Edge Explore firmware update 4.60

De toestellen voor fitness en sport
Gebruikersavatar
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1363
Lid geworden op: 22 mar 2008 23:12
Locatie: Zoetermeer

Edge Explore firmware update 4.60

Bericht door BikePC »

Via GE wordt al enige tijd een firmware update naar versie 4.60 gedistribueerd.
De niet-gedocumenteerde (Garmin publiceeert geen changelog, zelfs niet na vragen daarover) lijst van wijzigingen is:
Via een ander kanaal:
Changelog for 4.60:
* Remove decimal button in Guest mode password keyboard
* Fix issues that incorrect rider position on elevation page
* Fix issues that sharp bend warnings stuck on the screen when coming out from battery save mode
* Add several stability improvements

Er blijkt ook een nieuwe functie bijgekomen te zijn: DRAW CONTOURS (on/off) en ook hierover is door Garmin geen informatie gepubliceerd. Menu / Ritinstellingen / Kaart / Draw Contours (Aan / Uit). Met 'Draw Contours / Aan' kan je o.a. hoogtelijnen zichtbaar maken op de kaart. Dat werkt in elk geval op de meegeleverde Garmin Cycle Map - hoe het zit op andere kaarten, heb ik niet uitgetest.

De eerste nieuwe problemen (als je ze zo wil noemen...) zijn er ook al:

* Bij instelling op een andere systeemtaal dan Engels - bijvoorbeeld Nederlands - blijken een aantal menu items niet mee vertaald te zijn. Dit zijn de al genoemde nieuwe functie 'Draw Contours' (de achterliggende keuzes zijn wel goed vertaald) en 'Safety & Tracking' (Menu / Safety & Tracking) waarbij de opvolgende lijst van keuzes altijd in het Engels staat, maar de vervolgens te selecteren aanwijzingen of opties zijn weer wel vertaald.

* Als je de EE aan zet, dan wordt gezocht naar de geregistreerde (opgeslagen) sensoren. Dat is zichtbaar op het beginscherm waar de symbolen voor de diverse sensoren knipperen. Als een sensor gevonden is, dan stopt het knipperen en staat het symbool vast. Het nieuwe probleem is nu dat de Explore naar sensoren blijft zoeken, ook als na verloop van tijd geen sensor gevonden is. Dat komt b.v. voor als je je andere fiets pakt. Is dat een probleem dan? Ja, ik heb na een paar ritten op diverse fietsen waarop ik de EE gebruik de stellige indruk dat de batterijduur signifikant is terug gelopen en dat wijdt ik aan het voortdurend blijven zoeken naar sensoren die er soms dus niet zijn. Morgen zal ik tijdens mijn fietsrit zorgen dat alle sensoren in de EE worden gevonden (geen geknipper meer dus) en zal dan speciaal erop letten hoe ver de batterijlading terugloopt.
PS. het blijven zoeken naar sensoren kan je ook zien aan het permanent blijven knipperen bij de geregistreerde sensors in menu / Sensors (in mijn geval een GSC10 snelheids/cadanssensor en hartslagmonitor).

De eerste twee issues (nieuwe functie en vertaalprobleem) zijn gemeld aan Garmin Support (Europe) en na uitvoerig heen- en weer gemail heeft men toegezegd er een 'case' van te zullen maken.

Het sensorenverhaal moet ik nog wat uitdiepen om voldoende 'stelligheid'\ te bereiken. Wie wil mag meehelpen hoor :wink:
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”