DACH 1.04
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18235
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Gaat het om bestaande of nieuwe, zelfgemaakte routes?
Je hebt ook maar één kaart actief in de zumo (de andere dus uitgevinkt)?
Aan de ontgrendelcodes ligt het niet (mits het de juiste zijn, zoniet, dan had je daar een melding van gekregen)
Laat het toestel zo'n route eens herberekenen, en kijk of het dan wel goed gaat.
Je hebt ook maar één kaart actief in de zumo (de andere dus uitgevinkt)?
Aan de ontgrendelcodes ligt het niet (mits het de juiste zijn, zoniet, dan had je daar een melding van gekregen)
Laat het toestel zo'n route eens herberekenen, en kijk of het dan wel goed gaat.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 128 GPS-toestellen
Mijn 128 GPS-toestellen
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Ik kan hier wèrkelijk geen soep van koken! Volg inderdaad de adviezen van Javawa en kijk wat er dan gebeurt. Maak ook eens een hele korte route, met twee of drie tussenpunten en kijk wat er dan gebeurt.
Ook het opnieuw laden van de kaarten naar het toestel (zorg dat het vinkje routeberekeningsgegevens aan staat) kan helpen...
Worst case scenario: kom ermee langs in Notter.
Vrees niet: het komt goed, alleen is dit wel een heel lastige om op afstand te verhelpen lijkt het..
Ook het opnieuw laden van de kaarten naar het toestel (zorg dat het vinkje routeberekeningsgegevens aan staat) kan helpen...
Worst case scenario: kom ermee langs in Notter.
Vrees niet: het komt goed, alleen is dit wel een heel lastige om op afstand te verhelpen lijkt het..
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Punt voor punt:JaVaWa schreef:Gaat het om bestaande of nieuwe, zelfgemaakte routes?
Je hebt ook maar één kaart actief in de zumo (de andere dus uitgevinkt)?
Aan de ontgrendelcodes ligt het niet (mits het de juiste zijn, zoniet, dan had je daar een melding van gekregen)
Laat het toestel zo'n route eens herberekenen, en kijk of het dan wel goed gaat.
1- De routes die je ziet zijn eigen (maar die gaan wel goed in FR en D) én routes van anderen.
2- Zoals op de instructies van on-route: de on-route kaart + de 3D kaart
3- ontgrendelscodes lijken ook goed te zijn. Vandaag nog door westland en langs de H.IJssel gereden via de prachtige groene weggetjes .. geen probleem; gisteren over de standaardkaart naar het westen gereden ... ook geen probleem.
4- Herberekenen maakt hetzelfde soepzootje ... een aantal routes kan hij niet eens inladen "Routeberekening niet mogelijk" en dan stopt het ...
----------------------
Bartho
Bartho
Inmiddels staat overal op het Forum n stukje. Beetje een zoekplaatje. Is er vanuit On-Route/Waypoint een heldere (en steeds met de releases bijgewerkte) stap voor stap handleiding om alles wat t.a.v. de On-Route kaarten ongedaan te maken en opnieuw te beginnen?
Hoe om te gaan met de Garmin zelf en met eventueel SD-kaart?
Hoe voorkom je dubbele download (de CD is volgens mij op de Garmin terecht gekomen terwijl de set van alle kaarten van on-route op de SD-kaart staat? ik zie 2x de file gmapsupp.img .....) wat kan/mag/moet altijd worden weggegooid?
Moet ik wel/niet resetten? Vooraf of achteraf etc. etc.
Hoe om te gaan met de Garmin zelf en met eventueel SD-kaart?
Hoe voorkom je dubbele download (de CD is volgens mij op de Garmin terecht gekomen terwijl de set van alle kaarten van on-route op de SD-kaart staat? ik zie 2x de file gmapsupp.img .....) wat kan/mag/moet altijd worden weggegooid?
Moet ik wel/niet resetten? Vooraf of achteraf etc. etc.
----------------------
Bartho
Bartho
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22860
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
je kunt hier op het Forum veel vinden, op MyWaypoint en je kunt Waypoint TV precies zien hoe het moet voor mensen die liever niet lezen
als Waypoint voor elke kaart/elke update en alle combinaties en dat ook nog voor elke gps een punt voor punt handleinig moeten maken moeten ze een of twee mensen daar continu aan laten werken en dan worden of de kaarten of de gps te duur.
Je kiest zelf in Mapsource of je naar de gps of naar de sd wilt sturen , als je ofwel consequent werkt ofwel beseft wat je doet (allebei is het beste) hoef je nooit iets weg te gooien.
Als je iets niet weet dan stel je hier de vraag met alle details wat je hebt gedaan en welke kaarten etc je hebt en waar en dan krijg je een duidelijk step bij step antwoord als dat nodig is.
als Waypoint voor elke kaart/elke update en alle combinaties en dat ook nog voor elke gps een punt voor punt handleinig moeten maken moeten ze een of twee mensen daar continu aan laten werken en dan worden of de kaarten of de gps te duur.
Je kiest zelf in Mapsource of je naar de gps of naar de sd wilt sturen , als je ofwel consequent werkt ofwel beseft wat je doet (allebei is het beste) hoef je nooit iets weg te gooien.
Als je iets niet weet dan stel je hier de vraag met alle details wat je hebt gedaan en welke kaarten etc je hebt en waar en dan krijg je een duidelijk step bij step antwoord als dat nodig is.
"Always Look on the Bright Side of Life"
HET IS GELUKT
Mijn opmerking van zojuist over de gmapsupp.img zette me aan het denken ....er is een item op het forum http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=336 ... apsupp+img dat hier meer over zegt.... nl , een gmapsupp.img kan verwijderd worden.
Wat zat er fout:
> de oorspronkelijke CD-load van de On route BeNeLux map stond op de Zümo660; (daarvoor was ruimte genoeg).
> toen ik de upgrades met DACH en FIEP heb toegevoegd heb ik de load naar het SD-kaartje gedaan vanwege ruimtegebrek in de Zümo.
> Dus op de Zümo stond de "oude" BeNeLux kaart en op de SD-kaart de in DACH geïntegreerde BeNeLux kaart.
Daar blijkt het systeem bij het importeren en berekenen van routes niet tegen te kunnen.
Na backup en vervolgens delete van de gmapsupp op de Zümo heb ik het systeem gereset (zonder SD-kaart). opnieuw gestart en de instellingen hersteld en daarna de SD-kaart (met de DACH+FIEP) ingeprikt => KLAAR!
Alles werkt.
Wellicht is het handig als dit ergens in de FAQ komt te staan; dat je de "oude" BeNeLux load moet verwijderen (en hoe) (of overschrijven, maar dat kon niet vanwege de omvang.....).
Mijn opmerking van zojuist over de gmapsupp.img zette me aan het denken ....er is een item op het forum http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=336 ... apsupp+img dat hier meer over zegt.... nl , een gmapsupp.img kan verwijderd worden.
Wat zat er fout:
> de oorspronkelijke CD-load van de On route BeNeLux map stond op de Zümo660; (daarvoor was ruimte genoeg).
> toen ik de upgrades met DACH en FIEP heb toegevoegd heb ik de load naar het SD-kaartje gedaan vanwege ruimtegebrek in de Zümo.
> Dus op de Zümo stond de "oude" BeNeLux kaart en op de SD-kaart de in DACH geïntegreerde BeNeLux kaart.
Daar blijkt het systeem bij het importeren en berekenen van routes niet tegen te kunnen.
Na backup en vervolgens delete van de gmapsupp op de Zümo heb ik het systeem gereset (zonder SD-kaart). opnieuw gestart en de instellingen hersteld en daarna de SD-kaart (met de DACH+FIEP) ingeprikt => KLAAR!
Alles werkt.
Wellicht is het handig als dit ergens in de FAQ komt te staan; dat je de "oude" BeNeLux load moet verwijderen (en hoe) (of overschrijven, maar dat kon niet vanwege de omvang.....).
----------------------
Bartho
Bartho
Dat heeft destijds ook wel op het forum gestaan want zo heb ik het ook gedaan. Het is allen erg moeilijk zoeken op het forum naar het juiste onderwerp. Ook springt een topic over een bepaald onderwerp soms zo over naar een ander onderwerp.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Daarom denk ik dat het zeker in de FAQ of de installatie-instructie van de DACH / FIEP moet komen te staan. Dit gaat meer mensen overkomen ...ik heb net nog nagelezen. Er staat .. als je te weinig ruimte hebt installeer dan op je SD-kaartje ... er staat niets bij over het verwijderen van de "oude" versie/file in de Zumo.sf-ftd schreef:Dat heeft destijds ook wel op het forum gestaan want zo heb ik het ook gedaan. Het is allen erg moeilijk zoeken op het forum naar het juiste onderwerp. Ook springt een topic over een bepaald onderwerp soms zo over naar een ander onderwerp.
----------------------
Bartho
Bartho
Maar dan moet je als basisgebruiker van en Zumo met de motorkaart wel weten WAT je dan moet verwijderen. Het heeft mij dus ettelijke avonden gekost om dat helder te krijgen. Laat het ajb. helder en duidelijk gepubliceerd worden en klaar.HtV schreef:Als je die oude versie niet verwijdert win je toch ook geen ruimte.Er staat .. als je te weinig ruimte hebt installeer dan op je SD-kaartje ... er staat niets bij over het verwijderen van de "oude" versie/file in de Zumo.
----------------------
Bartho
Bartho
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22860
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
en nu heeft iemand anders een stuk motorkaart en een topo extra geinstalleerd. te weinig ruimte met de nieuwe motorkaart en dus op sd , wist gmapsupp.img in de gps en is ook zijn topo kwijt.
oftewel: het is lastig om alles te vatten in een manual, maar de opmerking: "geen kaarten dubbel" is wel nuttig.
oftewel: het is lastig om alles te vatten in een manual, maar de opmerking: "geen kaarten dubbel" is wel nuttig.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Re: DACH 1.04
Vandaag de onroute kaarten opnieuw op de sd kaartjes(3) gezet vanwege een nieuw toestel.
(kaartjes met onroute worden dan niet herkend als kaartmateriaal in het toestel)
Nu dit topic nog eens doorgelopen en wat was het nu gemakkelijk in vergelijk met de allereerste keer.
Het zal in 2010 vooral de twijfel geweest zijn om onderweg niet met ontbrekende stukken of andere malheur te maken te krijgen en zie ook dat de juiste antwoorden er al snel waren maar na herhaling pas duidelijker werden toen
(kaartjes met onroute worden dan niet herkend als kaartmateriaal in het toestel)
Nu dit topic nog eens doorgelopen en wat was het nu gemakkelijk in vergelijk met de allereerste keer.
Het zal in 2010 vooral de twijfel geweest zijn om onderweg niet met ontbrekende stukken of andere malheur te maken te krijgen en zie ook dat de juiste antwoorden er al snel waren maar na herhaling pas duidelijker werden toen