Zumo 346 compatible met Mapsource / Basecamp

Adviesvragen, voor als je vooral voor in de auto en/of op de motor een GPS zoekt
Map User
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 sep 2014 20:12

Re: Zumo 346 compatible met Mapsource / Basecamp

Bericht door Map User »

Ondertussen zijn we een paar maanden verder en vind de 346LMT-S nog steeds een prachtapparaat.
Echter gingen een aantal zaken irriteren:
- getetter en gepiep in mijn helm, eenvoudig op te lossen met uitzetten / ontkoppelen van de helm entertainment set (en wat een rust daarna)
- interne accu van de Zumo begint na 2-3 uur te mekkeren over een lege accu en gaat de schermhelderheid lager zetten

Laatste was iets lastiger op te lossen aangezien ik de houder afneembaar wil houden.
Uiteindelijk opgelost met een powerbank en USB voedingskabel.

Eigenlijk zou Garmin een USB kabel in het assortiment moeten hebben.

Heb deze nu zelf in elkaar moeten solderen.

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Zumo 346 compatible met Mapsource / Basecamp

Bericht door polmcfree »

Er zit toch een usb kabel bij een zumo,en als dat niet zo is, iedere mini usb kabel kan toch dienen ,je hoeft die toch niet zelf te maken.
En het toestel laden via de usb poort op een voertuig is niet aan te raden,gaat gegarandeerd je usb poort in je apparaat stuk,die solderingen kunnen daar niet tegen,en is er ook niet voor gemaakt.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Zumo 346 compatible met Mapsource / Basecamp

Bericht door Mgent »

Als je stroom wil en mobiel blijven, zet dan onderaan de draad van de motorhouder een sigarenplug. Is dan makkelijk in en uit te pluggen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Map User
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 sep 2014 20:12

Re: Zumo 346 compatible met Mapsource / Basecamp

Bericht door Map User »

polmcfree schreef:Er zit toch een usb kabel bij een zumo,en als dat niet zo is, iedere mini usb kabel kan toch dienen ,je hoeft die toch niet zelf te maken.
Mini USB aansluiting van de Zumo 346 is niet bereikbaar als die in de motorhouder zit.
Mgent schreef:Als je stroom wil en mobiel blijven, zet dan onderaan de draad van de motorhouder een sigarenplug. Is dan makkelijk in en uit te pluggen.
Moet je wel zo'n aansluiting op je motorfiets hebben.
Bovendien moet je dan de hele motorvoedingskabel incl. omvormer gebruiken.

Heb nu een compacte USB voedingskabel.

Prop nu een powerbank achter het kuipruitje, volgende motorfiets heeft vast een USB voedingsaansluiting.

Plaats reactie

Terug naar “In de auto en op de motor”