PoI

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Plaats reactie
tonp60
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 mei 2014 19:56

PoI

Bericht door tonp60 »

Hallo. Ik ben een TomTom gebruiker die overgestapt is naar Garmin en dat bevalt met tot nu toe uitstekend. Ik loop echter tegen een dingetje aan. Op de TT kon ik een nieuwe groep aan maken en daar zelf Nuttige plaatsen in zetten. Ik had een groep, zeg met de naam Rustplaatsen, met daarin opgenomen alle terrasjes, restaurantjes waar wij, mijn vrouw en ik, graag komen. Tot nu toe heb ik dit niet kunnen vinden in mijn Garmin. Ik heb een Zumo 590.
Is het mogelijk om een eigen groep aan te maken en zo ja, kunnen jullie mij dit dan stap voor stap uitleggen?

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: PoI

Bericht door GPS Expert »

Welkom.

In de 590 heet dit een Categorie. EN bij Opgeslagen stan je locaties, via de 3 streepjes kun je dan je Opgeslagen favoriet wijzingen en er een nieuwe of bestaande categorie aan toevoegen.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: PoI

Bericht door guzzi vero »

kan je dus ook in Basecamp doen. Als je dan kiest waarheen - opgeslagen komt die categorie te voorschijn van je favoriete terrasjes. In BC een aparte map aanmaken waar je al je cafeetjes in zet, eentje met favoriete restaurantje, ... Daar zet je dan de waypoints in. Je selecteert dan al die wp in de map en met rechts klikken kan je dan een categorie toevoegen. Als je dan die wp naar de 590 stuurt komen ze onder die categorie te staan in waarheen - opgeslagen
Zijn het er meer dan 12 dan kunnen deze in de Zumo 590 ook in een aparte groep weergegeven worden.

Hiermee staan ze wel in de gps maar zijn ze niet zichtbaar op de kaart. Als je dit wil zal je er een POI moeten van maken en die apart naar de 590 sturen met POIloader. Hoe je die POI map maakt kan je hier leren: http://www.javawa.nl/poimaker_new.html
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”