Eerste zumo reviews via GPS Tracklog

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Gebruikersavatar
vmax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 563
Lid geworden op: 10 mar 2004 08:38
Locatie: N50 49 E4 53 (Kumtich, B)

Eerste zumo reviews via GPS Tracklog

Bericht door vmax »


Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Ik zie daar weinig reviews staan... alleen stukjes van de Garmin en Amazon website.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
vmax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 563
Lid geworden op: 10 mar 2004 08:38
Locatie: N50 49 E4 53 (Kumtich, B)

Bericht door vmax »

Er is het Amazon review maar een beetje lager zijn de reviews van GPSNow.com en dat zijn de eerste echte user reviews:

http://www.gpsnow.com/garmin_zumo_550.htm#reviews

En die paar zijn positief, dit viel mij wel op:
The buttons on the left side require more pressure than I anticipated. Same for the on off switch. You have to exert more pressure than I would like, especially for a motorcycle application.

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Ah! Ze zijn wat lastig te vinden op die pagina... ;)
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
frits.danon
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 1799
Lid geworden op: 29 jun 2004 11:08
Locatie: in Zuid Holland

Bericht door frits.danon »

Overigens zie ik bij de features staan:
GPSNow schreef: Can add only one via point (stop) to a route. Once you drive past that via point you can add one more.
Is dit werkelijk waar? Geen 250 viapunten? Ik kan het me niet voorstellen? Wie werpt er licht in de duisternis?

pfff, ik zie het al op de garmin site
Garmin.com schreef:Waypoints: 500 with name and graphic symbol
Gelukkig, waarbij ik aanneem dat die waypoints ook in de routes opgenomen kunnen worden. Slechte beurt voor de jongens van GPSNow....

Frits
Zumo 396 op een BMW, 60CSx op een Qwic fiets én nonchalant op de heup gedragen, TomTom in een VW Eos. En nu de Apple watch bij het spinnen.

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Ik ga jullie zo snel mogelijk verblijden met een review. ;)
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
VcheFR
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 nov 2006 19:16
Locatie: Beesel
Contacteer:

Bericht door VcheFR »

elsinga schreef:Ik ga jullie zo snel mogelijk verblijden met een review. ;)
Dus je hebt er een binnen.......? :o :D :D

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Morgen (als de post het goed doet en het pakje BGG bij de buren aflevert...).
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Ben eerlijk gezegd aanmerkelijk meer onder de indruk van de Zumo zelf dan van de reviews.. ;) Yep: sinds vandaag hebben we 'm binnen; we gaan ermee aan de slag!
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Helemaal mee eens, en eerlijk gezegd verbazen wij ons er ook over. De afgelopen weken was het, logisch qua tijd van het jaar, ronduit rustig in Notter. Nu de Zumo er ineens is lijkt plots het hek van de dam. Mede daarom ook het 'kroamschudd'n' (zie nieuwsbrief).

Het is een beetje het effect van 'er is nu een 6 megapixel camera dus ik doe mijn 3 mega weg. Ook al blies je nooit een foto tot posterformaat op..
An sich heel gezond voor de economie, als winkel hoor je ons ook niet klagen.

Maar toch ook wel jammer omdat de 'life-cycle' van een product hiermee eigenlijk onnodig verkort wordt en mensen het gevoel kunnen hebben met een 'verouderd toestel' te werken terwijl het nog steeds precies voldoet aan de eisen die je er bij aanschaf aan stelde. Zeker: de GPS-V is voor motornavigatie inmiddels toch echt een beetje out-dated. Maar een streetpilot III, de voorloper van de 2610, is nog steeds een absolute verrijking voor de toerrijder. De 2610 was z'n tijd gewoon zodanig voorruit dat ie nog steeds volop meegaat.

Bijkomend effect is wel dat de komst van de Zumo de restwaarde van een 2610 of sp-III behoorlijk drukt. Zelfs tot een niveau dat amper recht doet aan de kwaliteiten van de apparaten. Met als voordeel dat ook de rijder die niet de hoofdprijs overheeft voor gps-navigatie voor een 'prikkie' ten opzichte van wat het amper een paar jaar terug kostte kan ervaren wat de meerwaarde voor de toerrijder is...

En toch.. al je nu al een jaartje of wat rijdt met een sp-III dan is de komst van de Zumo een uitgelezen moment op te 'upgraden'. Dat is een verschil dat je echt zult 'proeven'. Met de 2610 als vertrekpunt is dat verschil een stuk kleiner en is het toch meer 'verwennerij'. En ach... ook daar is niets mis mee. ;)
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:26
Locatie: Oldenzaal

Bericht door Hunter6 »

Vergis je niet in het voordeel van de SIRFIII chip.

Ik heb menig toertje in de Eiffel/Harz/Sauerland verrijkt met "keer oefeningen" puur omdat de verbinding, door bomen, weer eens tijdelijk weg was :?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Zeker: hoe beter de ontvangst, hoe kleiner dit risico. Ik vermoed echter dat je met de 2610 werkt. We hebben in de praktijk gemerkt dat de 2720 hier veel minder last van heeft, ook al heeft ie eenzelfde type antenne, zonder sirf-III.

Ik wil maar zeggen: sirf-III is ontegenzeggelijk een voordeel, maar in vergelijking met de andere nieuwste modellen is het voordeel minder groot dan in eerste instantie lijkt.

In welke mate ontvangstkwaliteit belangrijk voor je is hangt zowel af van de gebruikersacceptatie (de een haalt bij signaalverlies z'n schouders op en vervolgt gewoon de weg, de ander stoort zich eraan). Behoor je tot de laatste categorie, zeker als je veel in de bergen/heuvels rijdt, dan is dat allicht een valide argument voor upgrade richting zumo of 2720/2820.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
Dirk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 mar 2004 16:47
Locatie: Brussel
Contacteer:

Bericht door Dirk »

Hunter6 schreef:Vergis je niet in het voordeel van de SIRFIII chip.

Ik heb menig toertje in de Eiffel/Harz/Sauerland verrijkt met "keer oefeningen" puur omdat de verbinding, door bomen, weer eens tijdelijk weg was :?

Een externe antenne (kost max 50 euro denk ik - ik ben even te lui om te zoeken op de notter site) doet ook heel veel !
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB

Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962

Blijf jezelf !

Gebruikersavatar
BeemerBeest
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 mar 2004 17:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door BeemerBeest »

Hans Vaessen schreef:Helemaal mee eens, en eerlijk gezegd verbazen wij ons er ook over. De afgelopen weken was het, logisch qua tijd van het jaar, ronduit rustig in Notter. Nu de Zumo er ineens is lijkt plots het hek van de dam. Mede daarom ook het 'kroamschudd'n' (zie nieuwsbrief).

Het is een beetje het effect van 'er is nu een 6 megapixel camera dus ik doe mijn 3 mega weg. Ook al blies je nooit een foto tot posterformaat op..
An sich heel gezond voor de economie, als winkel hoor je ons ook niet klagen.

Maar toch ook wel jammer omdat de 'life-cycle' van een product hiermee eigenlijk onnodig verkort wordt en mensen het gevoel kunnen hebben met een 'verouderd toestel' te werken terwijl het nog steeds precies voldoet aan de eisen die je er bij aanschaf aan stelde. Zeker: de GPS-V is voor motornavigatie inmiddels toch echt een beetje out-dated. Maar een streetpilot III, de voorloper van de 2610, is nog steeds een absolute verrijking voor de toerrijder. De 2610 was z'n tijd gewoon zodanig voorruit dat ie nog steeds volop meegaat.

Bijkomend effect is wel dat de komst van de Zumo de restwaarde van een 2610 of sp-III behoorlijk drukt. Zelfs tot een niveau dat amper recht doet aan de kwaliteiten van de apparaten. Met als voordeel dat ook de rijder die niet de hoofdprijs overheeft voor gps-navigatie voor een 'prikkie' ten opzichte van wat het amper een paar jaar terug kostte kan ervaren wat de meerwaarde voor de toerrijder is...

En toch.. al je nu al een jaartje of wat rijdt met een sp-III dan is de komst van de Zumo een uitgelezen moment op te 'upgraden'. Dat is een verschil dat je echt zult 'proeven'. Met de 2610 als vertrekpunt is dat verschil een stuk kleiner en is het toch meer 'verwennerij'. En ach... ook daar is niets mis mee. ;)
Helemaal mee eens. Ik gebruik de SPIII ook nog steeds met veel plezier en neem de "tekortkomingen" t.o.v. de nieuwere SP's graag voor lief.

Maar ja, als ik dan komend voorjaar dan toch een nieuwe GPS wil......dan is de Zumo toch wel een heel erg grote kanshebber :shock:
Enige puntje van zorg blijft voor mij toch het feit dat herberekenen niet uit te schakelen is. Maar volgens jullie is dat niet problematisch, ik wacht de verdere uitleg hierover graag af - uiteraard hebben jullie even tijd nodig om dat uit te spitten.

en als de SPIII dan tweedehands niet veel meer opbrengt, dan hou ik 'm toch lekker zelf? :wink:
Geld moet rollen, het liefst op twee wielen.
Welnu, het heeft gerold.

geen geld (meer), maar spullen......

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Even over het herberekenen:

er zijn twee herbereken-situaties:
- wanneer een route naar het toestel geladen wordt. Komt voor als de route in een andere versie van het kaartmateriaal gemaakt is, maar bij bijv. de gpsmap60 zal dat altijd gebeuren, en doordat er dan verschillen in de route kunnen onstaaan kan dat lastig zijn.
Ook de zumo zal altijd herberekenen maar doet dat op een nieuwe manier waardoor er geen verschillen ontstaan.

- wanneer je onderweg afwijkt van de route. Op dat punt slecht nieuws: het automatisch herberekenen is NIET uit te schakelen: de zumo zal dus altijd de route naar het eerstvolgende routepunt berekenen. Bij driemaal achtereenvolgens negeren naar het eindpunt.
Persoonlijk kan ik hier prima mee leven (waarbij het wel helpt als je de logica van het toestel goed kent). Maar er zijn ook hele volksstammen die zweren bij het zelf terugrijden naar de 'roze lijn', zonder risico te lopen op verandering van de route. Dat laatst is bij de zumo dus NIET mogelijk...
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”