kaarten in Camper 760 LM

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Plaats reactie
hans3sen
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

kaarten in Camper 760 LM

Bericht door hans3sen »

Onlangs heb ik de kaarten in mijn Camper 760LM geupdated. Bij gebruik van de navigatie wordt er op snelwegen niet de exact toegestane snelheid weergegeven in de kaart maar telkens het teken van de max snelheid 80. Als ik dan 100 rijd, wordt er constant een alarmsignaal gegeven dat erg irritant is. Ik kan dit wel uit schakelen maar dat is nu ook weer niet de bedoeling. Ik ben onderweg in Duitsland geweest en kom door wegwerkzaamheden en andere omstandigheden snelheidslimieten tegen vn b.v. 130 km/u of 90 km/u of 100 km/u. Echter bij deze omstandigheden geeft de Garmin enkel max 80 km/u aan. Voor de kaartupdate had ik hier geen last van. Ik heb nu de softwareupdate van de 760 LM en de kaartupdate al twee keer opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. Wie weet raad?

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door RonalT »

De oplossing is: het alarmsignaal uitzetten.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door Tallguy »

Bij onze dēzl™, de voorloper van de Camper serie, kun je op het snelheid symbool (verkeersbordje) tikken en dan de Max snelheid aanpassen voor die weg/dat traject, de dēzl™ houdt dat bij tot je deze reset, dus op wegen/trajecten die je veel rijdt of die erg lang zijn zou dat een oplossing kunnen zijn.

Gert-Jan.

hans3sen
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door hans3sen »

Hallo Ronalt, dat had ik natuurlijk al gedaan. Ik vraag je om dit probleem te verhelpen en om te zien of anderen hier ook last van hebben. Ligt dit nu aan de kaartupdate of aan de update van de 760 LM?

hans3sen
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door hans3sen »

Hallo Gert-Jan, deze suggestie gaat me teveel tijd en handelingen kosten om tijdens het rijden dit allemaal te gaan doen. Waarom is dit euvel gekomen na een update. Dit moet toch op een normale manier te verhelpen zijn. Zit het in de update van de kaarten of de update van de software van de 760LM? Heb ik hier alleen last van of ook nog anderen?

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2534
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door Frank »

Misschien een instelling in het camperprofiel, waardoor de 760 het voertuig als een vrachtwagen ziet en dus overal de maximum snelheid van 80 km/u aanhoudt...?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door e.vdwerf »

Misschien zomaar een idee... in Franrijk is de max teruggeschroefd van 90 naar 80 op regionale wegen. Zou men iets algemeens hebben toegepast dat uiteindelijk verkeerd uitpakt.
Het lijkt me namelijk een heel werk om zo'n mutatie door te voeren voor alle wegen apart.
In dat geval zou het aan de kaartupdate kunnen liggen.
Egbert


Wat Frank aandraagt lijkt me logischer...
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

hans3sen
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door hans3sen »

Frank, dat heb ik ook al uitgeprobeerd, maar daar ligt het niet aan. Ik heb ipv camperprofiel een auto genomen en dat geeft precies hetzelfde resultaat.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: kaarten in Camper 760 LM

Bericht door Mgent »

Beste van al is contact met support Garmin, zij zijn de enige die hier iets aan kunnen doen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”