Strepen in route GPS

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Plaats reactie
Ikkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 mar 2011 17:11

Strepen in route GPS

Bericht door Ikkie »

Mijn man en ik hebben beide een LiveTime Update voor de Zumo 550 en de Garmin 2820 en zijn dus in het bezit van de laatste update te weten MapSource versie 6.16.3 met kaartmateriaal 2012.1.
Nu heeft mijn broer een route gemaakt met hetzelfde kaartmateriaal en heeft die route naar mij gestuurd. Deze route heb ik herberekend (al zou dat niet nodig zijn) en op onze GPS toestellen gezet. Op de PC ziet het er allemaal strak uit
maar onder het rijden komen er op een paar punten in de route rechte strepen naast de route te lopen. De route is goed zichtbaar en de stem geeft het ook allemaal goed aan. Met de Paasdagen hebben we met 4 motoren gereden waarvan 3 het zelfde euvel vertoonde. Diegene die geen last had was mijn broer, dus de bron van de route. Weten jullie hoe dit komt en wat je er aan te doen is?

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Strepen in route GPS

Bericht door polmcfree »

Is een bekend fenomeen,van Garmin uit wordt er niets meer aan gedaan,maar je kan terug gaan naar versie 6.13.7 hier doet het probleem zich nog niet voor,
Om terug te gaan naar versie 6.13.7 gebruik je deze link http://www.javawa.nl/cne2009.html
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

ZZR Rider
Berichten: 113
Lid geworden op: 5 okt 2009 18:51

Re: Strepen in route GPS

Bericht door ZZR Rider »

Bij 6.13.7 moet je wel eerst de kaarten converteren; de tegenwoordige CN NT kaartformaat wordt niet ondersteund.
Als je het simpel wilt houden, kun je 6.15.7 gebruiken. Die werkt prima met de huidge kaarten.

Overigens, als je een route gemaakt met 6.16.3 in de Zumo het zitten, kun je ook een keer herberekenen op de Zumo. Dan zijn de gekke lijnen ook weg. Zorg dan wel dat je voldende via-punten in je route hebt, zodat die in de Zumo (door andere voorkeursinstellingen) niet verandert.

Ikkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 mar 2011 17:11

Re: Strepen in route GPS

Bericht door Ikkie »

Heel hartelijk dank voor de informatie. Jammer dat je zoveel stappen moet ondernemen om de routes goed in je GPS te krijgen. Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Maar goed, het is niet anders. Nogmaals bedankt.

hansvds
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 okt 2004 09:48
Locatie: Woudrichem

Re: Strepen in route GPS

Bericht door hansvds »

Ik heb hoop dat het strepen probleem kan worden opgelost door over te stappen naar Basecamp. Afgelopen weekeinde met de club een route gereden en de meeste hebben zo hier en daar wel strepen op de GPS geconstateerd. Zij hadden allen Mapsource gebruikt. Ik had de laaste versie Basecamp gebruikt en had geen strepen.
Als je wijst wijzen er drie vingers terug!!
FJR 1300 Midnight Black 2009 met Zumo XT en Peter57 steun boven de tellers en SENA 10U Shoei helmset.

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Strepen in route GPS

Bericht door pheufk »

Met versie 6.15.7 ook niet :)
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

sf-ftd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1684
Lid geworden op: 4 jun 2008 22:55
Locatie: Raalte

Re: Strepen in route GPS

Bericht door sf-ftd »

Toch vreemd dat de maker van de route geen problemen krijgt. Volgens mij heeft het ook te maken met de plaats waar je de routepunten neer zet. Ik zet ze zelf altijd op een kruising op precies op de afslag en heb nooit problemen.

Onlangs nog een route gereden van iemand die dit op mijn advies ook zo had gedaan en ook geen enkel probleem, geen enkele rechte streep.

Dit werkt echter niet voor de SP's want dan krijg je daar allerlei problemen met de route
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten

hansvds
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 okt 2004 09:48
Locatie: Woudrichem

Re: Strepen in route GPS

Bericht door hansvds »

@sf-ftd,
Toch vreemd dat de maker van de route geen problemen krijgt.
Ik was niet de maker van de route. De route was gemaakt in Mapsource en ik heb alleen het stappenplan doorlopen en herberekent via Basecamp. En aangezien in onze club allerlei soorten Garmin apparaten worden gebruikt, zetten wij routepunten (of viapunten zo je wilt) NOOIT op kruisingen maar er meestal relatief dicht achter. Loop je ook niet de kans dat je allerlei aankondigingen ongewild niet te horen krijgt.
Als je wijst wijzen er drie vingers terug!!
FJR 1300 Midnight Black 2009 met Zumo XT en Peter57 steun boven de tellers en SENA 10U Shoei helmset.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Strepen in route GPS

Bericht door FM »

sf-ftd schreef:Toch vreemd dat de maker van de route geen problemen krijgt. Volgens mij heeft het ook te maken met de plaats waar je de routepunten neer zet. Ik zet ze zelf altijd op een kruising op precies op de afslag en heb nooit problemen.
Ik plaats mijn routepunten ook altijd precies op kruisingen, maar ik heb het probleem wel degelijk op mijn Zumo550 en met de recente Mapsourceversies.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Re: Strepen in route GPS

Bericht door FBO »

Ook de maker van een route heeft problemen.. ik zelf.
Ik had een route in MS gemaakt en die in de Zumo550 gestopt. Daar kwam ik de strepen tegen.
Ook na het uit de Zumo weer in MS laden van de verminkte route, bleef deze verminkt.
zie ook hier: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=20&t=34646&start=15
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Strepen in route GPS

Bericht door RonalT »

ZZR Rider schreef:Overigens, als je een route gemaakt met 6.16.3 in de Zumo het zitten, kun je ook een keer herberekenen op de Zumo. Dan zijn de gekke lijnen ook weg. Zorg dan wel dat je voldende via-punten in je route hebt, zodat die in de Zumo (door andere voorkeursinstellingen) niet verandert.
Lijkt me nou niet de beste oplossing. Die viapunten wil ik nou juist uit de routes hebben, ontvlaggen, omdat ze een beetje te dikwijls afgeroepen worden.
Dus ik blijf toch maar 6.13.6 of 6.15.7 gebruiken.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”