Eerste zumo reviews via GPS Tracklog
- vmax
- WayPoint relatie
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 10 mar 2004 08:38
- Locatie: N50 49 E4 53 (Kumtich, B)
Er is het Amazon review maar een beetje lager zijn de reviews van GPSNow.com en dat zijn de eerste echte user reviews:
http://www.gpsnow.com/garmin_zumo_550.htm#reviews
En die paar zijn positief, dit viel mij wel op:
http://www.gpsnow.com/garmin_zumo_550.htm#reviews
En die paar zijn positief, dit viel mij wel op:
The buttons on the left side require more pressure than I anticipated. Same for the on off switch. You have to exert more pressure than I would like, especially for a motorcycle application.
- frits.danon
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1799
- Lid geworden op: 29 jun 2004 11:08
- Locatie: in Zuid Holland
Overigens zie ik bij de features staan:
pfff, ik zie het al op de garmin site
Frits
Is dit werkelijk waar? Geen 250 viapunten? Ik kan het me niet voorstellen? Wie werpt er licht in de duisternis?GPSNow schreef: Can add only one via point (stop) to a route. Once you drive past that via point you can add one more.
pfff, ik zie het al op de garmin site
Gelukkig, waarbij ik aanneem dat die waypoints ook in de routes opgenomen kunnen worden. Slechte beurt voor de jongens van GPSNow....Garmin.com schreef:Waypoints: 500 with name and graphic symbol
Frits
Zumo 396 op een BMW, 60CSx op een Qwic fiets én nonchalant op de heup gedragen, TomTom in een VW Eos. En nu de Apple watch bij het spinnen.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Helemaal mee eens, en eerlijk gezegd verbazen wij ons er ook over. De afgelopen weken was het, logisch qua tijd van het jaar, ronduit rustig in Notter. Nu de Zumo er ineens is lijkt plots het hek van de dam. Mede daarom ook het 'kroamschudd'n' (zie nieuwsbrief).
Het is een beetje het effect van 'er is nu een 6 megapixel camera dus ik doe mijn 3 mega weg. Ook al blies je nooit een foto tot posterformaat op..
An sich heel gezond voor de economie, als winkel hoor je ons ook niet klagen.
Maar toch ook wel jammer omdat de 'life-cycle' van een product hiermee eigenlijk onnodig verkort wordt en mensen het gevoel kunnen hebben met een 'verouderd toestel' te werken terwijl het nog steeds precies voldoet aan de eisen die je er bij aanschaf aan stelde. Zeker: de GPS-V is voor motornavigatie inmiddels toch echt een beetje out-dated. Maar een streetpilot III, de voorloper van de 2610, is nog steeds een absolute verrijking voor de toerrijder. De 2610 was z'n tijd gewoon zodanig voorruit dat ie nog steeds volop meegaat.
Bijkomend effect is wel dat de komst van de Zumo de restwaarde van een 2610 of sp-III behoorlijk drukt. Zelfs tot een niveau dat amper recht doet aan de kwaliteiten van de apparaten. Met als voordeel dat ook de rijder die niet de hoofdprijs overheeft voor gps-navigatie voor een 'prikkie' ten opzichte van wat het amper een paar jaar terug kostte kan ervaren wat de meerwaarde voor de toerrijder is...
En toch.. al je nu al een jaartje of wat rijdt met een sp-III dan is de komst van de Zumo een uitgelezen moment op te 'upgraden'. Dat is een verschil dat je echt zult 'proeven'. Met de 2610 als vertrekpunt is dat verschil een stuk kleiner en is het toch meer 'verwennerij'. En ach... ook daar is niets mis mee.
Het is een beetje het effect van 'er is nu een 6 megapixel camera dus ik doe mijn 3 mega weg. Ook al blies je nooit een foto tot posterformaat op..
An sich heel gezond voor de economie, als winkel hoor je ons ook niet klagen.
Maar toch ook wel jammer omdat de 'life-cycle' van een product hiermee eigenlijk onnodig verkort wordt en mensen het gevoel kunnen hebben met een 'verouderd toestel' te werken terwijl het nog steeds precies voldoet aan de eisen die je er bij aanschaf aan stelde. Zeker: de GPS-V is voor motornavigatie inmiddels toch echt een beetje out-dated. Maar een streetpilot III, de voorloper van de 2610, is nog steeds een absolute verrijking voor de toerrijder. De 2610 was z'n tijd gewoon zodanig voorruit dat ie nog steeds volop meegaat.
Bijkomend effect is wel dat de komst van de Zumo de restwaarde van een 2610 of sp-III behoorlijk drukt. Zelfs tot een niveau dat amper recht doet aan de kwaliteiten van de apparaten. Met als voordeel dat ook de rijder die niet de hoofdprijs overheeft voor gps-navigatie voor een 'prikkie' ten opzichte van wat het amper een paar jaar terug kostte kan ervaren wat de meerwaarde voor de toerrijder is...
En toch.. al je nu al een jaartje of wat rijdt met een sp-III dan is de komst van de Zumo een uitgelezen moment op te 'upgraden'. Dat is een verschil dat je echt zult 'proeven'. Met de 2610 als vertrekpunt is dat verschil een stuk kleiner en is het toch meer 'verwennerij'. En ach... ook daar is niets mis mee.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Zeker: hoe beter de ontvangst, hoe kleiner dit risico. Ik vermoed echter dat je met de 2610 werkt. We hebben in de praktijk gemerkt dat de 2720 hier veel minder last van heeft, ook al heeft ie eenzelfde type antenne, zonder sirf-III.
Ik wil maar zeggen: sirf-III is ontegenzeggelijk een voordeel, maar in vergelijking met de andere nieuwste modellen is het voordeel minder groot dan in eerste instantie lijkt.
In welke mate ontvangstkwaliteit belangrijk voor je is hangt zowel af van de gebruikersacceptatie (de een haalt bij signaalverlies z'n schouders op en vervolgt gewoon de weg, de ander stoort zich eraan). Behoor je tot de laatste categorie, zeker als je veel in de bergen/heuvels rijdt, dan is dat allicht een valide argument voor upgrade richting zumo of 2720/2820.
Ik wil maar zeggen: sirf-III is ontegenzeggelijk een voordeel, maar in vergelijking met de andere nieuwste modellen is het voordeel minder groot dan in eerste instantie lijkt.
In welke mate ontvangstkwaliteit belangrijk voor je is hangt zowel af van de gebruikersacceptatie (de een haalt bij signaalverlies z'n schouders op en vervolgt gewoon de weg, de ander stoort zich eraan). Behoor je tot de laatste categorie, zeker als je veel in de bergen/heuvels rijdt, dan is dat allicht een valide argument voor upgrade richting zumo of 2720/2820.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- Dirk
- WayPoint relatie
- Berichten: 1180
- Lid geworden op: 29 mar 2004 16:47
- Locatie: Brussel
- Contacteer:
Hunter6 schreef:Vergis je niet in het voordeel van de SIRFIII chip.
Ik heb menig toertje in de Eiffel/Harz/Sauerland verrijkt met "keer oefeningen" puur omdat de verbinding, door bomen, weer eens tijdelijk weg was
Een externe antenne (kost max 50 euro denk ik - ik ben even te lui om te zoeken op de notter site) doet ook heel veel !
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB
Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962
Blijf jezelf !
Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962
Blijf jezelf !
- BeemerBeest
- WayPoint relatie
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 27 mar 2004 17:34
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Ik gebruik de SPIII ook nog steeds met veel plezier en neem de "tekortkomingen" t.o.v. de nieuwere SP's graag voor lief.Hans Vaessen schreef:Helemaal mee eens, en eerlijk gezegd verbazen wij ons er ook over. De afgelopen weken was het, logisch qua tijd van het jaar, ronduit rustig in Notter. Nu de Zumo er ineens is lijkt plots het hek van de dam. Mede daarom ook het 'kroamschudd'n' (zie nieuwsbrief).
Het is een beetje het effect van 'er is nu een 6 megapixel camera dus ik doe mijn 3 mega weg. Ook al blies je nooit een foto tot posterformaat op..
An sich heel gezond voor de economie, als winkel hoor je ons ook niet klagen.
Maar toch ook wel jammer omdat de 'life-cycle' van een product hiermee eigenlijk onnodig verkort wordt en mensen het gevoel kunnen hebben met een 'verouderd toestel' te werken terwijl het nog steeds precies voldoet aan de eisen die je er bij aanschaf aan stelde. Zeker: de GPS-V is voor motornavigatie inmiddels toch echt een beetje out-dated. Maar een streetpilot III, de voorloper van de 2610, is nog steeds een absolute verrijking voor de toerrijder. De 2610 was z'n tijd gewoon zodanig voorruit dat ie nog steeds volop meegaat.
Bijkomend effect is wel dat de komst van de Zumo de restwaarde van een 2610 of sp-III behoorlijk drukt. Zelfs tot een niveau dat amper recht doet aan de kwaliteiten van de apparaten. Met als voordeel dat ook de rijder die niet de hoofdprijs overheeft voor gps-navigatie voor een 'prikkie' ten opzichte van wat het amper een paar jaar terug kostte kan ervaren wat de meerwaarde voor de toerrijder is...
En toch.. al je nu al een jaartje of wat rijdt met een sp-III dan is de komst van de Zumo een uitgelezen moment op te 'upgraden'. Dat is een verschil dat je echt zult 'proeven'. Met de 2610 als vertrekpunt is dat verschil een stuk kleiner en is het toch meer 'verwennerij'. En ach... ook daar is niets mis mee.
Maar ja, als ik dan komend voorjaar dan toch een nieuwe GPS wil......dan is de Zumo toch wel een heel erg grote kanshebber
Enige puntje van zorg blijft voor mij toch het feit dat herberekenen niet uit te schakelen is. Maar volgens jullie is dat niet problematisch, ik wacht de verdere uitleg hierover graag af - uiteraard hebben jullie even tijd nodig om dat uit te spitten.
en als de SPIII dan tweedehands niet veel meer opbrengt, dan hou ik 'm toch lekker zelf?
Geld moet rollen, het liefst op twee wielen.
Welnu, het heeft gerold.
geen geld (meer), maar spullen......
Welnu, het heeft gerold.
geen geld (meer), maar spullen......
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Even over het herberekenen:
er zijn twee herbereken-situaties:
- wanneer een route naar het toestel geladen wordt. Komt voor als de route in een andere versie van het kaartmateriaal gemaakt is, maar bij bijv. de gpsmap60 zal dat altijd gebeuren, en doordat er dan verschillen in de route kunnen onstaaan kan dat lastig zijn.
Ook de zumo zal altijd herberekenen maar doet dat op een nieuwe manier waardoor er geen verschillen ontstaan.
- wanneer je onderweg afwijkt van de route. Op dat punt slecht nieuws: het automatisch herberekenen is NIET uit te schakelen: de zumo zal dus altijd de route naar het eerstvolgende routepunt berekenen. Bij driemaal achtereenvolgens negeren naar het eindpunt.
Persoonlijk kan ik hier prima mee leven (waarbij het wel helpt als je de logica van het toestel goed kent). Maar er zijn ook hele volksstammen die zweren bij het zelf terugrijden naar de 'roze lijn', zonder risico te lopen op verandering van de route. Dat laatst is bij de zumo dus NIET mogelijk...
er zijn twee herbereken-situaties:
- wanneer een route naar het toestel geladen wordt. Komt voor als de route in een andere versie van het kaartmateriaal gemaakt is, maar bij bijv. de gpsmap60 zal dat altijd gebeuren, en doordat er dan verschillen in de route kunnen onstaaan kan dat lastig zijn.
Ook de zumo zal altijd herberekenen maar doet dat op een nieuwe manier waardoor er geen verschillen ontstaan.
- wanneer je onderweg afwijkt van de route. Op dat punt slecht nieuws: het automatisch herberekenen is NIET uit te schakelen: de zumo zal dus altijd de route naar het eerstvolgende routepunt berekenen. Bij driemaal achtereenvolgens negeren naar het eindpunt.
Persoonlijk kan ik hier prima mee leven (waarbij het wel helpt als je de logica van het toestel goed kent). Maar er zijn ook hele volksstammen die zweren bij het zelf terugrijden naar de 'roze lijn', zonder risico te lopen op verandering van de route. Dat laatst is bij de zumo dus NIET mogelijk...
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp