tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Adviesvragen, voor als je vooral voor in de auto en/of op de motor een GPS zoekt
Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door guzzi vero »

een vriend van me is overgestapt van een 276C naar een TT450. Na een weekje in gebruik heeft hij enorm spijt van die aankoop om 2 redenen: kan het herberekenen niet uitzetten en afleesbaarheid in zonlicht. Dit zijn dan wel persoonlijke bevindingen van die vriend dus als dat geen issue voor je is....
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door RonalT »

De 276C is een toestel zonder aanraakscherm (toch?), dat maakt het scherm veel beter zichtbaar.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door tony rave »

RonalT schreef:Voor de meeste niet van belang, maar een groot deel van motorrijders die met een draadje aan hun helm aan de motor vastzitten, intercom/headset/MP3-oortje, zou geholpen zijn met de vraag: wilt u gebruik maken van bedrade intercom/headset/MP3-oortje.
Dat geldt ook voor een vraag als " wil je met kaart orientatie Noord boven' rijden'?
Zover ik weet kan dat met b.v. TomTom toestellen niet!
Of is dat inmiddels wel mogelijk?
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door Mr. M »

Nope, niet mogelijk in de Rider
guzzi vero schreef:een vriend van me is overgestapt van een 276C naar een TT450. Na een weekje in gebruik heeft hij enorm spijt van die aankoop om 2 redenen: kan het herberekenen niet uitzetten en afleesbaarheid in zonlicht. Dit zijn dan wel persoonlijke bevindingen van die vriend dus als dat geen issue voor je is....
Appels en Peren. Als ie een 590 had gekocht had ie misschien nog wel meer gebaald overdag. Als het zonlicht er niet direct op schijnt vind ik het scherm inderdaad flets. Wel afleesbaar.
Op de Rider is herbereken wel of niet geen issue. Compleet andere manier van routes rijden. Kijk naar de opmerkingen hierboven van Waypoint.
Bovendien had je vriend dat van te voren kunnen weten he? Ik vraag af of waarom hij de Zumo links heeft laten liggen?
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Crash42
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 159
Lid geworden op: 5 mar 2004 12:56
Locatie: Westen van NB

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door Crash42 »

Zo, dat was een zwaar teleurstellende ervaring @ moordrecht (en het lag niet aan de apparatuur). Niet gewend.
GPS-loos naar huis.

Indien 'waypoint' contact wil opnemen met me nav bovenstaande, dan mag dat.
Vroeger : eTrex Vista, GPS V, eTrex Vista C, Nüvi 760T, Streetpilot 2610, Nüvi 205, Zumo 595 LM
Nu : Oregon 300 & 700/ Nüvi 2460LMT / Nüvi 3597LMT / Zumo 550 / Zumo XT /Zumo XT2

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door Dingeman »

Crash42 schreef:Zo, dat was een zwaar teleurstellende ervaring @ moordrecht (en het lag niet aan de apparatuur). Niet gewend.
GPS-loos naar huis.

Indien 'waypoint' contact wil opnemen met me nav bovenstaande, dan mag dat.
Bovenstaande bericht van je, begrijp ik niet.

Gebruikersavatar
Crash42
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 159
Lid geworden op: 5 mar 2004 12:56
Locatie: Westen van NB

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door Crash42 »

Dingeman schreef:
Crash42 schreef:Zo, dat was een zwaar teleurstellende ervaring @ moordrecht (en het lag niet aan de apparatuur). Niet gewend.
GPS-loos naar huis.

Indien 'waypoint' contact wil opnemen met me nav bovenstaande, dan mag dat.
Bovenstaande bericht van je, begrijp ik niet.
Dat begrijp ik.

Advisering liep geheel niet goed. Kreeg daardoor het gevoel niet de juiste beslissing te kunnen nemen.
Daarom dan ook niets gekocht. Ben dit niet gewend van Waypoint, ik kom er al vanaf het moment dat alleen Notter pas bestond. (heb nog nooit een gps ergens anders gekocht dan bij waypoint, dat zegt denk ik best wel iets)
Leek me goed deze ervaring met hun te delen. Vandaar bovenstaande bericht.
Waypoint heeft daar inmiddels op een positieve manier op gereageerd.
Vroeger : eTrex Vista, GPS V, eTrex Vista C, Nüvi 760T, Streetpilot 2610, Nüvi 205, Zumo 595 LM
Nu : Oregon 300 & 700/ Nüvi 2460LMT / Nüvi 3597LMT / Zumo 550 / Zumo XT /Zumo XT2

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door QuattroFrits »

Gezien je laatste zin, dus toch iets positiefs.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door Dingeman »

Crash42 schreef:
Dingeman schreef:
Crash42 schreef:Zo, dat was een zwaar teleurstellende ervaring @ moordrecht (en het lag niet aan de apparatuur). Niet gewend.
GPS-loos naar huis.

Indien 'waypoint' contact wil opnemen met me nav bovenstaande, dan mag dat.
Bovenstaande bericht van je, begrijp ik niet.
Dat begrijp ik.

Advisering liep geheel niet goed. Kreeg daardoor het gevoel niet de juiste beslissing te kunnen nemen.
Daarom dan ook niets gekocht. Ben dit niet gewend van Waypoint, ik kom er al vanaf het moment dat alleen Notter pas bestond. (heb nog nooit een gps ergens anders gekocht dan bij waypoint, dat zegt denk ik best wel iets)
Leek me goed deze ervaring met hun te delen. Vandaar bovenstaande bericht.
Waypoint heeft daar inmiddels op een positieve manier op gereageerd.
Nu begrijp ik het wel.

Inderdaad, ook ik heb al mijn WayPoint-accessoires, w.o. navigatie (5 stuks) en mijn Intercomset bij hen gekocht. Herken het ook niet dat de advisering niet van een goed niveau zou zijn. Integendeel juist. Goed om te lezen dat WayPoint op een positieve wijze heeft gereageerd.

Gebruikersavatar
Crash42
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 159
Lid geworden op: 5 mar 2004 12:56
Locatie: Westen van NB

Re: tomtom Rider450 of Garmin Zumo595?

Bericht door Crash42 »

De reactie was dat ze nog zullen gaan reageren. ;-)
Vroeger : eTrex Vista, GPS V, eTrex Vista C, Nüvi 760T, Streetpilot 2610, Nüvi 205, Zumo 595 LM
Nu : Oregon 300 & 700/ Nüvi 2460LMT / Nüvi 3597LMT / Zumo 550 / Zumo XT /Zumo XT2

Plaats reactie

Terug naar “In de auto en op de motor”