Garmin herkend geen Google Maps wegen

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Plaats reactie
tegekopweg
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2016 01:49

Garmin herkend geen Google Maps wegen

Bericht door tegekopweg »

Hallo.
Ik maak al een tijd zelf routes met Google Maps en converteer ze dan naar een gpx bestand.
Als ik dit bestand later op mijn Garmin navigatie zet lijkt deze de routes van Google niet altijd te herkennen ondanks dat ik deze altijd update.
Er missen hele stukken weg in de Garmin zodat ik steeds om moet rijden om alsnog de route te vervolgen.
Als ik daadwerkelijk de route rijdt lijkt de weg er wel degelijk te zijn, maar wordt deze niet meegenomen in de kaart van Garmin.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Johanz
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 jul 2010 17:59
Locatie: Gouda

Re: Garmin herkend geen Google Maps wegen

Bericht door Johanz »

Het zou best kunnen dat je navigatie-apparatuur (welke navigatie gebruik je?) een kaart bevat waarop de wegen van Google maps nog niet op staan. Vroeger liep Google ook een eind achter maar ik zie nu dat zowel op Google als OpenStreetmap de Reeuwijkse Randweg en Pootje Tempel ingetekend staan. Het lijkt er zelfs op dat Google nu wegen van OpenStreetmap kopieert, ahem...........
En welke kaart staat er op je navigatieapparatuur?

Als die apparatuur het aankan kan je misschien beter op je PC Basecamp installeren en Openstreetmap downloaden en die laatste ook op je apparatuur installeren.

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Garmin herkend geen Google Maps wegen

Bericht door polmcfree »

tegekopweg schreef: Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Met Bacecamp werken,en met de kaarten van Garmin dan moeten deze kaarten ook op je toestel staan.
Of met Bacecamp werken met de OSM kaarten en deze kaarten dan ook op je toestel zetten.
Die manier van werken van jou is garantie voor fouten.
En dan welk Toestel gebruik je?
Welke kaarten staan op dat toestel?
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”