Onroute route wil niet over provincie / landgrens

OnRoute Motorkaart: de kaart met de mooiste motorweggetjes voor op je toestel en in BaseCamp. OnRoute Select: meer dan 1000 kant-en-klare routes binnen handbereik.
Plaats reactie
Robbiemoto
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 jun 2018 10:32

Onroute route wil niet over provincie / landgrens

Bericht door Robbiemoto »

goedemorgen allen,

Na al diverse routes gemaakt te hebben met deze kaart ( 2015/2016 ) blijf ik vaak het probleem houden dat bij een landgrens of een provincie grens de weg onderbroken is ( alsof ze gestopt zijn met tekenen en weer begonnen zijn ) waardoor ie hem blijkbaar niet meer ziet als 1 weg en daardoor de route een heel eind omgooit om vervolgens aan de andere kant uit te komen.
meestal doet dit zich voor bij grenzen die getekend zijn op de kaart, maar soms ook gewoon op een normale weg.

ik kwam hier al zo'n zelfde probleem tegen en dat is opgelost met een kaartupdate van versie 2013 naar de 2015 versie, de versie die ik dus heb ?

hopelijk heeft er iemand een oplossing, heb al diverse instellingen geprobeerd en me suf ge-googled.

Onroute BNL-DACH-DEN 3.90

vriendelijk groet, Robert

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: Onroute route wil niet over provincie / landgrens

Bericht door Dingeman »

Ik herken dit "probleem", maar dan bv bij een pont/veer of soms een tunnel en soms ook wel dat er een voor mij geheel onbekende andere oorzaak is dat de route zijn weg niet wil vervolgen en een fikse omweg maakt.

Ik werk met BaseCamp en met de Garmin NTU-kaart. Ik weet niet of dit met de OnRoute-kaart ook werkt, maar ik doe dan het volgende.
- Van het stukje dat je route niet verder wil gaan, ga ik een "directe route" maken in de bestaande route.
- Je maakt op de plaats waar de route niet verder wilt zoals jij wenst, een extra viapunt (1). En je maakt op de plaats waar jij wenst dat de route weer verder moet ook een extra viapunt (2).
- Zorg er voor dat tussen deze beide viapunten geen andere viapunten staan. Dus de "omweg" moet vrij zijn van viapunten.
- Dan "dubbelklik" je op de route en zoek in de "lijst" de naam van het eerste viapunt (1) op. Heb je dat viapunt gevonden dan "dubbelklik" je op dat betreffende viapunt.
- Dan krijg je een popscherm te zien met "Wijzig viapunt". Dan ga je naar onder en juist boven "OK" staat het routeprofiel dat jij heb gebruikt bij het maken van de route. Je wijzigt je routeprofiel in "Direct" en klik op OK en sluit het scherm rechtsboven af.
- Je ziet daarop dat BaseCamp gaat rekenen en het resultaat is dat dat kleine stukje route nu "Direct" is geworden en de rest van de route blijft staan in het door jou gekozen profiel.
- Als het allemaal goed is gegaan dat heb je geen omweg meer in je route en gaat je routeverloop gewoon door.

Robbiemoto
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 jun 2018 10:32

Re: Onroute route wil niet over provincie / landgrens

Bericht door Robbiemoto »

Hallo Dingeman,

bedankt voor je reactie ! ben ik erg blij mee.

ik heb het eens even geprobeerd, klopt het dat ie dan een rechte lijn trekt ( hemelsbreed ) en niet de weg volgt ? en zo ja hoe gaat de navigatie daarmee om dan ?

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Onroute route wil niet over provincie / landgrens

Bericht door RonalT »

Het is jammer dat je er geen 'voorbeeld' bij hebt geplaatst, Robert.
Nu is het een beetje gokken wat je bedoelt, waar je ergens bedoelt ....

Ik heb net enige 10-tallen keren de Duitse en Belgische grens overgestoken vanuit Nederland en naar Nederland.

Je hebt bv boven Enschede en onder Breda van die mooie inhammen in Nederland waar zonder probleem vanuit Nederland door D of B een route naar Nederland werd getekend, maar ook omgekeerd. Vanuit B door Nederlands Limburg nar Duitsland en allerlei alternatieven. :roll:
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Robbiemoto
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 jun 2018 10:32

Re: Onroute route wil niet over provincie / landgrens

Bericht door Robbiemoto »

RonalT je hebt helemaal gelijk, dat maakt het wel een stuk makkelijker, maar aangezien ik niet zo'n whizzkid ben zie ik daar altijd een beetje tegenop en levert het invoegen van bestanden op een forum me altijd meer narigheid op dan het probleem zelf. maargoed ik zal het proberen :D
dit is dus het stukje waar ik normaal niet overheen kom, die onderbreking in de weg
dit is dus het stukje waar ik normaal niet overheen kom, die onderbreking in de weg
onderbreking.png (158.64 KiB) 1390 keer bekeken
dit is dus wat Dingeman bedoeld ? maar dan krijg je dus een rechte lijn ..?
dit is dus wat Dingeman bedoeld ? maar dan krijg je dus een rechte lijn ..?
direct .png (97.85 KiB) 1390 keer bekeken

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: Onroute route wil niet over provincie / landgrens

Bericht door Dingeman »

Robbiemoto schreef:Hallo Dingeman,

bedankt voor je reactie ! ben ik erg blij mee.

ik heb het eens even geprobeerd, klopt het dat ie dan een rechte lijn trekt (hemelsbreed ) en niet de weg volgt ? en zo ja hoe gaat de navigatie daarmee om dan ?
Voor het navigatietoestel is het geen enkel probleem. Op het scherm krijg je gewoon de route te zien.

- Wat misschien wel voor jou een "probleempje" zou kunnen zijn is dat het betreffende stukje (directe route), een hemelsbrede rechte lijn trekt, terwijl het betreffende stukje weg niet recht maar bochtig is.
- Je kunt dat stukje "directe route" (hemelsbrede rechte lijn) gewoon bewerken met het "potlood-icoon". Gewoon op de paarse lijn klikken en middels het "elastiekje" de lijn op de feitelijke weg leggen.
- Je kunt in iedere (echte) bocht en/of (duidelijke) richtingverandering (linksaf/rechtsaf) een extra viapunt plaatsen. En daarbij hoeft die "directe route" niet precies de weg te volgen hoor. Als hij maar in "grote lijnen" het wegverloop volgt.

Robbiemoto
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 jun 2018 10:32

Re: Onroute route wil niet over provincie / landgrens

Bericht door Robbiemoto »

Ah super man, bedankt voor de hulp.

ik ga het volgende week testen op vakantie :lol:


Thnx ! en een fijne avond nog

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Motorkaart/OnRoute Select”