Wandelen met Edge 1030

De toestellen voor fitness en sport
Plaats reactie
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Wandelen met Edge 1030

Bericht door Rush FZ1N »

Hij is er eigenlijk niet voor bedoeld, maar heb toch enkele malen gelopen met de Edge. Hierbij kun je het standaard rittype niet op wandelen zetten. Dus maar op Gravel gezet. De Routemodus kan vreemd genoeg wel op Voetganger. Timer start op handmatig gezet en vervolgens aan de slag.
Wat mij opvalt is dat de tracklog hierbij gewoon stukken overslaat en er dus rechte lijnen ontstaan.

Wie heeft er ervaring met wandelen met de Edge en herkent dit euvel?
Hij zou volgens mij toch gewoon een track goed moeten kunnen loggen?
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Wandelen met Edge 1030

Bericht door FM »

Ik ben geen expert in deze materie, maar ik veronderstel dat wandelen te traag is. Een fietstoestel reageert op stilstand bij het fietsen, hij onderbreekt dan de registratie tot je weer in beweging komt. De lage wandelsnelheid zou je gps kunnen interpreteren als een stop.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Wandelen met Edge 1030

Bericht door Rush FZ1N »

Klopt.
Heb een Oregon 700 gekocht en tijdens een wandeltocht de tracklog vergeleken. Wederom neemt de Edge niet correct op. Blijkbaar moet je een minimum snelheid hebben van ongeveer 10 km/h. Volgens Waypoint zou het eigenlijk niet uit mogen maken, maar mijn ervaring is tot nu toe met elke trip hetzelfde.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

John21
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2012 23:35
Locatie: Arnhem

Re: Wandelen met Edge 1030

Bericht door John21 »

Bij "auto pause" kan je de instellingen aanpassen. Je kunt de timer automatisch onderbreken als je met bewegen stopt of als je onder een bepaalde snelheid komt. Als hij nu op bijvoorbeeld 5km per uur staat stopt hij als de snelheid daaronder komt.
Om dit te wijzigen: Druk op de drie strepen, ga naar activiteitenprofielen, selecteer een profiel, selecteer automatische functies > Auto Pause. Pas dan je voorkeur aan. Misschien dat het dan wel werkt.
John. -Zumo XT, Sena SMH5-FM en OnRoute motorkaart. Edge 1040. Forerunner 255 Music

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Wandelen met Edge 1030

Bericht door Frank »

Het zal inderdaad de "Auto pause" instelling zijn, dit aanpassen of helemaal uitschakelen (als dat mogelijk is) zal het probleem verhelpen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Wandelen met Edge 1030

Bericht door Rush FZ1N »

De Auto pause was het eerste wat ik had aangepast. Zie mijn berichten. Timer op handmatig ingesteld, maar hij slaat toch stukken over. Is ook niet consequent hierin. Denk dat FM gelijk heeft en de Edge met de lage wandelsnelheden niet om kan gaan. Het is ook vreemd dat je het rittype niet op Wandelen kunt zetten, maar vervolgens wel de routeringsmodus.
Omdat ik naast het mtb-en regelmatig ga wandelen, gaat de Edge er dan ook helaas uit. :cry:
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”