat nu online. Behalve het uiterlijk is er ook inhoudelijk heel wat nieuws te melden. Zo is bijvoorbeeld het aanbod van Camping Cheque en Best Deal met hun “voordeelcampings” 2015 al te downloaden. Helaas was het niet mogelijk ook het aanbod van Camping Card nu al te publiceren.

Diegenen die de downloadpagina van de website in hun favorieten hebben staan, zullen dat even moeten veranderen. Vanaf nu zijn de poi’s namelijk rechtstreeks te downloaden vanaf de homepage en is de downloadpagina verdwenen.

Rest mij u allen prettige feestdagen en een geweldig kampeerjaar 2015 te wensen!

Archie
www.archiescampings.eu/ned1

Archie

EXTRA UPDATE MET POI ACSI CAMPINGCARD 2015

Bericht door Archie »

Vandaag heb ik een tussentijdse update online gezet van Archiescampings.

De belangrijkste reden hiervoor is dat ik u de poi voor de campings van ACSI Camping Card 2015 niet langer wil onthouden.

Er is echter nog meer nieuws te melden over deze update. Meer kunt u hierover vinden in de nieuwstekst op de homepage.

Archie

Bericht door Archie »

Er is weer een nieuwe update van Archiescampings, de grootste website voor het downloaden van POI’s voor campings.
Naast het feit dat er weer een paar honderd extra campings zijn toegevoegd, is het belangrijkste nieuws dat voor alle campings de hoogteligging is toegevoegd. Informatie die waarschijnlijk voor al onze fietsende campingvrienden erg welkom is.

www.archiescampings.eu/ned1

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”