Waypoint toevoegen aan route

Adviesvragen, voor als je vooral voor in de auto en/of op de motor een GPS zoekt
Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Waypoint toevoegen aan route

Bericht door guzzi vero »

BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Waypoint toevoegen aan route

Bericht door STXrider »

:?: Ik snap die benzine perikelen niet echt? Totaal niet nodig, en tegenwoordig zijn tankstations overal te vinden.

Ik ben door heel Frankrijk gereden over de kleinste wegen naar Spanje en nog nooit in de problemen gekomen met tanken. Je moet gewoon je dagteller en benzinemeter in de gaten houden. Zodra je aan jouw route een tankstation ziet en je zit nog maar met een ¼ tank vol, tank dan gewoon en wacht niet tot het lampje gaat branden. Dit voorkomt zoeken / omrijden.

Ben je bijna bij je eindpunt en zie je een tankstation, gelijk volgooien!! Dan kan je de volgende dag zonder zorgen weer de weg op!

Gewoon op tijd tanken, dan heb je nooit problemen :wink:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Waypoint toevoegen aan route

Bericht door QuattroFrits »

Helemaal met STXrider eens.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Waypoint toevoegen aan route

Bericht door Mike Schenk »

STXrider schreef:Ik ben door heel Frankrijk gereden over de kleinste wegen naar Spanje en nog nooit in de problemen gekomen met tanken.
In de problemen ben ik nooit gekomen, hoewel het vroeger nog wel lastig was in Frankrijk met tankstations/supermarkten op zondag gesloten en Nederlandse credit cards nog niet door de automaten werden geaccepteerd.

Maar op de wegen die ik rij kom ik zelden of nooit tankstations tegen. Als ik moet tanken moet ik daar echt bewust voor op zoek. In Frankrijk is het wel vaak een mooie combi aan het eind van de middag, tanken bij de supermarkt, boodschappen doen en dan door naar een camping.

Ben je bijna bij je eindpunt en zie je een tankstation, gelijk volgooien!! Dan kan je de volgende dag zonder zorgen weer de weg op!

Gewoon op tijd tanken, dan heb je nooit problemen :wink:[/quote]
Indy schreef:De tankstations die ik aan doe staan allemaal aan buitenaf wegen.
Die supermarkten met tankstations staan in de wijde regio met bebording aangegeven. Mocht je echt krap komen met benzine, let dan op die borden en rij niet blindelings naar een tankstation dat de Garmin aangeeft. Tenzij dat dus één van de supermarktketens is.

En eigenlijk wil je sowieso in Frankrijk tanken bij een supermarkt dat scheelt 15-20ct/liter (vandaar dat die andere tankstations allemaal over de kop gaan).
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Waypoint toevoegen aan route

Bericht door tony rave »

Als we dan toch wat afdwalen van het onderwerp:

Een tankstation zoeken in Frankrijk heeft mij al vaker grotere ongewenste omwegen bezorgd. Over uitsluitend de kleinste wegen rijdend kwam ik er zelden een tegen.
Herinner me nog een bestelbus bij een van de zeldzame tankstations waar een klant een heel groot aantal witte kunststof jerry-cans stond te vullen, minsten 10 stuks van elk zo'n 50 liter, schat ik. Succes als brandbom verzekerd bij een ongeval !

Enige jaren terug dan toch 1 keer bij een supermarkt getankt (km-stand zo'n 99000), een 200 km daarna inhouden van vermogen en alleen met 'vol-gas' kon ik nog het mij bekende tankstation/motorhandel aan de zuidzijde van Briançon bereiken om daar 'goede' benzine bij te tanken. De motor sloeg al af voordat ik het contact uitschakelde en was daarna niet meer aan de praat te krijgen. Kortom, uiteindelijk terug in NL bleken alle 4 uitlaatkleppen eruitgebrande stukjes materiaal langs te schotelrand te hebben, dus geen compressie meer gehad. Nu, na reparatie uiteraard, bij 160000 kms rijdt die motor nog altijd als 'nieuw', even afkloppen en geen franse supermarkt benzine meer. Zeker weten!
Het versterkte mijn afkeer van de supermarkt-tankstations.
R1150GS valve damage.jpg
R1150GS valve damage.jpg (26.62 KiB) 700 keer bekeken
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Plaats reactie

Terug naar “In de auto en op de motor”