Zumo 550 & BT Next : bluetooth blijft ontkoppelen ...

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Plaats reactie
ted038
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 954
Lid geworden op: 19 jul 2005 12:30
Locatie: Zwolle

Zumo 550 & BT Next : bluetooth blijft ontkoppelen ...

Bericht door ted038 »

Ik had een vraag en wellicht weet iemand hier zo de oplossing.

Mijn zumo 550 en Midland BT Next willen bij aanzetten niet meer aan elkaar gekoppeld blijven, dat wil zeggen : continue koppelen en weer ontkoppelen, zonder op welk moment geluid te horen. De verbinding werkte wel OK toen ze het laatst gebruikt zijn.

Enige wat tot nu toe helpt is steeds opnieuw pairen, kost "slechts" dikke minuut ofzo (ja, je wordt er vanzelf handig in :roll: ) maar dat lijkt me niet de bedoeling, om dat per keer per dag te moeten doen. (ga vandaag 5 dagen weg richting Eifel, maar zal nu maar de headset en zumo aanlaten bij de pauzes om opnieuw pairen te voorkomen)

Heb de midland BT next software gecheckt, maar deze had week geleden nog de recentste firmware, de zumo 550 heeft firmware 4.80 en BT software 3.40. Verder (nog) geen telefoon gekoppeld, daarvoor eerst deze uitdaging wegwerken :wink:
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)

joop diesel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:42

Re: Zumo 550 & BT Next : bluetooth blijft ontkoppelen ...

Bericht door joop diesel »

Ik heb een soort gelijke sitatie gehad met de 660. Voor mij was de oplossing de midland eerst naar de fabrieks instellingen resetten (zie handleiding). Daarna was het probleem na opnieuw koppelen weg.
Ik hoop dat het voor jou ook lukt.

sf-ftd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1684
Lid geworden op: 4 jun 2008 22:55
Locatie: Raalte

Re: Zumo 550 & BT Next : bluetooth blijft ontkoppelen ...

Bericht door sf-ftd »

Denk dat het niet aan de BTNext ligt maar aan de Zumo. Ik heb recent ook een BTNext gekocht en geen enkel probleem met de verbindig met mijn Zumo 550. Echter wel met mijn Nokia 6303, krijg regelmatig de melding dat hij ontkoppeld is en daarna weer gekoppeld. Heb firmware 4.90 op mijn Zumo.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten

ted038
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 954
Lid geworden op: 19 jul 2005 12:30
Locatie: Zwolle

Re: Zumo 550 & BT Next : bluetooth blijft ontkoppelen ...

Bericht door ted038 »

late terugkoppeling, maar zo lang ik EERST de Zumo550 aanzet, en dan pas de BT headset gaat alles goed.

Vervelende is echter dat bij iedere (koffie/tank/etc)stop de zumo "automatisch" uit gaat na 30 seconden, en ik voor een gegarandeerd goede koppeling bij heropstarten dus eerst de headset weer uit moet doen, dan de zumo opstarten en dan pas weer de headset aandoen .... (en dus ook steeds opnieuw de BT PMR moet koppelen door 5 seconden knopje indrukken : the TERRORRRR ! )

Of de zumo op accu aan laten, als ik daar al denk met volle blaas en/of lege maag ;)
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”