Route op kaart niet zichtbaar in Edge 800

De toestellen voor fitness en sport
Plaats reactie
RRBN
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2020 20:55

Route op kaart niet zichtbaar in Edge 800

Bericht door RRBN »

Als ik een route op mijn toestel (Edge 800) zet (als FIT bestand) en deze via 'koersen' wil gaan rijden, geeft het toestel niet de gehele route weer op de kaart. De route is afkomstig van bv routeyou of een fietsmaat als gpx bestand. Maak ik via afstandmeten.nl een route en zet ik deze (als FIT bestand) op mijn toestel, dan laat mijn Edge de route wél zien op de kaart. Zie bijgaande schermafbeeldingen van mijn Edge: links zou het toestel een route moeten laten zien, rechts laat ie de route zien. Kaartweergave 'aan' en andere kleur heb ik al geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Wie o wie kan me helpen, want nu moet ik alle routes natekenen om ze te kunnen rijden....
Bijlagen
IMG_2642.JPG
IMG_2642.JPG (919.48 KiB) 366 keer bekeken

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Route op kaart niet zichtbaar in Edge 800

Bericht door Frank »

Zonder meer informatie is daar weinig over te zeggen. Waar komt de route vandaan die je op het scherm niet ziet? Heb je deze in de Edge wel als "zichtbaar op de kaart" ingesteld"? En als je de kleur ervan wijzigt?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

RRBN
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2020 20:55

Re: Route op kaart niet zichtbaar in Edge 800

Bericht door RRBN »

Hey Frank,

Wat voor info mis je dan om mijn vraag te kunnen beantwoorden? Ik download de route van routeyou of krijg m via een fietsmaat als gpx bestand en converteer deze naar FIT. Dan zet ik m op de Garmin. Hij staat dan bij 'koersen', maar als ik hem aantik om te gana rijden, laat ie niets zien. Maak ik zelf een route via afstandmeten en doe ik hetzelfde, dan werkt het prima.

Kaartinstelling al aangepast, evenals de kleur...

Gebruikersavatar
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 22 mar 2008 23:12
Locatie: Zoetermeer

Re: Route op kaart niet zichtbaar in Edge 800

Bericht door BikePC »

@RRBN, je hoeft de gpx niet eerst om te zetten naar fit (zou best eens kunnen zijn dat juist het omzetten naar fit je probleem veroorzaakt). Dat doen de Edge modellen allemaal zelf, dus de Edge 800 ook.
Plaats het gpx bestand van je fietsmaat (of uit welke bron dan ook) in de map ..\Garmin\Newfiles op de 800, of op de SD-kaart. Als je de 800 vervolgens (veilig!) afkoppelt en opnieuw opstart, dan converteert de 800 zelf de gpx naar een koers in fit formaat. De gpx verdwijnt uit Newfiles en de nieuwe fit staat in de map Courses op het toestel of op de SD-kaart, afhankelijk welke Newfiles map je hebt gebruikt.
Koers oproepen via 'Koersen' vanuit het hoofdmenu.
Als de koers vervolgens niet getoond wordt op de kaart kan het zijn dat de geladen kaart geen dekking heeft voor het gebied waar je koers loopt (bijvoorbeeld, je hebt een kaart van Frankrijk actief gezet en je laadt een koers in Friesland), of de gpx die je geladen hebt, bevat geen track (of route), maar alleen waypoints - dan zie je ook geen koerslijn op de kaart.
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Route op kaart niet zichtbaar in Edge 800

Bericht door Frank »

RRBN schreef:
13 jul 2020 11:01
Hey Frank,

Wat voor info mis je dan om mijn vraag te kunnen beantwoorden?
Excuus, een deel van de vraag had je al beantwoord, niet gezien.
Dan denk ik dat het te maken heeft met de omzetting door jou naar een FIT bestand. Met welk programma doe je dat? Voor de Edge kan je ook Garmin Connect gebruiken. Gpx bestand importeren bij koersen en dan naar je Edge sturen. Maar direct zoals BikePC beschrijft is natuurlijk nóg handiger.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

RRBN
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2020 20:55

Re: Route op kaart niet zichtbaar in Edge 800

Bericht door RRBN »

BikePC schreef:
13 jul 2020 11:58
@RRBN, je hoeft de gpx niet eerst om te zetten naar fit (zou best eens kunnen zijn dat juist het omzetten naar fit je probleem veroorzaakt). Dat doen de Edge modellen allemaal zelf, dus de Edge 800 ook.
Plaats het gpx bestand van je fietsmaat (of uit welke bron dan ook) in de map ..\Garmin\Newfiles op de 800, of op de SD-kaart. Als je de 800 vervolgens (veilig!) afkoppelt en opnieuw opstart, dan converteert de 800 zelf de gpx naar een koers in fit formaat. De gpx verdwijnt uit Newfiles en de nieuwe fit staat in de map Courses op het toestel of op de SD-kaart, afhankelijk welke Newfiles map je hebt gebruikt.
Koers oproepen via 'Koersen' vanuit het hoofdmenu.
Als de koers vervolgens niet getoond wordt op de kaart kan het zijn dat de geladen kaart geen dekking heeft voor het gebied waar je koers loopt (bijvoorbeeld, je hebt een kaart van Frankrijk actief gezet en je laadt een koers in Friesland), of de gpx die je geladen hebt, bevat geen track (of route), maar alleen waypoints - dan zie je ook geen koerslijn op de kaart.
Beste BikePC. Het lijkt inderdaad te liggen in de conversie. Ik heb nu een paar routes gedownload en 'verwerkt' zoals je met tipte en het werkt! Dank je!

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”